AndroidHealthClinic

Wat vinden jullie van dit artikel? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben er van overtuigd dat het werkt, het enige is alleen dat lang niet iedereen zoveel intensiteit in dat ene setje kan stoppen..... dus veel mensen hebben wat meer setjes nodig... Maar meer dan drie is denk ik haast nooit nodig tenzij je flink aan het pyramiden bent. Maar dat kan ook in 3 setjes vind ik.

Ik doe de laatste tijd 3 setjes voor mijn compound oefeningen en twee voor de andere oefeningen.....
Dus 3 sets deadlifts, 2 sets voor pulldowns en rows

Ik ben meer voorstander voor weinig sets dan voor veel sets. Juist omdat 1 set kan werken vind ik het altijd zo overbodig om er 5 te doen ofzo..... 3 of 2 lijkt mij dan een goede middenweg....
 
Originally posted by frietbakker
Ik ben er van overtuigd dat het werkt, het enige is alleen dat lang niet iedereen zoveel intensiteit in dat ene setje kan stoppen..... dus veel mensen hebben wat meer setjes nodig... Maar meer dan drie is denk ik haast nooit nodig tenzij je flink aan het pyramiden bent. Maar dat kan ook in 3 setjes vind ik.

Ik doe de laatste tijd 3 setjes voor mijn compound oefeningen en twee voor de andere oefeningen.....
Dus 3 sets deadlifts, 2 sets voor pulldowns en rows

Ik ben meer voorstander voor weinig sets dan voor veel sets. Juist omdat 1 set kan werken vind ik het altijd zo overbodig om er 5 te doen ofzo..... 3 of 2 lijkt mij dan een goede middenweg....

Ik bouw het meestal op van licht naar zwaar. Van 10 naar 2 reps. Zodoende doe ik meestal ook 4 sets, maar denk maar eens dat ik dus ook max 3 ga aanhouden. Hoop dat het meer zal werken.
 
Je moet gewoon onthouden dat intensiteit het belangrijkst is of je het nu over 1 of 5 sets verdeeld maakt niet uit....

Maar als ik jou was zou ik met je reps tussen de 6- 10 blijven voor het bovenlichaam....
 
Originally posted by frietbakker
Je moet gewoon onthouden dat intensiteit het belangrijkst is of je het nu over 1 of 5 sets verdeeld maakt niet uit....

Maar als ik jou was zou ik met je reps tussen de 6- 10 blijven voor het bovenlichaam....

Probeer ik ook, maar af en toe geeft het wel een kick als je even 20kg erbovenop gooit en die maar 2x doet.
 
Re: Re: Wat vinden jullie van dit artikel?

Originally posted by admin

Ik heb dit 2 maanden geprobeerd en het werkt NIET!
thx weet ik dat ook weer :D

jij bent het bewijs! :D
 
Re: Re: Wat vinden jullie van dit artikel?

Originally posted by admin

Ik heb dit 2 maanden geprobeerd en het werkt NIET!

Je bedoelt bij jouw werkte het niet...... :p klein detail!
 
a tot 4 setjes vind ik toch lekkerder hoor! En of het neit helpt, hmm ik twijfel niet eens volgens mij werkt het echt niet maar 2 setjes.
 
Ik heb dit een jaartje gedaan en werkte best. Vooral voor isolatie oefeningen is dit een echte aanrader.
 
Is het niet zo dat je je spieren moet overbelasten, zodanig dat ze eigelijk beschadigd worden, waarna ze herstellen en groeien??? Als we voortbouwen op die stelling is 2 sets te weinig en teveel.. Ik denk dat wanneer je je gewichten nog omhoog krijgt, dat je goed zit.. Hangt natuurlijk af van persoon tot persoon.. Ikzelf doe 4 sets van 10-8-6, bij elke spiergroep..
 
Ik vind het artikel nog al generaliserend, ten eerste is ieder persoon anders gebouwd, maar ook elke spier(groep) heeft weer andere karakteristieken afhankelijk van de functie. Voor mij blijft de waarde van dit artikel voornamelijk beperkt tot het aanzetten tot nadenken over je eiegen training (wat ik zeker ben gaan doen)
 
Ik ben er van overtuigd dat 1 set kan werken MITS je die intensiteit kan opbrengen.... Het maakt niet uit of jij je spieren overbelast in 1 of meerdere setjes, maar met meerdere setjes is het gewoon makkelijker, het vereist minder wilskracht en concentratie. Waarmee ik niet wil zeggen dat als je met meerdere setjes traint dan je een softie bent, want dat is tuurlijk niet zo. Zelf train ik nu op het moment ook met meerdere setjes.
 
Ik vind dat verhaal rond die intensiteit BS. Ik ga in elke set tot de max, in de periode toen ik 1 set tot de max deed ging dat heus niet harder ofzo.
Je moet eens nadenken; wat kunnen die paar reps nu aan groei betekenen? Je groeit pas als je alle spiervezels in je spier voldoende belast en uitput dat lukt alleen met een redelijk volume met een hoge intensiteit.
Dit verhaaltje is gewoon te mooi om waar te zijn en dat heb ik jammergenoeg aan de lijve ondervonden.
 
idd, tis inderdaad te mooi om waar te zijn, ik vind het toch niet erger om meer setjes te doen!
 
Euh, te mooi om waar te zijn?? Hoe meer ik kan afzien des te beter.. Ik vind 4 - 5 sets al soms te weining..
 
Originally posted by Jerry Bracke
Euh, te mooi om waar te zijn?? Hoe meer ik kan afzien des te beter.. Ik vind 4 - 5 sets al soms te weining..
ja maar wie ben jij? :tomato: :D
 
Maar waarom zou je niet al je spiervezels in 1 set voldoende kunnen belasten?

En even voor de duidelijkheid, 1 set is 1 setje opwarmen of 2 met een gewicht waarmee je absoluut geen moeite hebt, daarna 1 working set. En geloof me als je 15 seconden of je laatste rep doet om het gewicht te tillen wil je daarna niet nog zo´n set..... ik denk dat als je absoluut (wat er ook gebeurt) geen rep meer kan maken dat je toch alle vezels hebt uitgeput.......

Maar voordat het weer een 1 set vs. meer set debat wordt: ik ben vooral geintresseerd in het waarom.... Waarom zou het niet kunnen..... Ik ben niet geintresseerd in het bla bla pro´s dit bla bla het kan gewoon niet bla bla etc.....
 
Zelf hou ik deze manier aan:
1 opwarmen (8 reps)
1 zwaar maar niet overdreven (8 reps)
1 maximaal (8 reps)
Als ik niet 2 setjes rustiger aan doe krijg ik last van gewrichten. Maar ik merk wel erg dat het goed werkt bij mij.
Eerst deed ik 3-6 sets van 10 reps. Dat was echt een weggegooid jaar bijna.
Met de 1 op max heb ik in 15 weken meer progressie geboekt dan voorgaande jaren.
 
Back
Naar boven