XXL Nutrition

Wat vinden jullie van 3x per week trainen waarvan 1x thuis.

Bezoekers in dit topic

Joost1983

Cool Novice
10 jaar lid
Lid sinds
7 jan 2008
Berichten
111
Waardering
0
Ik train nu 2x per week. En ik wil graag naar 3x per week. Alleen de sportschool zit hier niet op de hoek zegmaar. Dus om tijd te besparen wil ik 1 training thuis gaan doen. Mijn schema zou er dan als volgt uit komen te zien:

Training 1: op sportschool

Borst (4 oefeningen: bankdrukken, schuindrukken, Fly, Pullover)
Triceps (2 oefeningen: Dippen, cable pushdown)
Buik
Benen (2 oefeningen: squat, leg abduction)

Training 2: Deze wil ik dan thuis gaan doen.

Achterkant Schouders:
- Dumbbell seated rear lateral raise
- Dumbbell front lateral raise
Onderarmen:
- Dumbbell wrist curl
- Dumbbell reverse wrist curl
- Hammer curl

Training 3: op sportschool

Rug (3 oefeningen: pull, lat row, pull up/ chin up)
Biceps (2 oefeningen: dummbell curl, hammer curl)
Voorkant schouders: (2 oefeningen: Shoulder press, dumbbell lateral raise)
Benen: (2 oefeningen: leg extension, leg curl)

Elk advies/ mening is welkom.
 
Is het slim om 2 ''grote'' groepen op 1 dag te pakken?

Verder geen deadlift bij rug?
 
Kan prima toch, thuistrainen.
ZOu zelf wel achterkant schouders bij de rug-dag doen, omdat je achterkant schouders ook veel gebruikt bij rug oefeningen. Als je ze dus ook nog op een apparte dag gaat trainen als isolatie worden ze wel erg veel belast en krijgen ze dus niet echt de rust die ze nodig hebben.
De voorkant schouders kan je trainen op de borst dag, aangezien je deze bij benchpress en fly's ook al goed meepakt (zelfde verhaal als wat ik je vertelde over achterkant schouders bij rug)
Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om je armen thuis te trainen.
Doe op je rug-dag ook deathlift, dat is een echte oefening waar je dus echt hard mee groeit. Sinds dat ik die doe, krijg ik goede hamstrings,stevige core, harde buikspieren en een goede sta-houding.
 
Ok. Dan kan ik het beste denk ik gewoon bij schouders een oefeningen erbij doen. En wellicht dan nog 1 rugoefening. En de 2 bicepsoefeningen vervolgens daar weghalen.
 
Back
Naar boven