MuscleMeat

Wat vinden jullie nou van roze zalm?

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Oom Oli




Wel haaivinnensoep, zeker niet slecht, maar ja, ik eet zowat alles (heb ooit nog een periode gekend dat ik honger had en geen geld voor eten)...
Maar zijn dat nou echt vinnen van haaien of is dat gewoon maar een benaming?

word idd gemaakt van het vlees van een haaienvin
 
Heel veel Chinezen in NL maken geen echte haaievinnensoep meer, maar doen er iets van ei in wat er qua smaak en structuur op lijkt. Geloof me, je wil echt niet weten hoe zo'n haai wordt afgemaakt voordat z'n vin eraf wordt gehakt en in een soepje wordt verwerkt...
 
Originally posted by TongPo
Heel veel Chinezen in NL maken geen echte haaievinnensoep meer, maar doen er iets van ei in wat er qua smaak en structuur op lijkt. Geloof me, je wil echt niet weten hoe zo'n haai wordt afgemaakt voordat z'n vin eraf wordt gehakt en in een soepje wordt verwerkt...
Mensen kunnen soms zooo wreed zijn, heb op tv gezien dat ze een grote vis (dik 2 meter) vingen... hing die boven het water aan een touw om de staartvin. was het geen goede ofzo want ze hakte zijn staartvin eraf zodat de vis (levend) terug in het water viel.

Over die zalm, op het blikje stond bij mij dat het 1,7 gram /100 gram omega-3 olie bevat... dat scheelt weer lijnzaadolie :D
 
lekker :)
 
ik heb afgelopen zomer een flinke lading rode zalm van John West ingeslagen, was in de aanbieding bij AH destijds... heb er iets van 3 weken mee gedaan, bijna elke dag een maaltijd met zalm gegeten, met wat rauwkost in een kom. Heerlijk! Al moet ik wel zeggen dat het na een week wel saai begint te worden... :)
 
Doe mij maar gewoon de vacuum verpakte zalmfilets uit het vriesvak. Blikjes zalm zijn wel goed te verwerken tot zalm mouse maar gewoon zo eten met al die graatjes alleen als ik heel veel geduld heb ze eruit te vissen. Gerookte zalm is ook goed te doen. Op een geroosterde boterham of met sla.
 
gerookte zalm idd van de Aldi..heerlijk op geroosterd brood met wat sla of komkommer
 
die graatjes kun je gewoon eten hoor! Heb ook gehoord dat er veel voedingsstoffen/mineralen in zitten en dat het zonde is om het niet te eten....

tja, het is maar waar je van houdt! :)
 
Back
Naar boven