Fitness Seller

Wat varieren met oefeningen

Bezoekers in dit topic

jan307

Cool Novice
Lid geworden
23 jul 2021
Berichten
33
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Beste leden van dit form

Ik ben benieuwd zijn hier mensen die variëren met oefeningen?

Ik ben benieuwd of ik bijvoorbeeld op trainingsdag 1 van schouders arnold presses kan doen en dag 5 schouders
De schouder press kan doen.

Of staat wat variatie spiergroei in de weg??
 
Beste leden van dit form

Ik ben benieuwd zijn hier mensen die variëren met oefeningen?

Ik ben benieuwd of ik bijvoorbeeld op trainingsdag 1 van schouders arnold presses kan doen en dag 5 schouders
De schouder press kan doen.

Of staat wat variatie spiergroei in de weg??

Dat kan prima en is eerder bevorderlijk dan beperkend voor spiergroei.

Het enige waar je wel op moet letten is dat er wel geleidelijke progressie is en blijft bij de verschillende oefeningen.
M.a.w. dat je wel steeds meer volume kunt doen en meer gewicht kunt pakken.

Wat ik namelijk wel eens mis zie gaan, is dat er té veel wordt gevarieerd om het variëren zelf.
Daardoor kan een zekere samenhang een vooruitgang in je trainingsprogramma gaan ontbreken.
 
Dat kan prima en is eerder bevorderlijk dan beperkend voor spiergroei.

Het enige waar je wel op moet letten is dat er wel geleidelijke progressie is en blijft bij de verschillende oefeningen.
M.a.w. dat je wel steeds meer volume kunt doen en meer gewicht kunt pakken.

Wat ik namelijk wel eens mis zie gaan, is dat er té veel wordt gevarieerd om het variëren zelf.
Daardoor kan een zekere samenhang een vooruitgang in je trainingsprogramma gaan ontbreken.
Oké bedankt voor de reactie kan ik zeker wat mee !

Kan dat bijvoorbeeld ook met skullcrushers en dan de 2e dag een tricep pull down.
Of is die oefening te verschillend?
 
Oké bedankt voor de reactie kan ik zeker wat mee !

Kan dat bijvoorbeeld ook met skullcrushers en dan de 2e dag een tricep pull down.
Of is die oefening te verschillend?

Qua oefening selectie heb altijd het volgende advies bij het varieren van oefeningen: "Doe hetzelfde maar net een beetje anders"

Dat kan dus prima bij de oefeningen die je noemt.
Beide zijn elleboog extensie oefeningen alleen onder een wat andere hoek en uitvoering.

Andere voorbeelden zijn:
- Bankdrukken afwisselen bij verschillende schuinstanden.
- Rows met verschillende greepbreedten varieren icm met de plek waar je de stang naar toe trekt (borst of buik)
- Squat varianten zoals back, front of SSB squat squat
- Deadlift varianten, regulier, met hex bar of sumo stijl.

genoeg mogelijkheden.
 
Back
Naar boven