MuscleMeat

Wat vinden jullie van deze methode van blast and cruisen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1989_86

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
3 jun 2012
Berichten
975
Waardering
66
Lengte
1m73
Hey

Normaal kennen wij blast and cruisen als ongeveer:
12 weken kuur
6-8 weken cruisen
repeat

Nu las ik op een ukmuscleforum, dat ze daar werken met hele korte blastfasen van maximaal 6 weken en heel hoge doseringen "to shock your body into growth"

Doseringen leken echt ridiculously hoog (2g test bvb) maar toen kwamen ze met de redenering dat je eigenlijk gewoon dezelfde hoeveelheid gebruikt die je tijdens een 12 weken kuur zou doen, maar dan gewoon op 6 weken.
Dit leek me wel interessant aangezien ik er toch ook van overtuigd ben dat na 7 weken ofzo het beste al gepasseerd is van je kuur, zelfs al werk je met langwerkende esters.

Thoughts?
 
Your mind plays tricks on you! Terecht noem je de dosering ridicuul om het vervolgens goed te praten dat als je het verdeeld over 2x zoveel tijd dat het normaal wordt. Maar ook een gram per week is al veel en jij weet ook dat het zo niet werkt. Ik geloof er niet in dat je receptoren effectief iets kunnen met 2 gram per week. 500mg per week is normaal, 750mg is veel en een gram is max. Daarboven is de meeropbrengst per extra mg test per week verwaarloosbaar. En besef je eens dat je in 6 weken er 24 weken @ 500mg test per week doorheen jast. 24 weken kuren levert veel meer dan 6 weken blast.

En cruisen en blast is voor mij oude wijn in nieuwe zakken. Kuren en een bridge en weer kuren is precies hetzelfde.

Belangrijk met bridge en kuur is de dosis, bridge= vervangende dosis van je eigen lichaam en NIET meer dan dat dwz 125mg per week. Blast zou ik beperken tot een gram per week of beter 800mg oid aan korte esters. Ik zou ook zeker aan tren a denken bij de blast of npp.
 
Bedankt voor je interessante reactie. Nu ben ik trouwens bezig met kuur, bridge, kuur, repeat en ik besef dat dat voor de rest van mijn bodybuildingcarrière is (en mss zelfs leven zal zijn aangezien mijn test ****ed up zal zijn). Is dat dan geen blast and cruise?

Mijn cruises zijn idd 125mg test. En dat gaat heel goed want behalve een beetje decabloat minder (waardoor ik er nu trouwens véél beter uitzie, ook al ben ik maar een kilo kwijt) ben ik vrijwel nog niets kwijt van gains.

Hoe lang zou jij je blast dan doen, aangezien je spreek over korte esters?
 
Bodybuild carriere? Wil je pro worden dan?
 
Bodybuild carriere? Wil je pro worden dan?

Nee, heb gewoon geen zin meer in dat kuren en dan maanden klote voelen en ongemotiveerd trainen in afwachting van de volgende kuur. Yes, young and reckless, en al zeker geen discipline.
 
Op die fiets.. ja ik snap wel wat je bedoelt. Steeds ON en OFF gaan is ook k*t inderdaad
 
En om heel eerlijk te zijn -maar dat zeg ik nu ongetwijfeld om mijn "wangedrag" goed te praten- ik lees genoeg verhalen van gasten die altijd netjes nagekuurd hebben en nog steeds test.problemen hebben jaren erna. Heb me er al bij neergelegd dat ik de rest van mijn leven kan blijven prikken.
 
Ymir ik ben het deels wel met je eens. Zulke doseringen zijn niet niks. Maar ik ben het er niet mee eens dat meer dan 1000mg test niet meer zal toevoegen. Ik zie toch duidelijk verschil tussen mijzelf op doorgaans 1000test (of ietsjes meer) en een vriend van me die op 4gram zit. Dit is natuurlijk heeeeel veel en raad ik niemand aan. Maar hij tikt de 140bijna aan terwijl ik moeite moet doen om weer op mn oude gewicht te komen.
 
Ik doe zelf ook liever hoog doseren en dan niet al te lang.
Kuurtjes langer dan 8 weken vind ik waardeloos
 
ja ik ervaarde dat ook...
na 8 weken gebeurt er NIKS meer :-/
 
Na 8 weken gewoon je dosering verhogen of een compound toevoegen om dat hele myostatin verhaal te omzeilen. Ik ben van mening dat vaste massa gewoon wat langer duurt dan 6-8 weken.
 
ja ik ervaarde dat ook...
na 8 weken gebeurt er NIKS meer :-/

Idd, al na de eerste week ben ik al een kilo zwaarder, terwijl sommigen hier beweren dat ze pas echt iets begonnen te merken na week 4.

Na 8 weken gewoon je dosering verhogen of een compound toevoegen om dat hele myostatin verhaal te omzeilen. Ik ben van mening dat vaste massa gewoon wat langer duurt dan 6-8 weken.

Heb ik geprobeerd. Tijdens de zevende week 100mg test en 100mg deca meer gezet en dat t.e.m. week 10, heeft me qua kracht en gains niets meer geleverd.

Hoor dat trouwens vaak, dat je pas na enkele weken "de echte kwalitatieve massa" begint op te bouwen. Vaak voegen die gasten uit de gym daar dan nog aan toe: "nee, op de weegschaal verander je niet meer, maar in de spiegel wel". Volgens mij zijn die gasten zichzelf gewoon blaasjes aan het wijsmaken omdat ze niet meer off durven gaan. :p
 
Na 8 weken gewoon je dosering verhogen of een compound toevoegen om dat hele myostatin verhaal te omzeilen. Ik ben van mening dat vaste massa gewoon wat langer duurt dan 6-8 weken.

Zelfs 200mg tren ace EOD erbij deed bij mij niks. Bij mij is de rek eruit na 6-8 weken en kan ik na een pauze van 4-6 weken weer knallen.
Ik weet niet wat je precies met vaste massa bedoelt, maar bij mij blijft het allemaal eraan zitten.
 
Hij bedoelt hypertrofie kost tijd.
VVm kweken kost tijd.
Vet en vocht heb je er zo bij;)
 
google maar eens op Androgen mediated growth, protocol verzonnen door Dan duchaine.
zelfde princiepe, alleen nog korter, en nog veel hogere dosisen (7G test bvb)

Lijkt mijn helemaal niks persoonlijk...
 
Dus eigenlijk zou je 6 weken kunnen kuren, waardoor je toch genoeg groeit en minder last krijg van een dip? ipv langere kuren..:eek:
 
Hij bedoelt hypertrofie kost tijd.
VVm kweken kost tijd.
Vet en vocht heb je er zo bij;)

Kijk, ik kan erin komen dat hypertrofie tijd kost, maar als er bij mij letterlijk geen gram meer bijkomt van week 7 t.e.m. 10, dan is er toch gewoon geen winst? Ook al is ze nog zo "kwalitatief en vocht- en vetvrij"?

En mocht het dan toch aan mijn dieet liggen, zoals velen ongetwijfeld zullen beweren, dan zou er tenminste toch nog een paar gram vocht bijkomen, niet? Zeker met test en deca.

---------- Post toegevoegd Sat 29 Dec 2012 om 15:55 ----------

Dus eigenlijk zou je 6 weken kunnen kuren, waardoor je toch genoeg groeit en minder last krijg van een dip? ipv langere kuren..:eek:

Wel, minder dip. Dit gaat hier over blast and cruisen, dus van een dip heb je sowieso al niet veel te vrezen, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Je mag blij zijn als je in 1 jaar 5 kilo VVm kan kweken;)
 
Door dat blast en cruisen raken veel mensen uiteindelijk aan de TRT doordat ze hun eigen testproductie definitief plat leggen. Wees je hier wel van bewust voordat je hieraan begint.
 
Back
Naar boven