XXL Nutrition

Wat vind jij van de hedendaagse trends in bodybuilding?

Bezoekers in dit topic

Smoothmold

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2003
Berichten
5.768
Waardering
6
Bodybuilders worden steeds groter. GH buiken zijn goed vertegenwoordigd. Ethetiek, symmetrie en seperatie is steeds minder belangrijk geworden. Wie verlangt toch weer naar de tijd waarin de jeugd op keek tegen bodybuilders zoals bij Arnold, Mentzer, Frank Zane, Flex Wheeler (in zijn oude periode)? Zal dat de sport geen goed doen?

Graag meningen hierover!
 
In dat artikel over het druggebruik dat laatst gepost werd stond er een plausibele verklaring. Mensen wíllen freaks zien. Mensen wíllen massa zien. Een sport móet evolueren cq. de grens verleggen.

Enige wat men kan doen is de esthetischer fysieken belonen om de wildgroei opkomende spiertumoren te temperen. Risico daarbij natuurlijk dat 't publiek weg blijft.

Wat wél zo handig zou zijn is het afschaffen van de corruptie. Wanneer er telkens een andere atleet wint en de andere kwaliteiten behalve massa strikter beoordeeld worden is het voor 't publiek weer verrassend (-->aantrekkelijk) een wedstrijd te bezoeken. Dat is het nu amper en het publiek wil toch van ohh en ahh of boee roepen.
 
Back to the good old times ;) .
 
MightyDuck zei:
Enige wat men kan doen is de esthetischer fysieken belonen om de wildgroei opkomende spiertumoren te temperen. Risico daarbij natuurlijk dat 't publiek weg blijft.

Ik betwijfel dit eigenlijk, in de tijd van Arnold was BB namelijk veel populairder dan nu. Foto's van vroeger (arnold, mentzer, columbu enz.) motiveren me ook veel meer, omdat het makkelijker te bereiken is dan bijvoorbeeld de fysiek van Coleman (en in mijn ogen ook mooier).
 
Smoothmold zei:
Bodybuilders worden steeds groter. GH buiken zijn goed vertegenwoordigd. Ethetiek, symmetrie en seperatie is steeds minder belangrijk geworden. Wie verlangt toch weer naar de tijd waarin de jeugd op keek tegen bodybuilders zoals bij Arnold, Mentzer, Frank Zane, Flex Wheeler (in zijn oude periode)? Zal dat de sport geen goed doen?

Graag meningen hierover!

Zane :rolleyes:
 
Samu zei:
:stupid:

@ Duck: ... Corazon is me net voor. :o

Ieder zijn eigen meuk he - Corazon vind de fysiek van de oude garde ook mooier - je spreekt jezelf tegen :o .

Ik vind de bouw van vroegere bodybuilders gewoon mooier ogen ;) . Coleman is misschien wel ueber-huge maar het ziet er niet meer uit, zelfs in een maatpak ziet het eruit alsof er een berg vlees staat, van een esthetische fysiek kun je niet meer praten.
 
Zoals zoveel sporten is topbodybuilding ook een volslagen marketinggebeuren geworden en dat zie je door de almaar groter wordende fysieken (anders dan bvb wielrennen waar de prestaties omhoog gaan, je ziet het niet aan het uiterlijk, ze gaan gewoon sneller). De suppbedrijven hebben een visie van hoe een topbber er moet uitzien, zo groot, symetrisch mogelijk, en daar houden ze aan vast want daardoor verkopen ze meer.

Over het element corruptie heb ik nog nooit nagedacht en dat zal natuurlijk ook wel een grote rol spelen.
 
Als je nu iemand als Zane op het podium zou zetten schiet toch niet meer op? Dat behalen er veel meer tegenwoordig.
Sport wordt wel steeds groter hoor. Misschien in Amerika wat minder, maar de rest van de werels zeker wel.
 
De laatste 18 jaar heb ik de sport best intensief gevolgd, vond de toppers van toen goed maar kan deze tijd ook wel waarderen. Alle oppers zijn toch gauw een 15 tot 20 kg zwaarder als 18 jaar geleden, dat is toch een evolutie in onze sport en gezondheids risico's die het voor hun waard zijn.

Mijn eigen favo bb-ers zijn gasten als Mohammed Makkaway, geen super massa bb-ers maar een super fysiek.
 
Ik vind er sowieso niet veel meer aan om die pro's te zien. Het gaat idd een beetje te ver. Ik kijk liever naar wat martial arts gasten ofzo.
 
ik hou toch liever van brute massa, op naar de 200kg beesten :heart:
 
Laatst bewerkt:
Jinsu zei:
Ieder zijn eigen meuk he - Corazon vind de fysiek van de oude garde ook mooier - je spreekt jezelf tegen :o .
Euh nee, volgens mij hebben we alle 3 dezelfde mening. Hoe bedoel je, ik spreek mezelf tegen? ???
 
Had hier ook eens een topic over gepost tijdens de periode waarin werd gegokt wie de volgende Mr.O wel eens zou kunnen zijn.

It has gotten to the point where it is a forgone conclusion that the defending champion never loses. I want to go on record as saying that the last Mr. Olympia Champion to have lost on stage was 21-years-ago in 1984.

M.a.w woorden, als Coleman niet aftreed heeft ie z'n 9de sandow binnen..

Ontopic: Waar trek je de lijn? Voor de meesten onder ons is arnold geen freak meer, maar voor buitenstaanders is ook hij een opgepompte spierbundel. Kijk maar naar de reacties van al die breezahs als ze zo'n pro bodybuilder zien. Voor mijn part mag het blijven zoals het is, zolang de symmetrie er maar in blijft en de controles op verboden middelen blijft bestaan..

Stel dat het criterium "te gespierd" wordt ingevoerd, dan krijg je kerels buiten het circuit die groter en misschien even symmetrisch zullen zijn en wat zal er dan gebeuren? Er zullen altijd mensen zijn die voor de massa zullen kiezen en er zullen er altijd zijn die voor het aesthetische zullen kiezen alla Shawn Ray..

Persoonlijk geniet ik evenveel van een Shawn Ray als van een Ronnie Coleman fysiek..
 
De grenzen van het menselijk lichaam worden verlegd.

Ik denk wel dat dit op termijn desastreuse gevolgen kan hebben,
maar dat is mijn bescheiden mening ;)
 
Ik heb ook echt een Ronnie pens gekregen. Lijk wel zwanger. :s Loop ook met een vol gevoel rond elke minuut v/d dag. Als ik ga zitten is dat moelijk omdat m'n buik dan opkrokt. :\ Maar ja, 6000 cals in de pens, I gotta love it. :D
 
Ik vind de trends niet mooi, vond die van vroeger beter, al zitten er tegen woordig ook nette tussen.
Maar ronnie is zeker geen favo van mij.
 
Bodybuilding van nu is simpelweg alle spieren tot de grootst mogelijke proporties opblazen. Kijk maar naar de benen die tegenwoordig net balonnen zijn, enkel en alleen maar omdat de grootte van de spier dat toelaat. Ethisch is het gewoon afschuwelijk en onnatuurlijk, maar daar gaat het dan ook niet meer om.
 
ik vind die wespentailles van vroeger mooier dan die ballonbuiken van nu.. maar dat heeft gewoon te maken met de ontwikkelingen op het gebied van AS etc.. ik vind groot mooi, maar die uitstekende buiken vind ik maar niks dus..
 
Back
Naar boven