Fitness Seller

Wat verdiend een fitness instructeur en/of personal trainer?

Bezoekers in dit topic

Loo

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2004
Berichten
15.710
Waardering
665
Dat vroeg ik me af; uurloon, bruto/netto, ongeveer?
 
volgens mij nog minder man

een vriend van me die bij de gym werkte waar ik train verdiende zo'n 8 euro per uur bruto en hij was toen 25...
 
Hmmm had een keer een loonstrook van iemand die bij een fitness werkte... 1300 netto ofzo? Veel meer zal het niet zijn
 
Ligt eraan wat je werkzaamheden zijn. Groepslessen krijgen meer betaald dan "in de fitness" rondlopen.

Personal trainer hangt af van of je het voor een bedrijf doet of dat je zelfstandig doet. Onafhankelijk kan je opzich wel uitgaan van een ondergrens van een euro of 30-40 per uur. Je hebt ze in Nederland ook voor 300 euro per uur dacht ik.
 
Niet zo veel, op mijn 19 kreeg ik 6 euro bruto (LOL) maar dat was wel schandalig laag eigenlijk. Momenteel 8,25 bruto (21 jaar) met een 0-uren contract, komen nog wel wat toeslagen bij (vakantiegeld etc), voor elk uur dat ik werk krijg ik nu 9,60 op mijn rekening.

Groepslesinstructeur zo'n 15 euro per uur.
Personal Trainer kan je wel 30 tot 60 euro per uur verdienen voor de uren dat je werkt, echter heb je zelden een volle werkdag van 9 tot 5, zo wil je ene klant om 9 uur sochtends komen trainen en een ander om 8 uur savonds.
 
Laatst bewerkt:
Carlos Lens rijdt in een nieuwe X6 en verdient volgens mij wel goed met zijn personal training. Hij doet ook veel bekende Nederlanders zoals Linda de Mol, Paul de Leeuw, Bridget Maasland, Anouk. Dus het hangt af van je persoonlijke netwerk, hoe professioneel engoed je bent.

Carlos%20Lens.jpg



[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Als je een carriere als Personal trainer ambiëert moet je inderdaad richting het Gooi of Wassenaar wil je een leuk salaris verdienen.
 
Toen ik als instructeur nog werkte verdiende ik 2000 netto voor 34 uur. Dat was een heel behoorlijk bedrag voor in die branche, maar ik deed ook veel op het gebied van opleiden van nieuwe instructeurs, marketing campagnes opzetten enz. Daarbij zaten mijn lessen altijd propvol en had ik ECHT wat te melden aan atleten vanwege mijn wedstrijd verleden. Ik kon ook terugvallen op 20 jaar ervaring.
Dit was wel bij een zelfstandige sportschool waar ik regelmatig met de eigenaar om de tafel kon gaan zitten om het salaris weer te herzien. Bij ketens verdien je een stuk minder want daar is het salaris niet onderhandelbaar. Als je daar 1500 netto voor 40uur verdient zit je wel aan je max.

Personal trainers die zelfstandig zijn verdienen wat ze waard zijn.
 
Laatst bewerkt:
Loo, ik neem aan dat je dit als bijbaan wilt doen?
Zit er ook over te denken om zo'n cursus te doen en dan als bijbaan instruceur doen.
 
Loo, ik neem aan dat je dit als bijbaan wilt doen?
Zit er ook over te denken om zo'n cursus te doen en dan als bijbaan instruceur doen.

Een begin twintiger verdient zo'n €7-8 bruto per uur als fitness instructeur. Voor een groepsles ligt dat rond de €12-13 euro.
 
Een begin twintiger verdient zo'n €7-8 bruto per uur als fitness instructeur. Voor een groepsles ligt dat rond de €12-13 euro.

Dat vind ik als bijbaan een mooi salaris voor mij dan, lijkt me leuker en misschien diepgaander dan vakkenvullen.

Heb net een brochure aangevraagd van het NTI voor fitness docent.
 
Dat vind ik als bijbaan een mooi salaris voor mij dan, lijkt me leuker en misschien diepgaander dan vakkenvullen.

Heb net een brochure aangevraagd van het NTI voor fitness docent.

Als je een baangarantie wilt als fitnessinstructeur zou ik ook een kijken naar het FitVak A diploma, dan wordt je eigenlijk automatisch al overal aangenomen. Dat is de standaard dat bijna alle centra tegenwoordig willen hebben.
 
mijn begeleider rekende 150 per maand...deed mijn dieet, poseertrainingen, supps, en eventuele gear...4dagen per week kwam ze met dr autootje naar me toe om bij me gym te trainen
ze had er nog 8 lopen bij onze gym...dus 8x150=1200 netto

sja...dit was nog goedkoop vergeleken wat andere wedstrijd profs rekenen tegen de 300-400 per maand:(

helaas is ze foetsie verdwenen opeens zonder iets meer te laten horen :(
 
mijn begeleider rekende 150 per maand...deed mijn dieet, poseertrainingen, supps, en eventuele gear...4dagen per week kwam ze met dr autootje naar me toe om bij me gym te trainen
ze had er nog 8 lopen bij onze gym...dus 8x150=1200 netto

sja...dit was nog goedkoop vergeleken wat andere wedstrijd profs rekenen tegen de 300-400 per maand:(

helaas is ze foetsie verdwenen opeens zonder iets meer te laten horen :(

dus 9 bij jullie + de rest van de gyms in de buurt ;)

ja ze heeft met jou weinig resultaat behaald en je hebt haar laten verdwijnen.
next week @ Peter R de Vries

"waar is de PT van Robert Hosper gebleven"



:D
 
dus 9 bij jullie + de rest van de gyms in de buurt ;)

ja ze heeft met jou weinig resultaat behaald en je hebt haar laten verdwijnen.
next week @ Peter R de Vries

"waar is de PT van Robert Hosper gebleven"



:D

k*t betrapt :o:(

haha, nee hoor...hij ging best lekker en aders kwamen zowaar te voorschijn:)

mahja...zover ik weet had ze alleen ons...9x150=1350 netto...plus nog dr baantje drbij...moet je wel aardig van kunnen leven neem ik aan:D

zover ik weet is ze verhuisd en heeft ze niks meer laten horen:(

oh well...op zoek naar een andere dan maar:(
 
Tja van je hobby je beroep maken.Denk alleen dat je het niet moet onderschatten, het plezier wat je hebt met het trainen van je eigen fysiek is toch echt heel wat anders dan dat je andere moet gaan begeleiden.
Elke avond voor het sluiten alle gewichten etc. opruimen omdat andere daar te beroerd voor waren, douche/saunacabine's schoonmaken.

Denk eerlijk gezegd dat het de perfecte bijbaan is voor een BBer maar omdat nu voor altijd te gaan doen?
 
Back
Naar boven