AndroidHealthClinic

Wat vinden de Nederlanders nou van de Belgische wielrenners?

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
In tegenstelling tot bij het voetbal is er volgens mij weinig discussie dat wij er sterker in zijn...
 
ben ik het gedeeltelijk mee eens. Als je kijkt naar de Rabobank formatie moet je toegeven dat dit vaak een van de betere ploegen is (zoiezo in het voorseizoen) echter in de grote rondes (tour de France) heeft belgie geen egte renner die voor het klassement, ook Nederland heeft in de persoon van Boogerd niet een kanditaat tourwinnaar, echter hij is wel goed voor bijv het winnen van de koninginenrit in de tour vorig jaar (mooiste etappe die ik ooit heb gezien).

ook Dekker is een goed renner (geweest afgelopen 3 jaar)

verder is Museeuw bijvoorbeeld tog wel over zn top heen, VDB komt weer opzetten. V Petegem is ook niet alles in mijn ogen.
 
Ongeveer gelijk als aan NLse wielrenners denk ik.
Echter in het lange-afstand gebeuren streeft België Nederland ruimschoots voorbij

Espi, die als ze zich kwalificeert (brevetten rijden van 200-300-400 en 600 km in max tijd van x uur (= afstand /15)), naar alle waarschijnlijkheid in Parijs start met een Belgisch 'rugnummer' (framenummer). Dit omdat we als Esperanto club het voordeligst bij de Belgische federatie uitwaren...
 
Back
Naar boven