XXL Nutrition

Wat vinden jullie hiervan?? Check effe please!!

Users who are viewing this thread

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2007
Lengte
1m82
Hey mensen,

Ik heb weer is een nieuw schema in elkaar gezet en hierbij zou ik graag jullie meningen en tips willen ontvangen;)

Dit is het schema:

Dag 1
Biceps en rug

Dag 2
Borst en triceps

Dag 3
Schouders en benen

Dag 4
Borst en biceps

Zo! voor elke spiergroep doe ik 2/3 sets. reps: 10-8-6-6

Ik heb voor dag 4 nog een keertje Borst en biceps genomen omdat ik deze gewoon vaker wil trainen en hoop hiermee snel vooruitgang te boeken. Vind borst en biceps heel belangerijk.

Vinden jullie dat verstandig of raden jullie die laatste trainingsdag af??

Alvast bedankt;)

Animallegs

Reborn
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
28 feb 2007
Lengte
1m74
Massa
108kg
Vetpercentage
26%
Nee ik heb zelf ook eens een spiergroep extra gepakt en dat ging prima! Zolang je maar voldoende rust ertussen hebt zitten, maar das zo te zien al gefixxxed! Spiergroepen per dag zijn goed, maar train je eerst biceps en dan rug? Of andersom?
Zou trouwens ook voor een grote spiergroep 3 sets en voor een kleine 2 pakken.
Borst bijv. Bench - Fly - Incline dumbbell
Rug bijv. Deadlift - Seated row - Hyperextension
Bicep bijv. Dumbbell curl - Hammer Curl

Ik zou hem dan zo een beetje indelen.
Succes!!

OP
A

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2007
Lengte
1m82
Nee ik heb zelf ook eens een spiergroep extra gepakt en dat ging prima! Zolang je maar voldoende rust ertussen hebt zitten, maar das zo te zien al gefixxxed! Spiergroepen per dag zijn goed, maar train je eerst biceps en dan rug? Of andersom?

Succes!!

Eerst rug en dan Biceps. Grote spiergroepen moest je toch eerst trainen?
Vandaar!

arnoldfan

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
27 aug 2006
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Eerst rug en dan Biceps. Grote spiergroepen moest je toch eerst trainen?
Vandaar!

moet niet . lijkt me wel beter.omdat het meer kracht vraagt en die heb je nog als je begint.afwisseling is ook niet verkeerd.en buikspieren trainen ook niet.

OP
A

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2007
Lengte
1m82
buikspieren doe ik apart om de dag.

Animallegs

Reborn
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
28 feb 2007
Lengte
1m74
Massa
108kg
Vetpercentage
26%
buikspieren doe ik apart om de dag.

Okeej mooi! Trouwens weet niet hoe je de buikspieren indeelt, maar (en ik kan het mis hebben hoor) ik hoor van veel mensen dat ze buik intensief trainen, 3xmax of 3x20 ofzo, maar buik ook gewoon goed zwaar er kort. Kan makkelijk met de 4x8 of 12,10,8,6 mee ofzo. De spieren groeien net als een andere spier, ook kort en krachtig.

Gizmo1978

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
2 sep 2007
Zou je borst niet beter met biceps kunnen trainen en rug met triceps. Bij borst belast je toch al je trips zodat je deze niet max kan belasten. Hierdoor train je dus 2x per week je triceps (bij borst en maximaal met rug) en de biceps (bij rug en maximaal met borst)?
De meningen zijn hierover wel verdeeld maar probeer eens wat je het prettigste vind.

N1no

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
15 aug 2007
Ja het idee achter Borst triceps is juist dat je ze helemaal sloopt en daarna voldoende rust geeft. Ik vind dit zelf de meest logische oplossing...

Je hebt ongeveer de zelfde indeling als ik heb, alleen gooi ik schouders nog bij mn borst+triceps. Maar dat zal niet veel uitmaken.

verder zou ik als je 2 oefeningen doet bij een spiergroep wel voor 4 sets gaan, doe je 3 oefeningen dan kan 3 sets prima.

OP
A

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2007
Lengte
1m82
Okeej mooi! Trouwens weet niet hoe je de buikspieren indeelt, maar (en ik kan het mis hebben hoor) ik hoor van veel mensen dat ze buik intensief trainen, 3xmax of 3x20 ofzo, maar buik ook gewoon goed zwaar er kort. Kan makkelijk met de 4x8 of 12,10,8,6 mee ofzo. De spieren groeien net als een andere spier, ook kort en krachtig.

Ooh ok. Bedankt voor deze tip. Heb ik veel aan;)

OP
A

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2007
Lengte
1m82
Trouwens, allemaal bedankt voor de tips en reacties. Ik heb er zeer zker veel aan gehad en kan nu met een gerust hart beginnen met dit schema;)

Barbellman

Irrational retard
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
1 sep 2007
ik zou tussen dag 2 en 3 toch een dagje rust houden als je dat al niet deed.
aangezien je bij borst toch behoorlijk je schouders gebruikt en als je dan de dag erna meteen schouders doet kan dit problemen geven ivm herstel, en ook train je dag voor schouders triceps welke je ook wel gebruikt bij schouder druk oefeningen.

Zou echt ff een extra dagje rust toevoegen tussen die 2.

diky

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
17 aug 2004
Ik denk dat je borst en biceps op deze manier juist achter zullen blijven. Wanneer je iedere spiergroep met hoge intensiteit traint dan is 2x per week te veel. Is mijn ervaring.

Probeer het een periode uit en trek dan zelf je conclusie.

Beter is het imo om op dag 1 borst en biceps samen te trainen omdat triceps al genoeg te verduren heeft gekregen tijdens de borsttraining en je biceps nog helemaal fris is.

Wanneer je toch 4 dagen wilt trainen dan kan je het volgende schema overwegen, ik heb hier al veel goede resultaten mee zien boeken.

1. Schouders + triceps
2. Rug + onderarmen + buik
3. Borst + biceps
4. Benen + kuiten

Tussen de trainingsdagen proberen een rustdag te pakken.

6-8 weken met hoge intensiteit, gevolgd door 1-2 weken hersteltraining.

OP
A

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2007
Lengte
1m82
Tussen alle dagen zit in principe gewoon een dagje rust.

OP
A

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2007
Lengte
1m82
Zou trouwens ook voor een grote spiergroep 3 sets en voor een kleine 2 pakken.Borst bijv. Bench - Fly - Incline dumbbell

Succes!!

3 oefeningen bedoel je??

OP
A

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2007
Lengte
1m82

Succes!!

Nog een vraagje, ik heb voor borst 3 oefeningen. Zou ik deze terugbrengen naar 2 oefeningen??? want borst train ik natuurlijk 2 keer in de week. zodat het niet overtrained raakt. En als ik 3 oefeningen aanhoud, is het dan niet handiger er 3 sets van te maken ipv 4 sets per oefening?

dus 10-8-6 (of iets anders, kan niks bedenken voor 3 sets)
ipv 10-8-6-6

arnoldfan

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
27 aug 2006
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
er is eigenlijk niks van te vinden.de andere zeggen toch altijd ik zou het zo en zo doen.dat komt omdat iedereen wat anders in gedachte heeft.doe wat jij denkt dat goed is en verander het om het halv jaar of hele jaar (zelf kiezen);)

Animallegs

Reborn
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
28 feb 2007
Lengte
1m74
Massa
108kg
Vetpercentage
26%
Nog een vraagje, ik heb voor borst 3 oefeningen. Zou ik deze terugbrengen naar 2 oefeningen??? want borst train ik natuurlijk 2 keer in de week. zodat het niet overtrained raakt. En als ik 3 oefeningen aanhoud, is het dan niet handiger er 3 sets van te maken ipv 4 sets per oefening?

dus 10-8-6 (of iets anders, kan niks bedenken voor 3 sets)
ipv 10-8-6-6

Je zou als je wil, wat ik zelf ook heb gedaan, de ene dag Banken, Flyes kunnen doen. en de andere dag Incline banken of dumbbells en daarna peck deck of crosscables, kan je zelf invullen, ik zelf ging het beste bij Banken, Flyes en Incline dumbbell. (waren 2 verschillende schema's) maar 10-8-6 kan prima. wel knallen dan!

OP
A

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2007
Lengte
1m82
ok dan, eindelijk klaar met het samenstellen van mn schema dankzij jullie tips en reacties. Ik heb er veel vertrouwen in en ga zker knallen.
Ik kom voor elke trainings dag zo rond de 5 oefeningen uit (voor beide spiergroepen samen). Dat zijn ong. 20 sets. Dat is wel genoeg lijkt mij, toch?? want 5 oefeningen klinkt zo weinig:p

porterhouse

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 jun 2007
Lengte
1m74
Massa
101kg
Vetpercentage
10%

Naar boven