XXL Nutrition

wat te drinken na het trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chopper

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
33
Waardering
0
Wat kan je nou het best drinken direct na je trainen??

Ik zelf neem altijd een aa-tje..
 
Optimaal gezien moet in een post workout shake het volgende zitten:
Whey (40 gr)
Creatine (5 gr)
Dextrose (60 gr)
Kaneel (0.25 tot 0.5 theelepeltje)

De verhoudingen zijn relatief, maar nagenoeg optimaal voor de meeste dacht ik zo.
 
40 gram whey
60 gram dextrose

lijkt me wel voldoende.


p.s. waarvoor de kaneel?
 
De kracht van kaneel na het sporten

Insuline is een belangrijk hormoon, en niet alleen voor diabetici. Insuline is namelijk anabool en dat betekent dat het spieropbouwend werkt. Voor sporters en fitnessfanaten natuurlijk niet onbelangrijk. Uit recent wetenschappelijk onderzoek blijkt dat kaneel de werking van insuline ondersteunt.

Een stof in kaneel vergemakkelijkt de opname van glucose uit het bloed en het transport naar de lichaamsweefsels die glucose nodig hebben. Te lang rondlopen met een overschot aan glucose in het bloed is slecht voor de gezondheid. Vooral mensen die weinig bewegen en overgewicht hebben een minder goede suikerstofwisseling.
Maar kaneel helpt. Tijdens proeven met menselijke weefsels in het laboratorium en met proefdieren bleek de zoet ruikende specerij de glucose in het bloed maar liefst twintig keer zo snel de cellen in te jagen.

Voor sporters betekent dit ook een sneller herstel, wanneer ze na de training hun post workout meal van koolhydraten mengen met een kwart tot een hele theelepel kaneel.
Het effect van kaneel zou wel eens groter kunnen zijn dan dat van Vanadylsulfaat, een sportvoedingssupplement dat dezelfde werking beoogt, namelijk het verbeteren van de gevoeligheid voor insuline.

Het kruidenkabinet in de keukenkast begint steeds meer op een supplementenkast te lijken, nu onlangs ook een combinatie van olie uit oregano, fenugriek, komijn en pompoenzaad de gevoeligheid voor insuline bleek te verhogen. Uit dierexperimenteel onderzoek bleek het oliemengsel bij ratten de bloeddruk te verlagen en de insulinegevoeligheid te verhogen. Kortom, de hoogste tijd om eens met andere ogen naar je kruidenrekje te kijken!

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ http://gezondheid.lycos.nl/lycos....tem=892
Zie: [Link niet meer beschikbaar]

of anders gewoon even kaneel in de zoekmachine in tikken.....
 
relax dus halve theelepel in je shake gooien en je bent klaar???
Relaxx
 
Originally posted by frietbakker

Zie: [Link niet meer beschikbaar]

of anders gewoon even kaneel in de zoekmachine in tikken.....
Verderft dat de smaak niet?
Pindakaas in mijn shake vind ik ook walgelijk.. .. .
 
Pina kaas in shake????? :barf:
 
Originally posted by CQ_Demolisher

Ja,pindakaas is superduper voedingrijk.Paar scheppen pindakaas doet wonderen.. :P

hmmm... ik doe het wel op me brood.
 
Originally posted by Elmar


hmmm... ik doe het wel op me brood.
Snelle reply..
echter op je brood doe je maar een klein lepeltje pindakaas..ik heb mensen gezien die 8 eetlepels pindakaas in hun shake schoven.. :P
 
Originally posted by CQ_Demolisher

Snelle reply..
echter op je brood doe je maar een klein lepeltje pindakaas..ik heb mensen gezien die 8 eetlepels pindakaas in hun shake schoven.. :P

beetje kip erdoor en je heb een kip-sate shake.

Maarre 8 lepels is volgens mij echt niet goed hoor!
Te veel vetten. Iedergeval voor mij wel.
 
..kipsate shake.. haha!! :lol:
 
opzich wel lekker maar moet er neit aan dneken om dan nog zoetigheid erdoor te gooien, vind whey met druivensuiker al veeelste zoet!! :barf:
 
kaneel is niet zoet.. kaneel is kaneel :P
maar kaneel door een vanillesmaak shake is mmmmm

de hoeveelheid dextrose heeft te maken met wat je vvm is en hoe je getraind hebt. sommigen doen 1 gram per kilo vvm dus zitten op 100 gram dextrose... (vind ik zelf beetje veel, maar ja) en je hoeft je post workout niet in 1 teug leeg te drinken. Ik zelf drink 'm in een half uurtje op.
 
Ja over die smaak.... over smaak valt niet te twisten.... ik vind kaneel persoonlijk wel lekker.... maar ja wie ben ik!?
 
als je een shake met veel druivensuiker in 1x opdrinkt word je super misselijk maar j emoet er even de tijd voor nemen dan valt het allemaal best mee.
 
Je moet de dextrose dan ook met de whey mengen. Dus alles in een. Dan merk je dat zoete niet zo. Dus...niet misselijk.

Ik zie het nut van die kaneel niet. Je hebt immers de dextrose al.
 
Back
Naar boven