MuscleMeat

Wat vinden jullie van deze digitale fotocamera? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb op PixMania.com eens een vergelijking gedaan van de Konika Minolta Z20, de Kodak Easyshare 7590 en de Sony Cybershot. Zie je dus heel duidelijk dat de Z20 qua prestaties niet onderdoet voor de Sony en werkt zonder memorystick.
Er zal wel enigzins een verschil zijn maar dat komt (nog) niet tot uiting in de specs iig.
 
DBC01 zei:
Bedankt voor de aanraders en tips Ericr! :thumbs:

Ik ben me aan het orienteren en zie nu hoeveel prijsverschil er in die van jou en die Kodak zit!
Toch vraag ik me af of je nu werkelijk met Photoshop aan de gang moet na het fotograferen met jou Konika/Minolta (-> Trouwens: 'Beste Koop' Consumentengids juni 2005!!!)

Dan zou je dus Sony moeten nemen...
Een Sony Cybershot zou dan om en nabij de €250 komen voor de Cybershot DSC-S90.
4 mega en 3 keer optische zoom.
Als ik zie wat de KOnica/Minolta allemaal biedt, zou ik bijna meteen voor laatstgenoemde gaan...

[Link niet meer beschikbaar]
Ik zou ook kiezen uit sony of Konica Minolta. Sony heeft leuke toestelletjes voor het normale knip werk. Lekker compact en kwaliteit is goed. Let wel op dat je een model neemt zonder accu. Die gaan veel stuk.

Zelf heb ik ook een Konica Minolta Z10 en is voor een beetje hobby schieten prima. De Z20 is een betere optie en is ook niet meer zo duur zoals Eric al heeft laten zien.

Voor het betere hobby werk zijn de Canon EOS 300D of 350D erg geschikt. Maar ook weer totaal andere prijsklasse. Een 300D koop je voor rond de 550 euro en de 350D zit op de 900 geloof ik.

Kijk eens hier : http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/71

Er staan ook leuke showcase topics, kun je het verschil in kwaliteit van foto's mooi zien.
 
slabek zei:
Ik zou ook kiezen uit sony of Konica Minolta. Sony heeft leuke toestelletjes voor het normale knip werk. Lekker compact en kwaliteit is goed. Let wel op dat je een model neemt zonder accu. Die gaan veel stuk.

Zelf heb ik ook een Konica Minolta Z10 en is voor een beetje hobby schieten prima. De Z20 is een betere optie en is ook niet meer zo duur zoals Eric al heeft laten zien.

Voor het betere hobby werk zijn de Canon EOS 300D of 350D erg geschikt. Maar ook weer totaal andere prijsklasse. Een 300D koop je voor rond de 550 euro en de 350D zit op de 900 geloof ik.

Kijk eens hier : http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/71

Er staan ook leuke showcase topics, kun je het verschil in kwaliteit van foto's mooi zien.


Dank voor de info!

Ik vind em mooi, ik word verliefd...

http://www.bristolcameras.co.uk/shopimages/konica-minolta-z20-lrg.jpg
 
veel te groot! 1 keer gebruiken en dan is het ding al te lomp!

weet ik uit ervaring
 
Sboy zei:
veel te groot! 1 keer gebruiken en dan is het ding al te lomp!

weet ik uit ervaring

Dat was ook mijn argument om toch voor een kleiner model te gaan.
 
Als optische zoom wilt boven de 5x moet je het extra volume van de camera voor lief nemen. Ik weet uit ervaring dat die optische zoom een extra is die je niet snel wilt missen als je er eenmaal foto's mee hebt geschoten.
 
Ligt eraan waar je het voor wilt gaan gebruiken.
Als het om gewone point and shoot kiekjes gaat zou ik een Canon Ixus 400 oid nemen. Zijn echt super klein en super goede kwaliteit foto's! Maar nadeel is wel dat je vrij weinig kunt instellen en 3x optische zoom. Maarjah als je echt met photoshop etc wilt gaan werken is de Z20 ook niet zo super, omdat er geen RAW compressie op zit. (of wel?)


Conclusion - Pros
Incredibly compact design
Slim enough for any pocket or purse
Beautifully built and all-metal construction
Excellent color
Manual (custom) white balance
Very good resolution
Good exposure and generally very reliable focus
Good flash performance at short distances
Very, very fast
Good screen
Excellent movie mode
Nice handling and easy to use interface
AF illuminator
Excellent macro mode
Conclusion - Cons
Strong purple fringing
Some edge softness at wide angle/max aperture
Battery life when using LCD not fantastic
Occasional lens flare
No exposure information in record or playback mode
Very little manual control
Overall conclusion
In an ideal world buying an ultra compact camera would not involve any compromise at all. But this ain't a perfect world, and if you want a camera you really can carry with you anytime, anywhere then you have to accept there will be some trade-off in terms of absolute image quality. The SD300 is, fortunately, more than just a slim, cool, stylish camera with enough silly names (ELPH, IXY, IXUS) for an entire episode of Monty Python. It's a fast, easy to use, well-specified camera that can genuinely claim to be pocket-sized, and it produces images that - whist by no means perfect - are sharp, clean and colorful, and it does so with the minimum fuss. It's so small, and is so enjoyable to handle and use that you cannot help but take it with you wherever you go, something you might hesitate to do with a larger camera.

The new lens Canon designed for the SD300 (and little brother the SD200) seems more than able to deliver the level of fine detail a 4MP chip demands, but the sharpness does fall off a little towards the edges and corners, especially at the wide end of the zoom and F2.8 or when shooting close-ups, and there is a small amount of visible vignetting. But I found little to complain about when printing the images, and the simple truth is where it matters to the target market; exposure, color, focus, speed and noise, the SD300 exceeds expectations. If you can live without manual control over exposure (or any indication of shutter speeds or apertures) this is the perfect pocket camera and an ideal alternative for the days you don't want to take a bigger camera out with you. If it hadn't been for the lack of shutter speed information and the problems with edge sharpness and fringing, this would have been a Highly Recommended, as it is I wouldn't hesitate to recommend it to anyone wanting a small, fast, capable camera.
 
Zit geen raw mode op de Z20, maar voor raw bewerking moet je gewoon gelijk een digitale spiegelreflex kopen. Raw opnamen bewerken kost ook tijd. De Z20 is gewoon een goede beginner camera die ook nog wat instellingen wil kunnen veranderen.

Er zijn genoeg kleine digicams voorhanden, maar dan heb je logischerwijs ook maar maximaal 3x optische zoom. Zoom is vaak overrated maar er zijn situaties dat je blij bent dat je meer zoom hebt dan 3x. 8x is precies goed voor een camera zonder beeldstabilisatie, camera's met beeldstabilisatie ben je gelijk 200 euro meer kwijt.

Als ik DBC01 zo peil gaat het hem niet om een tweede Paul Huf te worden maar gewoon om een camera met goede mogelijkheden en een goede zoom.

Bewerken op Jpeg's kost wat kwaliteit, maar als je alle bewerkingen achter elkaar doet en dan je beeld opslaat merk je daar weinig van bij het afdrukken. Heb hier afdrukken liggen die weinig onder doen voor een afdruk gedaan met een duurdere spiegelreflex.
 
Nou laat ik even een kleine correctie maken, ik heb wat Hufjes liggen hier thuis hoor :cool:

Alleen ben ik nu te oud om dat inspannende beroep weer op te pakken dus dacht ik laat ik het met een Easyshare of Z20 doen. Ik heb ze vergeleken en de ISO-instellingen van de Z20 zijn wat ruimer. Alleen jammer dat je met de aanschafprijs van zo'n camera nooit 'klaar' bent. Er komt altijd wel aardig wat bij voor geheugen etc.
 
10x optische zoom is wel netjes voor zo'n digicam. Zover ik kan zien is jouw schermpje niet uitklapbaar, ik vind dat een van de voordelen van mijn cam. Als je dan eens boven de hele rij mensen ofzo een pic wil schieten, zie je nog steeds wat er op het beeld gebeurt, zonder dat je moet gaan gokken of gekke toeren uit moet halen. Klein detail, toch heel fijn. Dit ervaarde ik toen ik op de fibo pics ging schieten van de bb'ers op het podium. Kon precies zien of ik ze nog goed in beeld had.

Reviewtje, weet niet of je die al had gezien: [Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven