AndroidHealthClinic

Wat vinden de Nederlanders nou van de houding van België ivm Am.-Ir. conflict? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Toch oppassen met die anti VS houding, niet vergeten wat er in het verleden gebeurd is.
Ze gaan natuurlijk heel ver maar Europa moet niet te ver uiteen groeien ten opzichte van de VS want onze handel bepaald grotendeels de economie in beide continenten.

Je ziet nu al hoe Europeanen denken en hoe de media in de VS denkt dit is zeker geen positieve zaak.
Verder die olie speelt natuurlijk mee maar vergeet niet dat Saddam wel degelijk een reëel gevaar vormt.
Blijven wachten en toekijken is ook geen oplossing voor dit probleem.

Beide partijen moeten meer rond de tafel gaan zitten en proberen een juiste strategie te bepalen, mekaar zwartmaken bereik je niets mee en met maken van onbewezen beschuldigingen zeker niet.
 
Originally posted by Olimantado
Ik denk ook inderdaad dat het zuiver om de olie gaat...
Het heeft er natuurlijk mee te maken, maar zuiver zeker niet. Het is meer een gedachte van Bush of Amerika van '2 vliegen in 1 klap'.
 
Originally posted by admin

Beide partijen moeten meer rond de tafel gaan zitten en proberen een juiste strategie te bepalen, mekaar zwartmaken bereik je niets mee en met maken van onbewezen beschuldigingen zeker niet.


Al de partijen zouden dat moeten doen. Ook de andere Moslimstaten moeten meewerken aan de juiste strategie om dit probleem op te lossen. De verschillende religies moeten ooit een juiste oplossing vinden om vreedzaam samen te leven en op deze manier wordt dat niet bereikt...
 
Ok maar Saddam zal nooit aan die tafel gaan zitten, dus het zal hoe dan ook ergens uitmonden in oorlog. Tenzij Saddam aftreed zoals ik al zei.
 
Saddam zal niet aftreden, maar wat vind Iran, Syrië etc... ervan? Ook met die landen moet communicatie zijn. De volgende stap zal waarschijnlijk een oorlog tegen die landen zijn... Om nog maar te zwijgen over Noord-Korea...
 
shit, 2 uur moet gaan maffen!!! Thx voor de lollige discussie !!! :-)
 
voor amerika heeft stabiliteit in het midden oosten meer betekenis dan alleen het veiligstellen van olie.

maargoed amerika denkt overal in te mogen grijpen, Irak, Filipijnen nu ook al, Noord Korea volgt, Andere landen in het midden oosten (saudi-arabie, etc)

maar ik denk dat europa zeer zeker een grote rem op de acties van Amerika kan zijn, al zal het dan een eenheid moeten vormen. Europa als een gebied is economisch groter dan VS zelf. denk niet dat VS stom genoeg is om tegen Europa in te gaan, wat uit de geschiedenis natuurlijk bondgenoot #1 is. maar die verdeeldheid zal er altijd blijven in Europa.
 
Ag weet je wat amerika nu eens lekker een keer moet gaan doen, zich bezighouden met de eigen binnenlandse politiek. Puur uit landsbelang. En bovendien, Israel moet zijn eigen boontjes maar eens doppen. Geen geld meer, geen troepen etc etc. Dat land wil toch zonodig zelfstandig zijn, laat ze het maar uitzoeken.

En voor Europa geldt, het is toch belachelijk dat Amerika de schuld krijgt omdat zij namens de Navo, in notabene's Europa's achtertuin die zooi in joegoslavie moeten opruimen, en als vanouds weer de schuld van krijgt. Trouwens, waren het niet de Nederlanders die de eerste mig daar uit de lucht haalden?!

Enneh, iemand zei dat Amerika's houding t.o.v. de moslim wereld vergelijkbaar is met nazi's en joden. Beetje krom. Als die moslim wereld net zo machtig zou zijn als het westen, (waar wij net zo veel deel van uit maken als een Amerikaan), of zoals iemand het heel treffend zei 'when the tables would turn', hoe hadden wij westerlingen, ongelovigen er nu bijgezeten dan?..... Vraag je dat eens eerst af. En dan ga je denk ik wel beseffen dat wij het als nederlanders het helemaal niet zo slecht hebben onder de paraplu van supermacht amerika.


that's my opinion

ps.
ik ben 100% anti-oorlog
geen hekel aan arabieren of Islam.
Bush (republikein) is een ***
 
Sad Story

Ach, de amerikaanse politiek loopt als een piepend wiel. Ten eerste is bush geen ideale wereldleider. Hij heeft geen enkel culturele wereldkennis. Het is een texaanse oliebaron, met n'een dikke portefeuille. Het systeem verloopt er langs geen kanten meer. Als je president wilt worden moet je er goed uitzien, en moet je het publike kunnen bespelen. Kijk maar naar de vaderfiguur uiterlijken van de reeds gepaseerde presidenten, allemaal papagezichten. Clinton, aantrekkelijke man voor zn leeftijd, net zoals Bush, net zoals Al Gore. Vervolgens heeft Bush het Iq van een ei, zijn toespraken zijn vooropgesteld, en gedicteerd. Het enigst wat hem ontbreekt is een opwind-sleuteltje vanachter op zijn rug. Vanaf wanneer hij voor het eerst in beeld kwam, zag je meteen dat deze man iets wilde bereiken, je zag dat hij geen nummer wou zijn, hij wilde iets beteken, en het is hem gelukt. Hij zal later in de boeken staan, als meest besproken, controversiële president aller tijden. Momenteel wordt er met de toekomst van de wereld gespeeld alsof het niets is. Deze situatie is geschiedenis, en zal schrikwekkende bepalende gevolgen inhouden voor de hele wereld. ik vind het frustrerend , dat ons leven in de handen ligt van een texaanse idealist, niet enkel Belgie "hoofdstad van Europa :rolleyes: " is onmachtig, maar de gehele wereld kijkt toe met z'n mond vol tanden...
 
Old Wise B

Het probleem draaid rond het volgende. De Bushpolitiek is zo dom geweest om zn vloot te sturen, vooraleerst de situatie te bespreken, met de VN. Er zijn geen geldschieters. Nu staat hij daar met zn manschappen, z'n vloot, en de rekening loopt.. Hij kan gewoonweg niet aanvallen. Amerika is platzak, en is bijna volledig afhankelijk van Arabie, Koeweit, China en Europa. Waarom denk je anders dat hij zo wacht?? Operatie Desert Storm kostte +- 80 miljard dollar, waarvan de VS slechts 6% van betaalde!! Arabie betaalde 36%, Europa 9%, enz.. enz...
De kosten van deze oorlog zullen veel hoger oplopen, +- 180 miljoen dollar. Je kan het verdere verhaal wel zelf bedenken. Als China en Europa de kraan dichtdraait, wie gaat er dan de portefeuille openslaan?? Groot-Brittanie??? Of Spanje?? Nog zo'n "verrijkte" democratie.. Geld voor de olieramp op hun stranden hebben ze niet, maar voor het geweld in Irak, staan ze te springen..

Mooi, heel mooi... Voor de eerste maal, ben ik trots op m'n Nationaliteit.

Ik ben een Belg.. ;)
 
Je hebt absoluut gelijk wat betreft Bush, die knul heeft zijn universiteit gehaald omdat papa president is geweest, en heeft geen enkel politiek benul.

Maar trots om belg (of Nederlander) te zijn?... Waarom eigenlijk, omdat wij als Nederlanders het hardst staan te gillen aan de zijlijn. Maar als wij een probleem hebben, vragen we wel hulp aan Uncle Sam. En wij Nederlanders zijn altijd zo heilig, waarom, omdat we altijd moord en brand schreeuwen als een ander wat doet, oordelen is heel makkelijk, zeker als je zelf niks doet. Als je niks doet kun je immers ook niks fout doen (of is niks doen altijd fout?!) En bovendien, iedereen spreekt altijd over de VS als de bandiet in de wereld. Maar we mogen niks zeggen over een enorm groot gedeelte van de 1,5miljard koppen tellende religie, Islam. Want dan ben je een racist.

Allemaal zo krom als een hoepel....
 
Ik heb niet gezegd dat je trots mag zijn als Nederlander :D
 
whahaha, dat scheelt. Volgens de wet ben ik namelijk Amerikaan :D .
 
Flauw,

Ach wij Belgen en Nederlanders staan bekend voor onze welvaart en ons verstand (Ik veralgemeen natuurlijk wel wat). Wij hebben een relativerende politiek wat leidt tot een meer stabiele conservatievere politiek. Het is niet dat wij niets doen zoals je zegt floyd, dat lijkt enkel zo. En als wij staan te juichen aan de zijlijn, dan is dat omdat we ons verstand en ons recht op soevereniteit (pfff :rolleyes:) gebruiken, maar vooral omdat we willen aan de zijlijn van betogingen staan. We hebben ook niet alleen commentaar op anderen, we hebben volgens mij evenveel kritiek op onszelf. Het is niet dat we onze eigen problemen ook niet aanklagen, bv Pim Fortuyn, racisme, enz..

Tenslotte weten we ook niet alles over wat er aan de gang is, we weten enkel dat er een luchtje aan vasthangt, en dat er nog een staartje op komst is...
 
Ik vond mn eigen grap natuurlijk flauw he, daar gaat het om.. :D

Ik heb niet gezegd dat je trots mag zijn als Nederlander

Ach..
 
Ah, wat moet ik daarop zeggen.. We zijn allen slachtoffers momenteel.. De Amerikanen zitten met een :spaz: als president, en zij schamen zich ook voor hun eigen regering, wat ik zeer erg vind voor die mensen. Langs de andere kant worden wij als "BAnge" Europeanen met de vinger gewezen, omdat we met onze staart tussen ons benen lopen.. Ach.. Er is ook een keerzijde aan de medaille, alles heeft zo zn goede en slechte kanten..

Belgie staat eindelijk op de wereldkaart.. :rocker:
 
Weet je wat het is, ik voel me gewoon nederlander, maar ik verzet me wel tegen dat anti-Amerikanisme wat zo nu en dan de kop op steekt. Maar Jerry, het is toch krom dat heel erg veel moslims elke Amerikaan dood zouden zien, en na elke Amerikaan volgt elke Westerling. Maar owee als je hetzelfde zegt over een islamiet. In beide gevallen is het toch stereotyperend denken. Maar het 1 mag wel, of beter gezegd wordt toegestaan, want 'tja die mensen hebben nu eenmaal allah, dat is nu zo....laat ze' en anderzijds is kritiek op de moslim wereld slecht want dan ben je als land al snel een nazi-staat......

En in Nederland hebben we het echt niet zo goed voor elkaar vind ik persoonlijk. Je ziet toch steeds meer dat arabieren meer waarde beginnen te hechten aan hun eigen waarden en normen, of.....sorry ik bedoel.....de waarden en normen van hun vakantieland. Hoe kan je dan ooit spreken van integratie.

ik vind het allemaal wel boeiend hoor, maar ook wel in zekere zin beangstigend.
 
Ik weet wat je bedoeld Floyd, en ik begrijp je angst. Ik ben namelijk opgegroeid, tot mn 14de, in de seefhoek, een van Belgie's meest beruchte achterbuurten. Ik heb veel gezien en af en toe wel wat meegemaakt. Toch voelde ik me nooit echt een speler in het spel begrijp je? IK was meer een toeschouwer. Spijtig genoeg ging ik als klein ventje naar de bakker, en kwam ik met een half brood terug. Ik als persoon zou de grootst mogelijke racist moeten zijn, maar neen, helemaal niet, ik weet niet waarom ik heb teveel gezien denk ik. Ik kan erover meespreken, integenstelling tot mensen waarbij zulke tafrelen nooit hun ogen bevuild hebben. Iedereen heeft recht op een mening, maar laat deze alstublieft een beetje onderbouwd zijn, zeker als buitenstaander. Ik ben natuurlijk ook niet de alwijze allmachtige god, ik heb ook mn onwetenheden, maar meer mensen zouden hun hoofd wel eens DEGELIJK over de situatie mogen buigen. Volgens mij gaat het hier over het verdere lot van de wereld. Er is sinds kort een gigantische breuk ontstaan tussen het Westen en de fundamentalistische islam, maar momenteel dreigt het Westen ook nog eens te worden opgedeeld. Dan krijg je zoiets als; "Wij Europeanen, wij Amerikanen en wij moslims" wat een erg triestige zaak is..
We zouden elkander beter als medemens beschouwen, want hoe dan ook.. we zitten allen in hetzelfde bootje, en als er een lek ontstaat aan de andere kant van de schuit, dan stroomt het water ons allen toe..

En verzuipen we allemaal in onze eigen onwetendheden..
 
Back
Naar boven