AndroidHealthClinic

Wat vinden de Nederlanders van Thomas Buffel en Jelle Van Damme? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Buffel speelt goed in de nationale ploeg, maar de meeste Belgen kennen hem niet echt. Haalt hij elke week een hoog niveau bij Feyenoord of is hij daar eerder middelmatig? En hoe doet Jelle Van Damme het bij Ajax? Valt hij daar op, of draait hij gewoon goed mee?
 
van damme heeft zich een basisplaats weten de veroveren dit seizoen. zij het dankzij de blessure van O'brien, die nu ook al tijdje uit het zicht is. Maar hij speelt aardig, alhoewel hij een echte belg is (houterig dus weinig techniek) Maar wat mij betreft mag hij blijven :)
 
en buffel doet het ook naar alle tevredenheid van de trainer. Al heeft Buffel nu concurrentie van een zeer goede V Persie. maar ik geloof dat V Marwijk (trainer) ze wel beiden wilt opstellen. maar zodra er met 2 spitsen gespeeld gaat worden dan kan er maar een van de twee in de spits naast de onomstreden v Hooijdonk spelen. Maar als ik van Persie en Buffel moet vergelijken, dan lijkt het me dat de Nederlander verreweg de meer talentvolle is :D

ach ja, het belgisch voetbal......
 
Originally posted by zoutzak
ach ja, het belgisch voetbal......



Hahaha, waar waren jullie op het WK??
 
wil je deze discussie gaan voeren ????? :D
 
wtf was dat ???
 
Originally posted by zoutzak
wil je deze discussie gaan voeren ????? :D


Jij was begonnen... met ach... het belgische voetbal...:D Het is toch zo dat Nederland altijd denkt de beste ploeg ter wereld te zijn terwijl ze meestal de Belgen niet kunnen kloppen als het er echt op aankomt... (ziek wk 82, 86, 94, 98....) Bij de Belgen daarentegen is het dan weer omgekeerd. In 1990 bijvoorbeeld hadden zij gemakkelijk wereldkampioen kunnen worden, maar zagen zichzelf als een outsider...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wow gast, nu ga je wel heel ver. :p

nederland heeft gewoonweg kwalitatief betere spelers, dat hebben ze nu en dan hebben ze altijd gehad. het morele aspect buiten beschouwing latend (sommige NL-ers zijn soms misschien beetje overmoedig), is het zo dat nederland het ook verder heeft geschopt dan belgie. niettemin heb ik geen respect voor onze zuiderbuurse-voetbalvrienden. zeker gezien de lastige wedstrijden die het nederland altijd bezorgd.

Laten we eerst maar eens kijken wat Ajax vanavond doet tegen arsenal. een wedstrijd waar ik al een tijd naar heb uitgekeken :D
 
Dat is enkel maar omdat Nederland vroeger meer kolonies had. Het zijn immers enkel maar de spelers van Surinaamse of andere oud-kolonies afkomstig zijn die het verschil konden maken.
Ok Van Basten, Bergkamp en De Boer zijn wel niet slecht, maar dat waren Ceulemans, Nillis en Gerets ook niet....
 
nederlands beste voetballers, waren allemaal van neerlands bloed. en zo zijn de grootste talenten in nederland ook. als je kijkt naar het verleden ('74, '78) was nederland ook zo goed als wereldkampioen terwijl er van al die 'buitenlandse' voetballers nog geen sprake was.

ik geef toe dat Davids, seedorf, kluivert allemaal goede invloed hebben gehad op het spel van het nederlands elftal. maar ze zijn bijna allemaal in nederland geboren en getogen, en als je denkt dat het voetbal talent uit suriname komt of de antillen heb je het mis, want in die landen zijn buiten deze spelers weinig/geen talentvolle spelers.

Maar ook als ik nu naar belgie kijk, is belgie beste speler meer buitenlands als al deze eerder genoemde spelers samen. Emile Mpenzo namelijk zorgt in mijn ogen ook nog voor een beetje voetballen vermogen in belgie.

en gister liet ajax zien dat het met zijn jonge, talentvolle ploeg niet alleen in de toekomst kansrijk kan zijn in de europese competities.
 
In '74 is Nederland door de voorrondes geraakt dankzij een scheidsrechterlijke dwaling. De laatste wedstrijd moesten de Belgen winnen van Nederland om zich te kwalificeren. De wedstrijd werd 0-0 maar een 100% zuiver doelpunt van Jan Verheyen (vader van Gert) werd afgekeurd wegens een buitenspel dat in de verste verte geen was.... Anders had Nederland niet eens de eindronde gehaald in '74. De voorrondewedstrijden tussen België en Nederland waren toen trouwen 2X 0-0...

In 1980 speelde België dan weer de finale van het WK terwijl Nederland zich niet eens wist te kwalificeren.
Dus zoveel sterker was die zogenaamde gouden generatie niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
haha, een eindeloze discussie.
maar tot slot een vraag die alle andere vragen hier omtrend onnodig maken:
Heeft Nederland in het verleden en in het heden op een hoger niveau gevoetbald (club-verband, nationaal elftal) en dan bedoel ik over de hele linie, dus gemiddeld.

dus niet; Ja maar Club Brugge speelde toen en toen zus en zo.

voor mij is dit niet eens een serieuze vraag maar tog wil ik jou (oli) antwoord hier wel op weten.
 
Ik vind nou net dat Belgie altijd op een hoger niveau speelde ! :) lol


Nee serieus, ik was je maar aan het jennen. Het niveau van het Nederlandse voetbal is volgens mij in de jaren 70, 90 en nu veel hoger dan het Belgische. Maar in de jaren '80 had België een gouden generatie waar een hoofdprijs mee te winnen viel en in die periode was het Nederlandse voetbal ook minder. In die periode won Anderlecht enkele keren de Uefa cup, won Mechelen de Europacup 2 speelde Club Brugge 2X finale Europacup1, speelde Standard finale Europacup1 enz....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en nu antwoord op mn vraag ;) :D
 
Globaal gezien is België natuurlijk wel beter! Zij wonnen immers in 1920 al de olympische spelen!!
 
Jelle en Thomas blijken achteraf bekeken toch niet zo'n grote talenten te zijn :(
 
jammer he oli.
 
Back
Naar boven