Fitness Seller

Sticky Wat vind jij irritant in de sportschool?

Bezoekers in dit topic

Ik cringe er sowieso van ook als mensen engelse woorden gaan gebruiken.



Of als ze ooit 2 maanden in bv de V.S of Suriname hebben gewoond ineens gebrekkig Nederlands gaan praten,mijn moeder heeft er ook een handje van,hoewel ze al ruim 20 jaar niet meer in Nederland woont krijg ik nog altijd een plaatsvervangend schaamtegevoel als ze gebrekkig Papiaments gaat praten ,ze verstaan hier ook gewoon Nederlands hoor
 
Laatst bewerkt:
Oja , en wat te denken van die blanke meisjes die ooit een zwarte piemol hebben gehad zich ineens geroepen voelen om tegen de apartheid in Nederland te moeten gaan strijden,lol
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ik bedoel niet enkel het taalgebruik (straattaal bevat inderdaad veel woorden van Surinaamse, Antilliaanse, Turkse en Marokkaanse komaf), maar ook echt het accent.

Straattaal is denk ook iets van verbonden willen zijn met groep, ergens bij willen horen / onderdeel van uitmaken, een eigen soort van cultuur. Ook een beetje stoerdoenerij. Voor jongeren en pubers begrijpelijk, maar gedurende adolescentie gaat men doorgaans meer een eigen identiteit ontwikkelen en hoeft dat niet meer zo nodig. Sommige volwassenen blijven hier echter in hangen. Misschien ligt het aan mij, maar ik snap niet waarom iemand van 30 of 40 nog moet praten met woorden als 'wollah', 'eey vriend, je weet toch' en krachttermen als 'kanker-' voor een willekeurig woord.
Tfoe zemmel
 
Ja, die termen hadden we,maar die gebruik ik nu niet meer. Ik doelde nu ook op volwassen die zo spreken.

Ik merkte vroeger wel een verschil tussen stad en platteland en tussen hoger- en lageropgeleiden. Ook tussen autochtonen en allochtonen. De komst van Social media heeft denk ik dergelijke invloeden en verspreiding wel enorm versneld en vergroot.
Margeret Thatcher kwam uit een lagere sociale klasse en leerde zichzelf de manier van spreken aan van de hogere sociale klasse, Tony Blair volgde de omgekeerde weg, over een paar verkiezingen zullen de politici wel als instafamous "rappers" klankjes uitstoten.

Zolang mensen maar kunnen schakelen interesseert het mij allemaal niet zoveel wat ze onder elkaar doen.

Alleen niet van dat geschreeuw en opgewonden gedoe om me heen als ik aan het trainen ben.

En ook ontopic, vriendinnen die in het squatrek uitgebreid en langdurig zeurend de status van hun relaties bespreken en bovendien dat degene die het hoogste woord voert degene is die iets doet van een knikje met de knieën en een stang, met pussypad natuurlijk, in de nek.
 
Laatst bewerkt:
Deels waar, het andere deel is je afzetten van de hoofdcultuur. En die zaken versterken elkaar. Is iets van alle tijden en vaak worden woorden na een tijdje mainstream.
Het is echt niet alleen wat voor gladjakkers met een partij branie.Is taal echt zo’n ding voor je, of boeit het je amper en is het niet jouw pakkie-an?
In de regels hierboven staan 4 woorden die we hebben geleend uit het Maleis/Indisch, allemaal niet zo’n probleem toch?
Het probleem is dat met straattaal ook de straatcultuur komt, zie ook "drill rap", toename steekincidenten.
 
En ook ontopic, vriendinnen die in het squatrek uitgebreid en langdurig zeurend de status van hun relaties bespreken en bovendien dat degene die het hoogste woord voert degene is die iets doet van een knikje met de knieën en een stang, met pussypad natuurlijk, in de nek.
Dat gedrag inderdaad, extreem irritant, en die skinny fatte mannetjes doen ook volop mee bij ons. Ze zitten (voor de vorm) op een afstandje en geven dan af en toe ook een veelbetekenende, maar voor mannen onbegrijpelijke hint; iets over een Harley Davidson of sjouwen met zware cementzakken.

Ik ben er nu uit, dit zijn nou 'sneaky fuckers'. Richard Dawkins, de aanvoerder van de evolutiebiologen, legt het vanaf 0:58 uit, na de korte uiteenzetting van de hypothese van de 'gay uncle':

 
Aanhang van medewerkers in de sportschool die tijdens de lockdown wel binnen trainen met hun zelfgenoegzame k*tbek.
 
Tegenwoordig zijn het de broccolikopjes die het concept trainen niet snappen, gezien die gym net naast 3 middelbare scholen zit. Met 7 rond een machine of bench staan en dan roepen en wat achter mekaar zitten als een gay lover is dus niet trainen. Dat ze zomaar zonder begeleiding mogen trainen snap ik ook niet, ze zijn vaak nog geen 16.

6da3d28048e1e0ea05ad56dd0f37b53fd6e4bce14e4833dae5d986b861c286b1_1.jpg
 
Tegenwoordig zijn het de broccolikopjes die het concept trainen niet snappen, gezien die gym net naast 3 middelbare scholen zit. Met 7 rond een machine of bench staan en dan roepen en wat achter mekaar zitten als een gay lover is dus niet trainen. Dat ze zomaar zonder begeleiding mogen trainen snap ik ook niet, ze zijn vaak nog geen 16.

6da3d28048e1e0ea05ad56dd0f37b53fd6e4bce14e4833dae5d986b861c286b1_1.jpg
hahahaha, beter kon ik het niet omschrijven

Een heel camera setup klaarmaken om een setje te filmen
die moet je gewoon omver lopen.


Dan hebben we het nog niet gehad over de polsstraps omdoen in combinatie met capuchon van de hoody op zetten om 40kg te benchen
 
Back
Naar boven