MuscleMeat

wat te eten als ontbijt en na trainen?

Bezoekers in dit topic

Nai

Novice
Waardering
1
Lengte
1m65
Massa
58kg
Vetpercentage
18%
heey iedereen,

ik zou graag willen weten wat ik het beste als ontbijt kan nemen 1 uur voor mijn training (kracht + cardio 25min) en erna, om een daling in mijn energie te voorkomen.
ik eet vega, glutenvrij en alles bio.

08:00 ontbijt ik (250gr sojakwark met 10gr gebroken lijnzaad)
09:00 begin ik met sporten
10:30 klaar en dan eet ik meestal, 100gr aardappelen/55gr rijst noodles of 3 linzen wafels met groenten om mijn koolhydraten aan te vullen en een stuk fruit.
12:30 wrap/rijst/pasta met groenten en mijn benodigde eiwitten (gebakken eiwitten/huttekasen/kaas/tofu)

de rest van de dag gaat prima, ik voel me vaak lusteloos na het trainen en heb dan een dutje nodig, terwijl ik denk dat dit te voorkomen is.
alvast bedankt voor de tips en een fijn weekend!

Wat je 1 uur voor je training eet maakt naar mijn ervaring helemaal niks uit. Heeft er 0 effect op. Het is je complete voeding over de dag.

heey iedereen,

ik zou graag willen weten wat ik het beste als ontbijt kan nemen 1 uur voor mijn training (kracht + cardio 25min) en erna, om een daling in mijn energie te voorkomen.

10:30 klaar en dan eet ik meestal, 100gr aardappelen/55gr rijst noodles of 3 linzen wafels met groenten om mijn koolhydraten aan te vullen en een stuk fruit.
12:30 wrap/rijst/pasta met groenten en mijn benodigde eiwitten (gebakken eiwitten/huttekasen/kaas/tofu)

de rest van de dag gaat prima, ik voel me vaak lusteloos na het trainen en heb dan een dutje nodig, terwijl ik denk dat dit te voorkomen is.
Drink jij water als je wakker wordt?
Neem je ook vitamines? Zo ja, welke?
Gebruik je medicijnen?
Hoe lang train je al, en is dit altijd in de ochtend?

Pre- bij mij eigenlijk altijd havermout met whey en een banaan

Post - sowieso een wheyshake en daarna vaak avondeten (kan van alles zijn, in ieder geval proteine)

Maar TS eet geen vlees of dierlijke producten dus wordt iets lastiger de juiste middelen te vinden. Plantaardige eiwitten heb je veel meer van nodig dan dierlijke.

heey iedereen,

Doe er wat havermout, of gemalen havermout bij of neem COR, Olvarit

Schermafdruk van 2024-05-19 13-23-07.png

Pre makkelijk verteerbare koolhydraten met wat eiwitten en liefst ook vetten (pomp)
Post makkelijke verteerbare koolhydraten met eiwitten en liefst 0 vetten zodat de eiwit opname niet vertraagd word.

Wat iemands koolhydraat bron is moet ie zelf weten, de een neemt COR en de ander chocopops.

Een uur voor het trainen iets met snelopnembare kh's en waar je tegen kan zodat je niet een vol gevoel en oprispingen tijdens het trainen krijgt.

Ik zelf eet smorgens voor de training warme havermout met melk, banaan, bosvruchten en eieren. Het is niet ideaal want er zit ook vet in maar ik heb wel het gevoel dat ik genoeg energie heb tijdens en na het trainen.

Back
Naar boven