MuscleMeat

wat vinden jullie van dit 3 dgn p.w. schema

Bezoekers in dit topic

mien

Cool Novice
15 jaar lid
Lid sinds
19 mrt 2003
Berichten
175
Waardering
0
dag 1: borst/schouders/triceps/buik
dag 2: benen/rug/biceps/buik
dag 3: als 1
dag 4: als 2
enz.
Drie oefeningen per spiergroep (benen 4 want daar wil ik per keer iets specifieks voor de billen doen -vrouw he :-))
 
ik zou het persoonlijk anders doen en iedere spiergroep 1 x per week pakken.

dag1 borst triceps
dag2 schouders benen
dag3 rug biceps

de buik gewoon er af en toe bij doen.

ik denk dat je met jou schema jezelf gaat overtrainen. en de training gaat dan te lang duren. probeer niet langer te trainen 1 uur a anderhalf uur
 
Dit was ook precies zo mijn schema, deed daar ook nog een beetje -30 min.- cardio bij, maar dat ga ik achterwege laten (in de sportschool althans). Met m'n nieuwe schema train ik echt niet langer dan anderhalf uur. Ik denk dat ik eerder bij het uur uitkom, iets er overheen wellicht, dan langer. Ik ga het wel proberen, geef het tot eind van het jaar en evalueer dan.
 
ben benieuwd. ik heb zelf een 4 daags schema en doe dat nu 2 maanden en ben heel erg tevreden met het resultaat. en dan pak ik iedere spiergroep 1 keer in de week behalve buik die pak ik vaker.
 
leg eens uit: een 4 daags schema terwijl je 3x per week traint ? of ontgaat mij nu iets?
 
Ik zou het eens proberen. Elke mens is anders. Voor de enen kan alles 2 keer per week beter zijn, voor de andere dan weer niet. Je zult het zelf wel ondervinden als het te veel is of niet
 
Maar dit is niet 2x per week: wel 1x per 4 dagen, dus 3 dagen rust ertussen; vind ik niet verkeerd klinken.
 
mien zei:
leg eens uit: een 4 daags schema terwijl je 3x per week traint ? of ontgaat mij nu iets?

Ik heb alleen jouw shema aangepast op 3x, ik heb nergens vermeld dat ik 3 x train volgens mij.

maar zo ziet mijn shema eruit

ma borst / triceps
wo schouders / kuiten / buik
do rug / biceps
za benen / buik

succes he
 
maar dit is toch anders dan je eerder schrijft; daarin noem je je zaterdag training niet en de kuiten niet op woensdag. Vandaar dus de verwarring. Toch? Kijk anders even naar je eerdere reactie.
 
mien zei:
maar dit is toch anders dan je eerder schrijft; daarin noem je je zaterdag training niet en de kuiten niet op woensdag. Vandaar dus de verwarring. Toch? Kijk anders even naar je eerdere reactie.

dat was een reactie op jouw schema, hoe ik het persoonlijk zou veranderen met de onderdelen die jij noemt.
 
Er is veel mogelijk en nog meer dan split-schema's zoals deze.
In principe hoor je je training in 1 uur af te kunnen maken.
Kan dat niet dan teut je te veel of zijn er te veel oefeningen.
Heb je te veel oefeningen, dan is het leuk (vind ik dan, zei de masochiste) om supersets te doen.

Dat kan zijn tussen 2 verschillende spiergroepen, zoals ik bijv. voor de quads een set squat uitvoerde en dan een set Roemeense dead lifts.
Of een setje bankdrukken en dan een setje optrekken of lat pulldown.
En dan weeer setje bankdrukken etc.

Of binnen 1 spiergroep: 1 set bankdrukken, 1 set flyes, 1 set bankdrukken en 1 set pull-over. Dat zijn 3 oefeningen voor de borst en er zit niet of nauwelijks een rustpauze tussen de sets.

Niet iedereen kan dat en het heeft uiteraard gevolgen voor de hoeveelheid kgs die je aan zult kunnen. Het maakt je training wel een stuk intensiever en scheelt giga-veel tijd.

Espi
 
ik zou elke spiergroep maar 1x per week nemen ik ben ook 4 dagen per week bezig en ik deel het zo in:
maandag: borst triceps
dinsdag: rug biceps
donderdag: benen
vrijdag: schouders
 
Back
Naar boven