XXL Nutrition

wat verhoogt het metabolisme echt? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Spiermassa.
 
wat dat betreft is vetmassa ook een goed antwoord. Al dat vet meezeulen kost ook energie.

Verhoogt niet het metabolisme zelf, wat spiermassa wel doet, en dat was de vraag.
 
wat dat betreft is vetmassa ook een goed antwoord. Al dat vet meezeulen kost ook energie.

En 3 x raden wat je nodig hebt om die extra vetmassa mee te zeulen?
 
Boven onderhoud eten.
 
Verhoogt niet het metabolisme zelf, wat spiermassa wel doet, en dat was de vraag.

vetmassa verhoogt wel degelijk je metabolisme (je verbrand immers meer calorieen)

Code:
Organ or tissue  Organ metabolic rate    % Overall     Weight     (% ABW)
                     (kcal/kg/day)           REE        (kg)
Adipose                   4.5                 4        15.0       (21.4)
Other                     12                 16        23.2       (33.1)
Muscle                    13                 22        28.0       (40.0)
Liver                    200                 21         1.8       (2.6)
Brain                    240                 22         1.4       (2.0)
Heart                    400                  9         0.3       (0.5)
Kidneys                  400                  8         0.3       (0.5)
 
vetmassa verhoogt wel degelijk je metabolisme (je verbrand immers meer calorieen)

Code:
Organ or tissue  Organ metabolic rate    % Overall     Weight     (% ABW)
                     (kcal/kg/day)           REE        (kg)
Adipose                   4.5                 4        15.0       (21.4)
Other                     12                 16        23.2       (33.1)
Muscle                    13                 22        28.0       (40.0)
Liver                    200                 21         1.8       (2.6)
Brain                    240                 22         1.4       (2.0)
Heart                    400                  9         0.3       (0.5)
Kidneys                  400                  8         0.3       (0.5)

Je hebt wel gelijk hoor, maar neem een super luie obees persoon, die enkel van auto naar zn bureau stoel loopt, daar de hele dag vertoeft, om vervolgens van zn bureau stoel terug de auto in gaat, auto voor zn huis parkeert en thuis terug op de bank gaat hangen....., die gaat verdomde weinig verbranden.........

Eenzelfde lui persoon, die wel veel spiermassa bezit, zal wel genieten van een verhoogt metabolisme tov de obees.
 
Balans in je voeding, dus ook je fruit en groentes eten en aanvullen met vitamine en mineralen.
Volgens mij in de laatste Mucles en Fitness magazine stond er iets over in.
 

zelfs als de stoffen in sigaretten daar voor een hoger metabolisme zorgen dan doet de verminderde conditie door het verpesten van je longen dat vast wel teniet.

(ps nicotine werkt stress verlagend en verlaagd dus je hartslag, niet goed voor je metabolisme dus)
 
zelfs als de stoffen in sigaretten daar voor een hoger metabolisme zorgen dan doet de verminderde conditie door het verpesten van je longen dat vast wel teniet.

(ps nicotine werkt stress verlagend en verlaagd dus je hartslag, niet goed voor je metabolisme dus)

Roken helpt niet, haalt alleen je eetlust weg, en nicotine werkt ook niet stress verlagend. Dat is gewoon een dom excuus om een peuk te roken xD

Ik hoorde ergens dat als je veel heavy compound oefeningen doet dat dat ook helpt ( correct me if im wrong)
 
Ik hoorde ergens dat als je veel heavy compound oefeningen doet dat dat ook helpt ( correct me if im wrong)

Elke vorm van inspanning, maar hoe intensiever hoe beter (als in hogere verhoging, met minder tijdsinvestering)
 
activatie van je BAT
 
brown adipose tissue ;)
 
door een hogere thermogenesis

google er maar eens naar ...
 
Back
Naar boven