XXL Nutrition

Wat vinden de Nederlanders nou van de houding van België ivm Am.-Ir. conflict? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Ik vind het wel OK.
 
Ze zijn heel dom bezig, ene kant proberen bedrijven te laten investeren en aan de andere kant raken ze in slecht daglicht in de VS.
Maar ja wat zijn we stoer dat we als klein landje nee durven zeggen, alsof dat invloed gaat hebben..oorlog word het toch wel hoor als cow boy Bush er zin in heeft.
 
Omdat je 1 ding wil bereiken moet je iets anders dat tegen je principes is daarom niet goedkeuren om dat te bereiken vind ik. Ok misschien naïef, maar datt is een belangrijk principe in het leven!
 
Tja, als ik moet kiezen tussen 'stoer' doen en me huid redden... liever blote Jan dan dode Jan moet je maar denken.

Deze oorlog kan maar op 1 manier gestopt worden en dat is wanneer Mr Saddam en zijn regering zich overgeeft.
Ze zullen nooit toegeven dat ze ABC wapens hebben dus zijn de kansen gering dat dit vreedzaam zal aflopen.
 
Daar ben ik het totaal niet mee eens... Beter dode Jan, dan Jan de kuddeloper!
 
Dan had je in WOII ook de kant van de Duitsers moeten kiezen in plaats van het verzet...
 
Originally posted by Olimantado
Dan had je in WOII ook de kant van de Duitsers moeten kiezen in plaats van het verzet...
Je gaat de VS nu toch niet met de nazi's vergelijken?
 
Originally posted by Olimantado
Daar ben ik het totaal niet mee eens... Beter dode Jan, dan Jan de kuddeloper!
Dat geloof je zelf toch niet?
 
Het gaat om principes... Er moet eerst lang genoeg tijd gemaakt worden voor dialoog en geweld moet echt als laatste middel gebruikt worden!
En misschien zie ik het wel zwart-wit maar de houding van Amerika tov de moslimcultuur begint inderdaad een beetje te lijken op de houding van de nazi's tov de Joden destijds...
 
Ik ben ook zeer principieel, maar niet dom.
 
Ik ben ook tegen oorlog trouwens, iedereen wel denk ik...
 
denk ik ook!
 
Originally posted by Olimantado
Het gaat om principes... Er moet eerst lang genoeg tijd gemaakt worden voor dialoog en geweld moet echt als laatste middel gebruikt worden!
En misschien zie ik het wel zwart-wit maar de houding van Amerika tov de moslimcultuur begint inderdaad een beetje te lijken op de houding van de nazi's tov de Joden destijds...
Tja ze zijn natuurlijk geschokt met de gebeurtenissen in de VS, niemand had het ooit durven denken dat zoiets zou gebeuren.
Zou jij geen wraak koesteren als een familielid zonder enige reden door een stel gekken vermoord werd.

Heeft natuurlijk geen zin om dat af te schuiven op eenhele cultuur maar goed niet iedereen is zo verstandig om dit onderscheid te maken en zeker niet in zulke omstandigheden.
 
Originally posted by admin


Heeft natuurlijk geen zin om dat af te schuiven op eenhele cultuur maar goed niet iedereen is zo verstandig om dit onderscheid te maken en zeker niet in zulke omstandigheden.


Akkoord, maar de president van een staat als de USA moet wel in staat zijn zulke onderscheiden te maken!
 
Klopt, hebje gelijk in maar stel dat hij niets zou doen en Saddam gooit plots wat chemische wapens naar het Westen, dan zou Bush een heel slecht figuur slaan en zou iedereen zeggen dat hij naïef was.

Nu beweer ik niet dat Saddam direct zulke plannen heeft maar Bush moet je zien als een wereldleider en die heeft een belangrijke verantwoordelijkheid.
Hij beslist dit alles natuurlijk ook niet alleen, er staat eenhele regering achter hem die hem zegt wat hij moet zeggen...

Waarschijnlijk reageert Amerika idd niet erg objectief maar ze zijn ook erg arrogant en je gaat ze als klein landje niet kunnen tegenhouden dat is een illusie.
 
Originally posted by admin


Waarschijnlijk reageert Amerika idd niet erg objectief maar ze zijn ook erg arrogant en je gaat ze als klein landje niet kunnen tegenhouden dat is een illusie.


Maar als vele kleine landjes dat wel zouden doen zou dat de regering van een groot land kunnen aanzetten tot meer objectiviteit en minder arrogantie...
 
Ik vrees dat dit juist een tegenovergestelde invloed heeft, arrogantie kan alleen maar veranderen naar méér arrogantie...

Stukje uit weekkrant:

"...Het gevolg hiervan is wel dat het hechte bondgenootschap dat ooit bestond, afbrokkelt. 'Europa doet niets en trekt een pruillip; we staan er alleen voor; Als zij hun verantwoordelijkheden ontlopen, best, maar dan moeten ze ons niet voor de voeten lopen.' Zo klinken de anti-Europese geluiden in de Amerikaanse media. ,,Europa zakt gestaag weg in Amerika'', schrijft NRC-correspondent Marc Chavannes. ,,Van historische bondgenoot tot stiefbroer. Van lastig tot irritant en gaandeweg irrelevant. Was het onder Clinton nog: we handelen waar mogelijk samen en in ons eentje indien nodig. Onder Bush geldt: we doen het waar mogelijk alleen en samen als het niet anders kan...''
 
Wat mij irriteert is de hypocrisie van Amerika. Het wil de grote regelneef zijn van de hele wereld!
Maar Amerika is geworden wat het is door veel grotere misdaden tegenover de mensheid dan wat Irak de laatste decennia uitgespookt heeft!
Amerika heeft de echte Amerikanen uitgemoord en is groot geworden door de verkrachting van Afrika uiteindelijk...
De Verenigde Naties moet minstens even veel medezeggenschap en invloed hebben dan Amerika zelf, wat is anders het nut daarvan?
 
hehehe... de vraag was aan de NL-ers T :D

ik denk dat je niet blindelings moet meelopen ook al is het een supermacht. Elk land zou het voor zichzelf moeten bepalen. Trouwens in Europa wonen net zoveel mensen als in Amerika ongeveer. 't is dat Europa nog niet zo verenigd is als dat 1 land kan zijn, maar ik denk dat dat in de toekomst nog wel gaat veranderen.

Ik heb laatst ook in een geheim rapport gelezen wat door een anoniem persoon bij mij in de brievenbus gedaan was waarom Bush nu Saddam weg wil hebben.
Sadam wil voor de olie in Euro's betaald worden, en zo heeft Bush er niets meer aan. :D dat is de echte reden ;)
 
Ik denk ook inderdaad dat het zuiver om de olie gaat...
 
Back
Naar boven