AndroidHealthClinic

wat train je met de volgende oef

Bezoekers in dit topic

gespierdbeestje

Cool Novice
Lid geworden
21 mrt 2019
Berichten
65
Waardering
16
Lengte
1m50
Massa
65kg
Hi
Je zit op je knieën en iemand houd je voeten vast je klemt ze ergens onder. En ik ga dan naar voor naar benden en steun dan op de handen en terug omhoog.
Wat train ik daar mee. Want heb het een aantal x gedaan en vol het eigenlijk niet.
 
Je kan hamstring curls ook andersom doen, door op een bankje te liggen en een gewicht tussen je voeten te plaatsen.

Of nordic hamstringcurls maar dan focussen op het rustig laten zakken
 
Klinkt inderdaad als een nordic curl
Je kan hamstring curls ook andersom doen, door op een bankje te liggen en een gewicht tussen je voeten te plaatsen.

Of nordic hamstringcurls maar dan focussen op het rustig laten zakken
Ik kijk vaak iemand zijn post/topic geschiedenis na vooraleer ik serieus probeer te antwoorden.

02A06017-3BAD-4F44-8B82-15F9900306C6.png
 
Nordics, die wil ik nog eens proberen, maar geloof niet dat mijn gym iets heeft waar dat goed kan.

Glute-ham raise worden ze ook genoemd als je vanaf de grond zonder steun rechtop komt. Schijnt zwaar te zijn.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Glute Ham Raise is zwaar, maar echt chill voor je hamstrings.

Ik doe 'm hierop:
1616702822282.png

Maar deze kom je ook vaak tegen:
1616702837684.png
 
Nordics, die wil ik nog eens proberen, maar geloof niet dat mijn gym iets heeft waar dat goed kan.
Voeten onder de safeties van een rack, een apparaat naar keuze, of onder een geladen barbell, vanaf de grond of op een bankje, het moet in elke gym wel lukken.
Glute-ham raise worden ze ook genoemd als je vanaf de grond zonder steun rechtop komt. Schijnt zwaar te zijn.
(nordic/natural) Hamstring curl is een glute-ham raise zonder beweging (extension) rond de heupen. Kan ook vanaf de grond, daar zegt de naam niks over.
 
Nordics, die wil ik nog eens proberen, maar geloof niet dat mijn gym iets heeft waar dat goed kan.

Glute-ham raise worden ze ook genoemd als je vanaf de grond zonder steun rechtop komt. Schijnt zwaar te zijn.
Ik deed ze op de latt pulldown.
 
Nordic curl is trouwens GEEN GHR. Bij de NC is alleen sprake van knieflexie geen heupextensie en zonder heup extensie geen GHR (alleen HR)

Hou er ook rekening mee dat alle knieflexie oefening de hamstring maar beperkt traint en dat je voor volledige ontwikkeling ook heupextensie nodig heb.
 
gespierdbeestje , ze proberen je hier voor de x-ste keer weer te helpen, een beetje reactie is waarschijnlijk wel gewenst
 
Nordics, die wil ik nog eens proberen, maar geloof niet dat mijn gym iets heeft waar dat goed kan.

Glute-ham raise worden ze ook genoemd als je vanaf de grond zonder steun rechtop komt. Schijnt zwaar te zijn.
Voeten klemmen onder een rack?
 
Nr 2 is idd een "echte" GHR maar bij nr 1 zie ik eigenlijk niet goed hoe de G getraind wordt? (maw heb je meer info naar dit app.)
Bij mij in de gym staat deze van ATX sinds kort (die nr. 2 is inderdaad de conventionele zoals ik deze ook ken).

Deze is multifunctioneel van ATX, te koop via o.a. Fitness Seller (wordt ook gebruik voor hip thrust); ik vind GHR hierop fijner dan op de conventionele:

1616787250185.png


Bron: https://www.fitness-seller.nl/atx-glute-shaper/
Die dame krijg je er helaas niet bij.
 
Eerste 2 plaatjes is alleen knieflexie en traint de glute dus niet dynamisch.

Combinatie van beide oefeningen maakt het trouwens wel een prima app. om de glute en ham te trainen.
 
Back
Naar boven