AndroidHealthClinic

Wat te eten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Matthijs92

Novice
Lid geworden
19 mei 2015
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
96kg
Vetpercentage
20%
Hoi allemaal,

Ik ben nu al een aantal jaar bezig met trainen maar heb eigenlijk nooit echt gelet op voeding ed. Ik denk dat ik daarom ook erg weinig gains gemaakt heb.
Sinds een week of 6 ben ik nu begonnen met bulken en heb ik als richtlijn ongeveer 4500 kcal per dag genomen. Ik ben 1,95m en woog toen ik begon 87 kg. Inmiddels weeg ik 91 kg maar ik ben bang dat er erg veel vet bij komt. M'n vet% zit nu op 19,6% wat uiteraard erg hoog is (ik weet niet wat acceptabel is tijdens bulken). Dit zit 'm vooral in het vet op de onderbuik, heupen en onderrug.

Qua eten ziet het er voor mij zo uit:

ontbijt: 125 gr (ongekookt) pasta en 100 gr tomaat (penne rigate) met 125 gr kippenborstfilet
tussendoor: 2 plakken ontbijtkoek, een banaan en 2 rijstwafels 2 gekookte eieren
lunch: 125 gr pasta met 100 gr tomaat en 100 gr broccoli en bloemkoop met 125 gr kipfilet
tussendoor: 2 gekookte eieren en een stuk fruit
diner: wat de pot schaft, vaak aardappelen met groenten en vis (panga/zalm), erg standaard
-Training-
na de training: eiwitshake met dextrose
Voor het slapen gaan: magere kwark met frambozen, bessen, druiven, kiwi en ongezouten noten (walnoten, hazelnoten, amandelen en cashews)

Het komt wel eens voor dat ik ivm werk een van de maaltijden in zijn geheel of gedeeltelijk vervang door een weightgainer. Hier blend ik dan wel een banaantje en wat pindakaas doorheen en evt. wat proteinenpoeder.

Zoals je ziet erg veel pasta, in de sportschool heb ik gehoord dat dat ook (naast rijst) een prima manier is om aan je koolhydraten te komen.

Zijn er mensen die tips hebben of kunnen bevestigen dat dit prima is in het vormen van massa. Ik vind het geen probleem om wat vet aan te zetten, dat hoort er immers bij, maar het moet wel binnen de perken blijven lijkt me. Ik merk gelukkig wel een significante kracht toename bij het trainen. ook heb ik het gevoel dat ik wat groei.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en hier wat over kunnen zeggen. Ik ben nieuw hier, dus ik ga even zoeken naar een topic waar ik vragen kan stellen over mijn manier van trainen, want dat is ook niet onbelangrijk uiteraard.

Groeten
 
4500 kcals is onzinnig met jouw massa. Zo ga je alleen nog maar dikker worden. Ik zou nooit hoger dan 15% gaan tijdens t bulken..
 
Ok, 4000 dan een beter aantal? Thanks voor je reactie
 
19,6 and still thinking about bulking.... dat kan ook echt alleen met die lengte (jaloers)... stond ik op 19,6% was ik zo rond als een skippibal lol
 
3500 is zat voor jou en gooi de suikers er uit. die zijn nergens goed voor.
Waarom neem je al die suikerbende (ontbijtkoek, dextrose) als je wilt groeien en niet te vet wilt worden?
En zelfs voor het slapen gaan pomp je je vol met fructose..... en magere kwark ...ook extra suikers. Neem gewoon volle kwark, stukken beter.

Pasta kan soms goed zijn, maar neem dan wel volkoren en kort gekookt. Zilvervliesrijst of basmatirijst lijkt me beter in jouw geval.
 
3500 is zat voor jou en gooi de suikers er uit. die zijn nergens goed voor.
Waarom neem je al die suikerbende (ontbijtkoek, dextrose) als je wilt groeien en niet te vet wilt worden?
En zelfs voor het slapen gaan pomp je je vol met fructose..... en magere kwark ...ook extra suikers. Neem gewoon volle kwark, stukken beter.

Pasta kan soms goed zijn, maar neem dan wel volkoren en kort gekookt. Zilvervliesrijst of basmatirijst lijkt me beter in jouw geval.

NEE.
Gewoon pasta nemen dat je lekker vindt. Al die onzin steeds..
 
je moet nog veel leren jij Helletje.

Vertel, waarom mag iemand geen normale pasta eten en moet diegene volkoren pasta nemen?
BUITEN ''gezonder'' om.
 
Vertel, waarom mag iemand geen normale pasta eten en moet diegene volkoren pasta nemen?
BUITEN ''gezonder'' om.

omdat jij geen ruk weet van biochemie. Daarom!

Als je arts zou zijn dan zeker ook voor elke ziekte een aspirine? Want elke pil elke voeding is toch hetzelfde.
Waarom zou ik jou iets gaan uitleggen over biochemische processen? Je bent toch stronteigenwijs.
 
omdat jij geen ruk weet van biochemie. Daarom!

Als je arts zou zijn dan zeker ook voor elke ziekte een aspirine? Want elke pil elke voeding is toch hetzelfde.
Waarom zou ik jou iets gaan uitleggen over biochemische processen? Je bent toch stronteigenwijs.

Ik vroeg waarom het wel beter was, krijg ik nog antwoord of weet je het gewoon zelf niet?
Elke keer als jij iets beweert en ik er tegenin ga, kom je niet met antwoorden of uitleg hoe het dan wél zit.
Geef gewoon antwoord, daar heeft TS ook wat aan dan enkel: voor jou is (product) beter.
 
lol wie the fuck is deze yeremy malloot nou weer

---------- Post added at 01:03 ---------- Previous post was at 01:02 ----------

voel je vrij om je vreemde uitspraken biochemisch te onderbouwen aangezien jij blijkbaar expert bent op het gebied
 
3500 is zat voor jou en gooi de suikers er uit. die zijn nergens goed voor. Waarom neem je al die suikerbende (ontbijtkoek, dextrose) als je wilt groeien en niet te vet wilt worden? En zelfs voor het slapen gaan pomp je je vol met fructose..... en magere kwark ...ook extra suikers. Neem gewoon volle kwark, stukken beter. Pasta kan soms goed zijn, maar neem dan wel volkoren en kort gekookt. Zilvervliesrijst of basmatirijst lijkt me beter in jouw geval.

Ja, want van suikers word je zeker dik!!! En vooral geen suikers na 8 uur in de avond nemen, wordt alles gelijk opgeslagen als vet!!

NOT SRS!!
 
Non-volkoren pasta is praktisch crystal meth.
 
omdat jij geen ruk weet van biochemie. Daarom!

Als je arts zou zijn dan zeker ook voor elke ziekte een aspirine? Want elke pil elke voeding is toch hetzelfde.
Waarom zou ik jou iets gaan uitleggen over biochemische processen? Je bent toch stronteigenwijs.

gasssst... pls.
Je lult echt overal zulke enorme bullshit. Kom eens met onderbouwing dan? Ik ben ook wel benieuwd naar ''die biochemische processen'' waar je hier op doelt.

Of je nou volkoren pasta een of normale, je bent je ervan bewust dat deze behalve wat vezeltjes en misschien wat extra vitamientjes niet echt van elkaar verschillen, en dat beide worden afgebroken tot saccharides voordat ze worden opgenomen?
 
Ja maar volkoren suikers worden niet als vet opgeslagen :P Dat is de wet van biochemische processen man, dacht datje dat wist.
 
veel te veel.. bereken je onderhoud en ga daar +500 boven zitten doei
 
nope, niet de GI. Dat is de bloedsuiker index.
biochemische samenstelling.

Geef gewoon antwoord.
Waarom is het beter om volkoren pasta te nemen dan normale pasta?
 
Back
Naar boven