AndroidHealthClinic

Wat vinden jullie hiervan..!?? graag jullie mening

Bezoekers in dit topic

kirak

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 mrt 2007
Berichten
6
Waardering
0
Ik ben de afgelopen dagen weer aangekomen voor mijn gevoel :eek:

leeftijd:20
lengte: 1.75
gewicht: 65

sport 3 a 4 keer in de week 30 minuten krachttraining en 40 a 45 min cardio met intervallen.

heb een beetje het idee dat mijn stofwisseling op tilt is geslagen heb namelijk een aantal weken echt erg goed opgelet en weinig gegeten maar val maar niet af lijkt wel of ik alleen maar bij kom :( ..ben daarom begonnen met meer Calorie toe te voegen aan mij dieet zo'n 100 per week dit is mijn nieuwe dieet graag jullie mening want weet me geen raad meer..!!!

6:00

2 boterhammen kipfilet/vruchtenhagel
glas melk
1 banaan

9:30

1 boterham met kipfilet
1 appel/kiwi

12:30

3 boterhammen 1 met tonijn (in water) 2 met kipfilet
1 appel

15:00

1 kiwi/appel

18:45

1a2 aardappelen
3 scheppen groentes
stuk vlees (verschillend)
veel sla
klein beetje yogurt ( zo'n half schaaltje voor de smaak kan niet zonder toetje)

ik heb ook magere kwark geprobeert maar krijg het niet weg is halfvolle vruchtenkwark ook goed..?
 
Tis idd erg magertjes, het aantal kcal. Ook heb je naar mijn mening te weinig eiwit in je dieet zitten..
 
jees meid en hier kun jij op leven en trainen ??? knap... momenteel zit ik in rust begin volgende week weer met trainen maar eet nu al 8 a 10 boterhammen per dag, en dan nog de rest.. :rolleyes:
 
Aan jouw schema te zien eet je net zo mager als ik at en daardoor gaat je vetverbranding omlaag.
Ik heb een mega-goie tip gekregen van Espi: meer vet eten (ze raadde min. 1 gr vet per kg lichaamsgewicht). Handvol noten door de sla en eerder op de dag ook ergens, kijk eens of dat helpt. Of vette vis (zoals grookte zalm of makreel) op brood/ bij het avondeten. Het heeft bij mij iig heel goed geholpen. Ik merkte na een paar dagen al een groot verschil.

Ik zou idd ook meer eiwitten eten. Ik weet niet hoeveel gr kipfilet je op je bammetjes hebt (ik 100 gr kalkoenfilet per 2 boterhammen), maar dat kun je ook omhoogkrikken. Ga uit van 1,5-2 gr eiwit p. kg lichaamsgewicht.
Magere kwark... tja. Als je af wilt vallen, is magere kwark toch vaak beter volgens mij. Je kunt het op vele manieren smakelijk maken. Bijv. door er schijfjes ananas + sap doorheen te gooien. Of kaneel en zoetstof (evt. met geraspte appel). Staan genoeg receptjes op dit forum.

Succes!
 
Dan was mijn gevoel idd goed dat ik te weinig eet, mijn stofwisseling is volgens mij echt op spaarstand gesprongen als ik mijn dieet nu verhoog met 1 boterham extra per week en dat dan volgende week ook nog 1 extra toevoegen ik heb vanmorgen ook al een 200 gram magere kwark op met een schijfje ananas was eigenlijk best goed te doen:rolleyes:

zou dit een goed nieuw dieetje zijn voor mij ? voor de komende 3 weken heb een boterham toegevoegd en een stukje ontbijtkoek en 200 gram kwark


6:00

2 boterhammen 2 plakjes kipfilet/vruchtenhagel
glas melk
1 banaan

9:30

1 boterham met 1 plakje kipfilet
200 gram magere kwark met schijfje ananas

12:30

3 boterhammen 1 met tonijn (in water) 2 met 2 pakjes kipfilet/of sategehakt(is niet zo goed maar vind ik erg lekker:D )
stukje ontbijtkoek
1 appel

15:00

1 kiwi/appel

18:45

1a2 aardappelen
3 scheppen groentes
stuk vlees (verschillend)
veel sla
klein beetje yogurt(zo'n half schaaltje voor de smaak kan niet zonder toetje)/of 100gram halfvolle vruchtenkwark

wil namelijk echt wel weer mijn stofwisseling op peil gaan krijgen, maar ben bang dat ik daarvan erg ga aankomen, heb daarom wel mijn schema opgeschroeft en doe nu voortaan nog iets langer cardio

hoe zou ik het verantwoord kunnen opbouwen zonder erg veel
aan te komen?
 
Laatst bewerkt:
Dan was mijn gevoel idd goed dat ik te weinig eet, mijn stofwisseling is volgens mij echt op spaarstand gesprongen als ik mijn dieet nu verhoog met 1 boterham extra per week en dat dan volgende week ook nog 1 extra toevoegen ik heb vanmorgen ook al een 200 gram magere kwark op met een schijfje ananas was eigenlijk best goed te doen:rolleyes:

zou dit een goed nieuw dieetje zijn voor mij ? voor de komende 3 weken heb een boterham toegevoegd en een stukje ontbijtkoek en 200 gram kwark


6:00

2 boterhammen 2 plakjes kipfilet/vruchtenhagel
glas melk
1 banaan

9:30

1 boterham met 1 plakje kipfilet
200 gram magere kwark met schijfje ananas

12:30

3 boterhammen 1 met tonijn (in water) 2 met 2 pakjes kipfilet/of sategehakt(is niet zo goed maar vind ik erg lekker:D )
stukje ontbijtkoek
1 appel

15:00

1 kiwi/appel

18:45

1a2 aardappelen
3 scheppen groentes
stuk vlees (verschillend)
veel sla
klein beetje yogurt(zo'n half schaaltje voor de smaak kan niet zonder toetje)/of 100gram halfvolle vruchtenkwark

wil namelijk echt wel weer mijn stofwisseling op peil gaan krijgen, maar ben bang dat ik daarvan erg ga aankomen, heb daarom wel mijn schema opgeschroeft en doe nu voortaan nog iets langer cardio

hoe zou ik het verantwoord kunnen opbouwen zonder erg veel
aantekomen?

Eet goed en voldoende, vooral goed ontbijten en nooit ongevoed trainen. Bereken hoeveel kcal dat gemiddeld is.

Schroef vervolgens (of tegelijk) je training zover op dmv extra kardio in aparte sessies, dat je 300 - 500 kcal per dag meer verbruikt dan je inneemt.

Bouw dit in 2 weken zo hoog mogelijk op. Hoe hoger je "omzet", hoe meer verspillend je metabolisme wordt, en hoe meer speelruimte je hebt voor aanpassingen aan de eisen van het dagelijks leven.

Geen haast hebben, en niet teveel op metingen letten, metingen gaan met kilo's tegelijk per dag op en neer vooral vanwege water en glykogeen. Uit losse wegingen kan je geen konklusies trekken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de afgelopen dagen weer aangekomen voor mijn gevoel :eek:

leeftijd:20
lengte: 1.75
gewicht: 65

sport 3 a 4 keer in de week 30 minuten krachttraining en 40 a 45 min cardio met intervallen.

heb een beetje het idee dat mijn stofwisseling op tilt is geslagen heb namelijk een aantal weken echt erg goed opgelet en weinig gegeten maar val maar niet af lijkt wel of ik alleen maar bij kom :( ..ben daarom begonnen met meer Calorie toe te voegen aan mij dieet zo'n 100 per week dit is mijn nieuwe dieet graag jullie mening want weet me geen raad meer..!!!

6:00

2 boterhammen kipfilet/vruchtenhagel
glas melk
1 banaan

9:30

1 boterham met kipfilet
1 appel/kiwi

12:30

3 boterhammen 1 met tonijn (in water) 2 met kipfilet
1 appel

15:00

1 kiwi/appel

18:45

1a2 aardappelen
3 scheppen groentes
stuk vlees (verschillend)
veel sla
klein beetje yogurt ( zo'n half schaaltje voor de smaak kan niet zonder toetje)

ik heb ook magere kwark geprobeert maar krijg het niet weg is halfvolle vruchtenkwark ook goed..?

neem aan dat je dan rond half acht gaat slapen, dat je om 18.45uur je laatste maatijd hebt? En wat ben je aangekomen? 65kg bij 1.75??? denk dat veel mensen jaloers op je zijn. Maar zoals zovaak wat is je doel, waar wil je naar toe, dan pas kunnen we wat over je dieet zeggen. wil je spiermassa, zit er te weinig eiwit in; wil je meer uithoudingsvermogen, zitten er de verkeerde koolh in; wil je droger worden, zitten er veel vochtvasthoudende producten in. Dus vertel ons wat meer. En zie totaal geen mv verz. vetten :rolleyes: !!!!!
 
Nou mijn doel is niet echt extreem ofzo wil gewoon voor de vakantie een kilo of 3 a 4 afvallen en dat ook zo houden dat zou al genoeg zijn.

Maar kom voor mijn gevoel alleen maar bij ??? en dat wil ik stop zetten niet dat het nog meer wordt maar juist minder ;)

Ik heb namelijk al wel buikspieren je ziet ze alleen niet en dat geld voor de rest ook. En qua dieet daar heb ik helemaal niet zoveel verstand van, heb hier al wel veel rondgekeken maar zie nog niet echt wat nou een goed dieet voor mij is.

hoop daarom dat jullie mij een beetje opweg kunnen helpen
 
Back
Naar boven