AndroidHealthClinic

Wat vinden jullie van deze digitale fotocamera? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Vandaag zag ik in de krant een superaanbieding staan:

De Kodak DX7590 met 5 miljoen pixels en 10 keer (!) optische zoom van €399 voor €299. Dit lijkt me dé aanbieding voor de zomer! Veel camera voor je geld en mooie specificaties!

# Nederlands model, inclusief Nederlandse handleiding!
# Resolutie: max. 2576 x 1932
# Beeldpunten: 5 megapixel
# Lens: 38 - 380 mm
# Optische zoom: 10x
# Digitale zoom: 3 x
# Gevoeligheid: 80, 100, 200, 400, 800
# Scherpstelling: automatisch
# Zoeker: LCD, LCD viewfinder
# LCD-scherm: 2,2 inch
# Geluid opnemen
# Video opnemen
# Beelden per seconde (FPS): 20
# Geheugen (standaard): 32 MB
# Opslagmedium: Intern geheugen, MultiMediaCard, SD Memory Card
# Interface: USB, video-out
# Gewicht: 350 gram
# Afmetingen (H x B x D): 81,2 x 99,6 x 79,9 mm
# Introductie model: 2004

Voor de techneuten onder ons hier een lijstje met specs:
http://www.dpreview.com/news/0408/04080301kodak_7590.asp

En hier een afbeelding:
[Link niet meer beschikbaar]

Wat vinden jullie?
 
Er gaat niks boven de Nikon D1H of D1X!
Superspul alleen aardig prijzig.
 
Als je toch zo'n ding koopt, waarom dan niet meteen een videocamera? Kun je meteen kinky filmpjes maken.
 
Ach,welke idioot gaat er tegenwoordig nog met zo'n bakbeest over straat?

Ik heb net een leuk cameraatje gekocht die gewoon in je borstzakje past en dus sneller ergens mee naartoe neemt dan zo'n kiloklapper.

Voor de geinteresseerden....ik heb de Casio EX-Z55 5 megapixel met 2,5 inch lcd-scherm.

Leuk apparaatje en kostte ook maar 329 euro met 128mb erbij.

Ik had al een 256 ultra2 van mn vorige Casio dus was niet eens nodig.
 
Laatst bewerkt:
ReyMysterio zei:
Er gaat niks boven de Nikon D1H of D1X!
Superspul alleen aardig prijzig.

:( Offtopic dus deleten maar.
Ik vroeg niet welke camera je had en of je het een fijn ding vindt maar wat je vindt van bovenstaande camera als je er enig verstand van hebt.
 
Zal ik mn post maar aanpassen dan? :D

Beetje chaggie,ouwe? ;)
 
mooie cam voor een mooie prijs!!:D
 
DBC01 zei:
:( Offtopic dus deleten maar.
Ik vroeg niet welke camera je had en of je het een fijn ding vindt maar wat je vindt van bovenstaande camera als je er enig verstand van hebt.

^^^Deze post dus ook!
Digitaal heb ik niet veel verstand van, maar alles boven de 3,5 mega pixel geeft een redelijk "glad" beeld, maar de meeste digitale camera's evenaren de echte foto of dia kwaliteit niet of nauwelijks en daarom wil ik niet digitaal!
En als jij beweerd dat ik zo 1 heb wil ik ff weten waar die staat zou er toch wel blij mee wezen!
Punten waar jij naar moet kijken is:

Geheugen verwisselbaar!
Energie vreter of niet ( stel je voor dat je een dansend hertje wil knippen en je batterijen zijn leeg )
en wat is de werkelijke kwaliteit want een heleboel digi cam's hebben miljoenen pixels, maar als je de foto ziet lijkt het wel opgebouwd uit een mozaiek!

Andere zeer goeie merken is Nikon coolpix, Canon ( ik meende de EOS serie bij Canon heet bijna alles EOS en ik zit hier nu reclame te maken voor de concurrent )
Siemens is ook goed!


Testo zei:
Ach,welke idioot gaat er tegenwoordig nog met zo'n bakbeest over straat?

Ik heb net een leuk cameraatje gekocht die gewoon in je borstzakje past en dus sneller ergens mee naartoe neemt dan zo'n kiloklapper.

Voor de geinteresseerden....ik heb de Casio EX-Z55 5 megapixel met 2,5 inch lcd-scherm.

Leuk apparaatje en kostte ook maar 329 euro met 128mb erbij.

Ik had al een 256 ultra2 van mn vorige Casio dus was niet eens nodig.

Jij bent dus diegene die stiekem plaatjes maakt in de kleedkamers van badhokjes waar onschuldige meisjes zich omkleden!
Hoe kleiner de cam hoe minder het opvalt!
Viespeuk :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DBC01, ik vind het een mooi ding, maar is het ook een spiegelreflex camera, ik heb geen zin om heel die beschrijving te lezen. Het lijkt er wel op.
Ze zeggen namelijk dat spiegelreflex camera een veel betere kwaliteit hebben.

Hij ziet er wel groot uit, kijk eens bij kieskeurig.nl, daar staan misschien wat nederlandse reviews
 
ccnp zei:
DBC01, ik vind het een mooi ding, maar is het ook een spiegelreflex camera, ik heb geen zin om heel die beschrijving te lezen. Het lijkt er wel op.
Ze zeggen namelijk dat spiegelreflex camera een veel betere kwaliteit hebben.

Hij ziet er wel groot uit, kijk eens bij kieskeurig.nl, daar staan misschien wat nederlandse reviews

Digitaal is geen spiegelreflex!
Digitaal kan nog steeds niet de kwaliteit evenaren van de analoge toestellen zelfs in het professionele segment is zelfs Nikon en Canon kansloos!
Ik zweer bij analoog.
 
ReyMysterio zei:
Geheugen verwisselbaar!
Energie vreter of niet ( stel je voor dat je een dansend hertje wil knippen en je batterijen zijn leeg )
en wat is de werkelijke kwaliteit want een heleboel digi cam's hebben miljoenen pixels, maar als je de foto ziet lijkt het wel opgebouwd uit een mozaiek!

Dat zijn inderdaad de punten waar je op moet letten, maar wat ik veel minder vind is de gefixeerde lens :( .
 
Jinsu zei:
Dat zijn inderdaad de punten waar je op moet letten, maar wat ik veel minder vind is de gefixeerde lens :( .

Hij heeft 10x zoom en voor die prijs heb je geen goeie body met verwisselbare lenzen de enige die ik zo ken in die prijsklasse is Olympus en dat is compleet bagger!
Voor panorama views, portret fotografie en gewone kiekjes is dit ding wel geschikt!
Voor close up's op afstand waarbij je zelf niet dichter bij het onderwerp kunt komen is ie totaal ongeschikt.

@DBC informeer ook ff naar white balance!!!
Als het iets donkerder word kun je d.m.v een aanpassing in de white balance alsnog fotograferen zonder flits! Je platen worden er ook scherper van, maar teveel white balance en je krijgt een wit/groene zweem op je plaat!

( ben ik ff blij dat ik morgen de beschikking heb over een 600mm objectief model kanon )
 
ReyMysterio gaat uit van een professionele fotograaf, verkeerd uitgangspunt. Neem niet aan dat DBC01 eerst een fotografiecursus wil volgen om te weten welk diafragma, belichting, objectief etc hij nodig heeft voor een goed plaatje.

Zelf heb ik de Konica Minolta Z20, een camera met 8x optische zoom. Meer dan genoeg aangezien je die 10x zoom toch alleen maar kan gebruiken met een statief. Ook al heb ik zelf plaatjes geschoten met 8x zoom uit de losse hand, scherp.

De Z20 is nog een stuk goedkoper en krijgt vrij goede reviews :

http://www.imaging-resource.com/PRODS/Z20/Z20A.HTM
http://www.photographyblog.com/reviews_konica_minolta_dimage_z20.php
http://www.macworld.com/2005/04/reviews/dimagez20/index.php

Heb zelf de camera gekocht voor mijn vakantie naar New York, over het algemeen zeer mooie foto's mee geschoten.

Camera is op alle punten instelbaar (diafragma, sluitertijd, isowaarden) maar heeft ook een P-stand en automode. Enige waar je wel rekening moet houden is dat je de camera het beste kan gebruiken in ISO50-stand en bij omstandigheden met redelijk wat licht. Maar dat is een probleem van meer camera's in die klasse, zeker bij degene met veel optische zoom. In lage licht omstandigheden zijn de resultaten acceptabel maar bij goede belichting blinkt de camera pas echt uit.

Ook moet je bij dit soort camera's rekening houden met nabewerkingen in Photoshop of een gelijkwaardig programma. De scherpte is meestal niet optimaal maar met een kleine bewerking in Photoshop knalt die omhoog.

Als je superscherpe foto's wilt hebben direct vanuit de camera moet je voor Sony gaan, alleen hebben die alleen 3x optische zoom meestal. Maar zijn dan wel een stuk compacter.

Groot voordeel van de Z20 t.o.v. een hoop andere digitale camera's vind ik de zeer snelle opstarttijd. Als je de camera aan zet kan je ruim binnen een halve seconde een foto maken.

Op Kieskeurig heb ik als eerste een uitgebreidere review gegeven van de camera :

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/623B0E62D3F8000CC1256FA000359CAE.htm

Ff doorscrollen naar de eerste review beneden.

Goedkoopste aanbieder kan je de camera kopen voor € 227,-

Wat mij betreft een aanrader als je wat meer wilt leren van de beginselen van fotografie, het is in ieder geval geen point and click camera zonder instelmogelijkheden. Ik wil t.z.t. upgraden naar een digitale spiegelreflex, maar voorlopig voldoet de Z20.
 
Zo'n camera zou niks voor mij zijn... als je niet kunt fotograferen dan maak je met een dure camera ook geen mooie foto's.

t'is vast wel een goede camera, maar met mijn 3 MP Canon powershot A510 ben ik net zo blij (en hou ik geld over, en is mijn memorykaart ook niet al te snel vol). En 5 MP is alleen zinvol als je posters wilt laten afdrukken, voor een simpel fototje is 3 MP al zat. (en ik was helemaal niet van plan er vaak iets mee af te drukken, dus eigenlijk kan zelfs minder voor mij ook nog wel)

Ik had de minolta Z10 trouwens eerst willen kopen, maar toen de prijs goed was was hij uitverkocht... :(
 
ReyMysterio zei:
Digitaal is geen spiegelreflex!
Digitaal kan nog steeds niet de kwaliteit evenaren van de analoge toestellen zelfs in het professionele segment is zelfs Nikon en Canon kansloos!
Ik zweer bij analoog.

Er zijn wel degelijk digitale camera's met spiegelreflex!
 
ziet redelijk uit, maar het is geen spiegelreflex. Op de site staat nl 'SLR styled', wat mij al genoeg zegt. Verder ziet het ding er redelijk uit. Redelijk lichtsterke lens (F 2.8 ) van Schneider wat iig al een stuk beter is dan de plastic rammeldingen die je soms aantreft. de CCD is geloof ik niet echtheel groot, maar dat hoef je voor deze prijs ook niet te verwachten. En is het professionele segment is imo de analoge camera al behoorlijk terreinverlies aan het leiden. Ook de kwaliteit van de digitale opnames liegt er zeker er niet om. Enige nadeel is dat het spul (nog) een stuk gevoeliger is en zonder batterij niet kan werken.
Verder is 32 MB een kaartje van niks als je 5 megapixel opnames wilt maken, daar moetje wel even rekening mee houden. (128 of 256 MB is meer in de richting)
 
Bedankt voor de aanraders en tips Ericr! :thumbs:

Ik ben me aan het orienteren en zie nu hoeveel prijsverschil er in die van jou en die Kodak zit!
Toch vraag ik me af of je nu werkelijk met Photoshop aan de gang moet na het fotograferen met jou Konika/Minolta (-> Trouwens: 'Beste Koop' Consumentengids juni 2005!!!)

Dan zou je dus Sony moeten nemen...
Een Sony Cybershot zou dan om en nabij de €250 komen voor de Cybershot DSC-S90.
4 mega en 3 keer optische zoom.
Als ik zie wat de KOnica/Minolta allemaal biedt, zou ik bijna meteen voor laatstgenoemde gaan...

[Link niet meer beschikbaar]
 
Gigabyte kaartje er in knallen, scheelt weer swappen. Prijzen van geheugenkaartjes zijn laag genoeg om gelijk voor 1GB te gaan.
 
Je hoeft niet aan de slag met PS om goede resultaten te krijgen, maar het is wel een extra boost voor je foto's als je gaat afdrukken. Ik heb zeer fraaie afdrukken op 20x30, vooral omdat ik de kleuren een boost heb gegeven en de scherpte geaccentueerd.

Iedere digicam in dit segment komt wat soft over zonder bewerking. Sony's zijn meestal wel zeer scherp maar missen dan weer de hogere optische zoom. Ik vind optische zoom toch wel vrij belangrijk en koos dus de Z20, anders is een DSC P-200 van Sony aan te raden. 3x optische zoom en zeer scherpe foto's, € 316,-

Scheelt dus wel 100 euro bijna met de Z20 en Sony moet je memory stick gebruiken. Stuk duurder. Voor die 100 euro heb je een camera tas en 1 GB geheugen extra.
 
Back
Naar boven