MuscleMeat

Wat te drinken na/tijdens het trainen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

013 Remco

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
47
Waardering
0
Tijdens het trainen drink ik alleen water, direct na de training pak ik altijd een whey shake en soms ook een AA'tje.
Is het goed om na het trainen een AA'tje te pakken?
En wat drinken jullie tijdens/na de traning?
 
Tijdens het trainen drink ik water. Direct na het trainen pak ik snelle suikers, en binnen 20 minuten een whey shake.
 
Tijdens het trainen drink ik water. Direct na het trainen pak ik snelle suikers, en binnen 20 minuten een whey shake.

Valt een AA'tje onder snelle suikers? Of wat drink jij dan?
En waarom na 20 min na de training een shake?
 
Er is 'geen' verschil tussen het nemen van een shake na 20min na de training of 3uur na de training, heb ergens een artikeltje gelezen waar dit getest werd. Dat er bij een aantal mensen na de work out op verschillende tijdstippen een shake werd gedronken;
- direct na de training
- half uur na de training
- 1 uur na de training
- 2uur na de training

Er was geen verschil kwa opname of wat dan ook... Ik kan het artikeltje niet meteen vinden, misschien heeft iemand anders het ook gelezen en heeft nog wel een linkje?
 
ik neem meestal shake voor me training en dextrose na het sporten.

*edit; En water tijdens het sporten
 
Drink altijd voor-tijdens-na m'n training XTEND!:D
 
Tijdens training = water
Na training = Wheyshake met 500ml melk
 
Maar ik hoor ook vaak dat je iets met snelle suikers moet drinken. Dan denk ik aan AA ofzo....?
 
Maar ik hoor ook vaak dat je iets met snelle suikers moet drinken. Dan denk ik aan AA ofzo....?

Duivensap is het beste vind ik. Per 100 ml zitten er 18 gram koolhydraten* in (allemaal suikers) en verder niets. Zorg dat je 0.4 gram per kilo lichaamsgewicht binnen krijgt, direct na de training.

Dus voor iemand van 100 kilo:
0.4x100=40 gram
40 gram:18=2.2
dus moet je dan iets meer van 220 ml duivensap innemen.

*Bovenstaande berekening geldt voor AH druivensap. Voor overige merken moet je zelf uitrekenen, maar dat is eenvoudig te doen zoals je ziet.
 
alleen water. Andere sooi hoeft niet want voor het het in de bloedbaan zit is de training al weer klaar.
 
groene thee, anti oxidanten!
 
tijdens trainen water erna creatine met dexterose :D
 
Magere melk is een prima post-workout drank..
 
vextrago cx11 of creablast of megagrow gedurende de training

na de training : shake met 75 gr. complex carb gainer , 35 gr whey , 20 gr dextrojuice, 5 gr. glutamine....met water
 
Back
Naar boven