XXL Nutrition

Wat tilt een man gemiddeld (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wou net het zelfde zeggen...

@mike t... in het begin meteen je bw benchen dat denk ik niet... voor de rest heb je volkomen gelijk...

Hmm, ik lees het idd. Ik ken toch echt wat jongens/mannen inmiddels ;)
Die gelijk hun BW konden benchen, vandaar dat ik dacht dat het gemidd wel standaard was.
Ik kon in mijn eerste bench zwaarder dan mijn BW benchen, zo'n 100kg bij 90kg BW.
Een neef van mij kon bij zijn eerste bench 125kg drukken, bij 130kg lichaamsgewicht :eek: (24jr, dat wel weer).

Zo ken ik jongens van 55/60 kg die gelijk setjes met 40kg konden benchen, dus tjaa.
 
Ik begon met een setje met 36kg banken ;)
 
@vladi

dat weet ik...

@mike
najaa ik denk dat als je een jaar over 22 ofzo bent en je bencht de eerste keer dat je als je rond de 70kg bw zit dat het wel mogelijk is om te halen
 
@mike
najaa ik denk dat als je een jaar over 22 ofzo bent en je bencht de eerste keer dat je als je rond de 70kg bw zit dat het wel mogelijk is om te halen

Hmm, ja je bent wel sterker als je ouder bent.
Dan zul je makkelijker je BW kunnen banken.
 
hmm, ik benchte naar wat ik me nog kan herinneren ong bw.
ik was dan ook 14 oid en woog maar 60kg, maar dat terzijde.

het is ook gewoon niet boeiend, ongetrainde lifts geeft toch niemand om.
 
Ik heb ooit eens horen zeggen

60kg bench
70kg squat

gemiddelde ongetrainde man

wie kan daar van iets van zeggen?een ongetrainde man van bvb 60kg kan dat niet,een atleet van 75kg bvb wel.
 
wie kan daar van iets van zeggen?een ongetrainde man van bvb 60kg kan dat niet,een atleet van 75kg bvb wel.

In de biologie gaat men uit van gemiddeldes.
Zo is de gemiddelde lengte van een volwassen man 1.75m en weegt hij 75kg!
Nu zul je denken, maar bijna iedereen is langer en zwaarder dan dat.
Klopt, gemiddeld wereldwijd zijn dit de stats. Zo zul je de krachtstats ook moeten zien.
Zo is de pieksprintsnelheid gemiddeld gemeten op 30km/u voor een paar sec. voor een ongetraint persoon (man) en 42 km/u voor een wereldklasse sprinter voor een paar sec. Over 100m is dit bijna 38 km/u!! (bron:Binas)
We hebben het wel over volwassenen, geen 17/18 jarigen.
 
het is ook gewoon niet boeiend, ongetrainde lifts geeft toch niemand om.

ik vind het zeker boeiend... als iemand de sportschool in komt wandelen en weegt 70kg en duwt meteen 70kg... dan kun je toch wel stellen dat die een betere aanleg heeft als iemand die in het begin ook 70kg is en 40kg bencht... dan sluit ik bijzonderheden effe erbuiten zoals zwaar werk etc...
 
Again, verander bw naar vvm en ik ben akkoord :P.
Trouwens'serieus' benchen heeft nix met je niveau te maken.

njah waarom veranderen naar vet vrije massa?

stel iemand weegt 60 kilo en begint met een 20 kilo bench en hij voegt elke maand 2,5kilo toe (wat in de beginperiode zeker makkelijk te doen is) dan zit hij na 3 jaar op 110kilo bench...

zelfde verhaal met iemand van 140 kilo, alleen zou die dan beginnen met een bench van 30kilo (wat al niet echt voor de handliggend is)

simpel gezegd: als je na 3 jaar nog je BW niet kan benchen, heb je gewoon nooit gewicht toegevoegd aan de bar ofzo... en dat bedoel ik meer met serieus benchen ;)

toen ik zelf begon benchte ik overigens met lege stang denk dat dat ergens rond april 2006 was ofzo... had al moeite met 1rep.. inmiddels 1x 115 gedaan wat in mijn ogen al een vrij schrale gain is in ruim 2 jaar..
 
Again, verander bw naar vvm en ik ben akkoord :P.
Trouwens'serieus' benchen heeft nix met je niveau te maken.

Ik ben het eens met starter...tenzij je 200kg weegt en een bench heb van 30kg begin,dan geloof ik het wel dat het lastig is.
Maar bw bench hoort er in 3jr goed trainen gewoon in te zitten. Anders heb je gewoon wat fout gedaan mbt de benchpress.
 
ja ik dacht eigenlijk dat je wat fout deed als je het niet in een half jaar kunt
Ik heb zat fout gedaan dus :mad:
Maar niet geneog om het in 3 jaar nog niet te kunnen :D

Mike zei:
In de biologie gaat men uit van gemiddeldes.

Ja, in de farmacie ook en gaan ze ervan uit dat iedere man 70 weegt :roflol:
En dan ook nog 20% bf heeft:eek:
Dus ja de imaginaire standaard proefpersoon,zal ook wel hele erge bagger krachtstats hebben :D
 
Toen ik begon met trainen zo'n 6 jaar geleden weet ik nog wel dat ik setjes maakte op de bech van 40-45 kilo. Ik was toen 20 jr en nét 70kg.
 
5a6 maanden geleden: BP 85 KG, SQ 90 niet op diepte, DL 160 KG
Toen begonnen te trainen ( powerliften )
Nu 160 BP, SQ 220kg, DL 190
Het ligt natuurlijk ook aan de begeleiding, aanleg enz
Lengte 188cm, 124 KG, 30 jaar oud
 
Ik denk dat gemiddeldes hoger liggen.
Van een man wordt uitgegaan dat ie 1maal zijn lichaamsgewicht kan beuren. Dat is redelijk reëel. Je hebt uitschieters naar boven en onder.
Een beginner maakt reps met 40kg!
Ik denk dat 1RM bedoeld wordt.

Een mannelijke gorilla-aap "zilverrug" is bijna 10x zo sterk als een gemiddelde volwassen man.
Nemen we even Zydrunas Zavickas, de allersterkste mens op de wereld zal +/- 5 à 6x zo sterk zijn als een gemiddelde volwassen man.

Ehhhhmmm komt nog niet echt in de buurt van die zilverrug hè?
Haha leuke opmerking :p
Maar ik denk inderdaad dat je de gemiddelde onsportieve mens overschat;)
 
( trouwens de eerste keer dat ik een bar vasthield om te benchen was een jaar geleden,
Ik was eind 15j, woog 80, en deed reps met ongeveer 20 kg, maar ik deed totaal niets van sport.)
En nu, een jaar later, doe ik reps met 60-85 Kg :D
 
mijn bench max zou zo 40 kg zijn geweest in een smith rack ( 16j, 60 kg)
squat, deed ik niet, pas na hal fjaar ofzo en was rond de 70 kg max ( al wel leg press en extensions enzo gedaanà
deadlift ( geen idee, 80 kg ofzo na twee trainingen. Zeer licht begonnen)
 
geen enkele ongtrainde man kan zijn bw benchen of squatten,daar ben ik zeker van.
ik drukte(bench) de eerste keer 75kg met een bw van 94kg en ik heb vroeger altijd zwaar werk gedaan.
mijne neef heeft nooit zwaar werk gedaan,en lukte zelfs niet om 1 rep te doen met 50kg bij een bw van 80kg ofzo.
mn broer geeft nooit sport gedaan en lukte maar 1 rep met 50kg bij een bw van 110kg
het komt er op neer dat geen enkele ongetrainde man zijn bw kan squatten en benchen(pas op ik bedoel wel een persoon die NIETS van sport doet he.
een rugby speler of judoka kan dat mss wel
 
Laatst bewerkt:
Squaten echt wel. Benchen zal minder voorkomen maar paar vrienden van me deden 100+ na een paar weken, bij een BW van rond de 80. In het begin zal het misschien een techniekkwestie zijn maar veel mensen hebben de kracht wel hoor.
 
50 bench
70 squat
100 deadlift

Zoiets zal het waarschijnlijk wel zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven