Fitness Seller

wat vinden de belgen nou eigenlijk van ons Drugsbeleid?

Bezoekers in dit topic

ZoutZak

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
9.198
Waardering
50
Lengte
2m
Massa
110kg
ik ben wel benieuwd hoe er in belgie over wordt gedacht,
al weet ik dat ze in belgie ook al enigzins de regels aan het versoepelen zijn tav softdrugs.
maar wat vinden jullie van de gevolgen die het heeft op de samenleving, en ook op het kritiek van landen als Frankrijk.

grtz
 
Ben er tegen, zelfs paddos mogen openlijk verkocht worden omdat ze onschadelijk zouden zijn. Kan je zeggen als je in een trip de straat overloopt en jezelf overoop laat rijden zonder het zelf te beseffen dan is dat vrij schadelijk voor je gezondheid. (Waar gebeurd)
In Belgie zijn ze nu met de paars-groene regering wel helemaal fout bezig.
Er is totaal geen duidelijkheid, dit vind ik persoonlijk nog erger dan Nederland, daar weet men tenminste wat mag en wat niet mag, hier heb je daar gewoon het raden naar. Zelfs de politie snapt er hier niks meer van!
 
Groot gelijk admin, ze moesten maar eens duidelijk stellen wat kan/niet kan ipv een willekeurig vervolgbeleid te voeren... maarja het blijft wel België natuurlijk.
 
Het is natuurlijk ook een kwestie van gezond verstand gebruiken hoor. Als je met je dronken kop over de straten loopt kan je ook overreden worden zonder dat je het door hebt. En op zich zijn de paddo's niet schadelijk voor je gezondheid, maar het overreden worden.....

Paddo's versterken je emoties, dus als je al down bent zal het er niet beter op worden... het is net als met steroiden.... je moet gewoon weten waar je mee bezig bent.

Als je paddo en softdrugs wilt gebruiken, vind ik allemaal best... Zelf is het niets voor mij.
 
Ik vind België op dat gebied veel hypocrieter! Hier wordt ook door alle lagen van de bevolking a volonté 'gepakt', maar in Nederland is het dan weer meer sociaal aanvaard... Er wordt door de Nederlandse coffeeshop trouwens enorm veel wiet ingekocht die in België gekweekt is!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by frietbakker
Het is natuurlijk ook een kwestie van gezond verstand gebruiken hoor. Als je met je dronken kop over de straten loopt kan je ook overreden worden zonder dat je het door hebt.

Zeer bekende dood bij (excessief) dronkenschap: dronkaard loopt een kanaal in (vaak een kanaal waar je gewoon in kunt staan) en verzuipt (blijft er in zo gezegd).
 
Originally posted by admin
Er is totaal geen duidelijkheid, dit vind ik persoonlijk nog erger dan Nederland, daar weet men tenminste wat mag en wat niet mag
het zogenaamde gedoogbeleid in nederland is allerminst duidelijk, als je zou nalezen wat dit gedoogbeleid inhoud specifiek, zul je tal van tegenstrijdigheden tegenkomen. wat het concreet inhoud is dat softdrugsgebruik toegelaten wordt met bepaalde mate, en dat met alles rond de productie en verkoop oogluikend toestaat.
echter, als het bestuur af wilt van coffeeshops/smartshops dan is dit ook zo gebeurd omdat de echte regels (die bijna nooit strikt nageleefd worden) het handelen in drugs nauwelijks mogelijk maakt.

zoals je ziet is het volledige systeem, zelfs voor een geinteresseerd persoon zoals ik, nog tamelijk ingewikkeld.

en over de situatie in belgie heb ik geen kennis
 
Geloof me, in Nederland is het zeer duidelijk als je het vergelijkt met de situatie in Belgie ;)
Bij jullie mag het verkocht worden en gebruikt.uit, hier mag het niet verkocht worden, wel gebruikt ALS het de 'openbare orde niet stoort' kan het nog vager?? Verder mag het gekweekt worden voor eigen gebruik, maar als ze het ontdekken ben je er wel bij?!?
 
Tja,

Nederland staat bij ons zo wat bekend als het drugsparadijs om de hoek.. Zelfs mijn bomma zei nog overlaatst: "blijf daar weg uit Holland!! Niks dan drugs en verslaafden.." Tis wat bekrompen maar ja, wie neemt het dat mens kwalijk, 83 jaar oud.. Ze zei dat nochthans omdat ik een klap in mn gezicht had gekregen van een of andere vreemde Nederlander die vond dat ik wat te breed leek.. Tafreel speelde zich af in Duinrel in het Subtropisch zwemparadijs...


Zielig .. :mad:
 
HULDE

De domme meeloper interesseert het niet
Dat Hashishin-i-Sabbah heeft geleefd
Van duizend-en-een-nacht heeft hij totaal geen weet
Terwijl hij eightteenninetyfour niet gelezen heeft
Maar ik vergeef het hem, ik heb 't bestudeerd
Op dat ie op z'n gemak 'n pijpje maken kan
En daarbij zijn kanis vol kan gieten met bier
En wat waren we weer stoned gisterenavond, Jan

Nou dan denk ik weer even aan de pals en de chicks
Die op dit moment zitten te sturen
Drie tot twaalfduizend kilometer voor de neus
Zitten zij goed stoned het duister in te turen
Ik breng hulde aan de eenzame transporteur
De man of vrouw door wie ik met volle teugen geniet
En dat hij of zij er dan wat aan verdient
Ach dat vermindert de waarde voor mijn hoofd toch niet

In deze wereld van almachtig materialisme
Zijn er nog steeds mensen die zorgen voor ons hoofd
En daarmee bedoel ik dus beslist niet de pilledraaier
Die de burger van zijn vrije wil berooft
Want ik rook nu al zestien jaar goeie doop
En dat bevestigt wat ik zo‘ven zei
En ook al kom je dan 'ns thuis met 'n slechte koop
Slaatjesventers zijn er in elke branche bij



Nu al gedurende 5000 lange jaren
Neemt men de uitroeiing van het kruid ter hand
Maar onkruid al is het heilig, vergaat niet
En de uitroeiers worden doodziek onderhand
Want het is een kenmerk van deze lege tijd
Dat alles platvloers gemaakt worden moet
Maar ze zullen de hasjiesj niet onteren
Daarvoor is zij te wijs en veel te goed

(Armand)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jongen je begint ons echt de strot uit te komen met je gedoe...

(ok misschien late reactie maar mens toch...)
 
yoooo

In België is het dus echt heeeeel raar!!!

Dan mag je wel voor eigen gebruik >5gr hebben , MAAR je mag het niet vervoeren, niet over de grens brengen en je mag niet zelf kweken !

HOE KAN DIT NOU???:dunno:
 
Originally posted by Spike
jongen je begint ons echt de strot uit te komen met je gedoe...

(ok misschien late reactie maar mens toch...)


Spreek voor jezelf!!! :haha:

Mag toch een mening geven??? Die tekst is niet zomaar wat onzin, maar juist zeer toepasselijk in deze thread die ik trouwens niet zelf ben opgestart!!!
Slecht geslapen vannacht, of heb je niet gemogen van je wijffie? Of is het een beetje te ingewikkeld voor je, jongen?
No offense! :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by Olimantado



Spreek voor jezelf!!! :haha:
Wel eigenlijk spreekt hij voor alle moderators en admins hier.
Gedichten horen niet thuis op een bodybuilding board en ook niet in een discussie over drugs.
Spike is een moderator indien je het nog niet moest gezien hebben en kan dus bepalen hoe een discussie verloopt...
 
Originally posted by admin


Spike is een moderator indien je het nog niet moest gezien hebben en kan dus bepalen hoe een discussie verloopt...

Ok was ff vergeten dat ik met de mods moest meepraten!
Mijn excuses!
 
Originally posted by admin


Gedichten horen niet thuis op een bodybuilding board en ook niet in een discussie over drugs.

Een discussie over drugs hoort op zich al niet thuis op een bodybuildingboard tenzij je AS drugs wilt noemen.... Je moet daar consequent in zijn vind ik.... Een discussie over hoe hard je autoradio moet gaan heeft ook weinig met BB te maken...
 
Originally posted by Olimantado


Ok was ff vergeten dat ik met de mods moest meepraten!
Mijn excuses!
Waar slaat dat nou weer op?
 
Originally posted by Olimantado


Een discussie over drugs hoort op zich al niet thuis op een bodybuildingboard tenzij je AS drugs wilt noemen.... Je moet daar consequent in zijn vind ik.... Een discussie over hoe hard je autoradio moet gaan heeft ook weinig met BB te maken...
In chat en conversatie mag alles besproken worden maar wij (mods) bepalen wat er door kan en wat niet.
 
Originally posted by admin

In chat en conversatie mag alles besproken worden maar wij (mods) bepalen wat er door kan en wat niet.

Dat vind ik een slecht systeem. Jullie weten duidelijk alleen maar veel over bb en pl...
 
Originally posted by admin

Waar slaat dat nou weer op?

De mods sturen de discussie zeg je , dus met andere woorden iets dat niet met hun mening strookt kan eigenlijk niet... En waarom zou een mening nou niet in een gedicht kunnen zitten. De troubadours en de barden gaven op deze manier al hun mening weer al lang voor het geschreven woord zelfs nog maar bestond...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven