XXL Nutrition

Wat vinden jullie van dit schema?

Bezoekers in dit topic

12hopsakee'

Novice
Lid geworden
25 nov 2017
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Beste mede ijzer smijters. Wat vinden jullie van dit zelf samen gesteld schema?

9.00
100 gram havermout
30 Gr whey
2 gram kaneel
1 banaan

12.00
125 gram volkoren pasta
125 gram Noorse zalm
100 gram groene asperges

14.00
4 sneetjes volkorenbrood
40 gram 100,% pindakaas

16.00
125 gram basmati rijst
100 gram kipfilet
100 gram Chinese groente

19.00
400 gram zoete aardappel
100 gram pangasius filet
100 gram broccoli

21.00 Training en dan 30 gram whey en banaan.

23.00
300 gram magere kwark
20 gram bloem honing en wat kaneel

Dit alles zou 3800 kcal moeten zijn volgens my fitness Pal.

Hoor graag wat jullie ervan vinden,en wat er eventueel aan schort.
 
Even melden hoeveel kcal het is in totaal (ik zie 3800)
Wat zijn de macro's? Hoeveel eiwitten, koolhydraten en vetten?
Weeg je alles ongekookt af?
Wat is je doel? Cutten/bulken?
Wat is je onderhoud?

dan is er pas wat zinnigs over te zeggen....

Over het algemeen wordt er gericht op:
2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht
minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
rest opvullen met koolhydraten.
 
Sorry helemaal vergeten..
Koolhydraten 498 gram
Eiwitten 211 gram
Vetten 91 gram
Ik weeg alles ongekookt af.
Ik heb mijn schema al eens laten maken door een professionele BB en daar kwam uit dat mijn onderhoud op 2700 kcal zat en ik 3200 kcal zou moeten eten om te lean bulken maar toen viel ik af en was ik chagrijnig. Hanteer dit schema nu een week of 2 maar echt zwaarder word ik niet.
 
54% koolhydraten
24% eiwitten
22%vetten
 
Een voedingsschema kun je bijna niet door een ander op laten maken , wat voor de een werkt , kan voor jouw tegenwerken .

3800 kcal en dan niet aankomen met jouw stats is bijna onmogelijk .
 
Precies, daarom ben ik zelf maar aan de slag gegaan . Daarom ook de vraag wat jullie ervan vinden. Cutten gaat mij gemakkelijk af maar bij komen minder. Mijn doel is om iedere maand 1 a 1,5 kilo bij te komen. Misschien maar gewoon door gaan op deze manier
 
Sorry helemaal vergeten..
Koolhydraten 498 gram
Eiwitten 211 gram
Vetten 91 gram
Ik weeg alles ongekookt af.
Ik heb mijn schema al eens laten maken door een professionele BB en daar kwam uit dat mijn onderhoud op 2700 kcal zat en ik 3200 kcal zou moeten eten om te lean bulken maar toen viel ik af en was ik chagrijnig. Hanteer dit schema nu een week of 2 maar echt zwaarder word ik niet.
Eiwitten zijn wel wat hoog. je hebt aan 160 gram al genoeg. Vetten mogen best wat hoger zijn. Het gaat uiteindelijk om de kcal.
Als je op 3200 kcal niet zwaarder wordt is dat niet je onderhoud.
Als je op 3800 kcal niet zwaarder wordt is het gewoon ook niet genoeg. Voer het dan gewoon langzaam op.

Ben je verder erg actief?
Je onderhoud volgens een berekening is ook maar een schatting. Het houdt geen rekening met je metabolisme, en allerlei andere factoren.

Als je moeite hebt met meer eten voer dan je vetten op.
Bij je ontbijt en avondkwark kan je best een handje noten doen.
Neem een sausje bij je avondeten. Het hoeft echt niet 100% clean te zijn en je kan ook best een keer friet of pizza eten oid.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Eiwitten zijn wel wat hoog. je hebt aan 160 gram al genoeg. Vetten mogen best wat hoger zijn. Het gaat uiteindelijk om de kcal.
Als je op 3200 kcal niet zwaarder wordt is dat niet je onderhoud.
Als je op 3800 kcal niet zwaarder wordt is het gewoon ook niet genoeg. Voer het dan gewoon langzaam op.

Ben je verder erg actief?
Je onderhoud volgens een berekening is ook maar een schatting. Het houdt geen rekening met je metabolisme, en allerlei andere factoren.

Als je moeite hebt met meer eten voer dan je vetten op.
Bij je ontbijt en avondkwark kan je best een handje noten doen.
Neem een sausje bij je avondeten. Het hoeft echt niet 100% clean te zijn en je kan ook best een keer friet of pizza eten oid.

Tnkx dan ga ik die noten er eens bij gooien. Zelf vond ik de eiwitten ook wat hoog maar om het aantal calorieën omhoog te krikken leek me nuttiger dan meer vetten. Wat betreft de sausjes heb ik mij dit zo aangeleerd dat ik het niet meer mis en dus ook geen behoefte heb aan dat soort toevoegingen. Heb wel mijn cheat dag en Dan komt het in me los. Ben verder wel actief .
Eiwitten zijn wel wat hoog. je hebt aan 160 gram al genoeg. Vetten mogen best wat hoger zijn. Het gaat uiteindelijk om de kcal.
Als je op 3200 kcal niet zwaarder wordt is dat niet je onderhoud.
Als je op 3800 kcal niet zwaarder wordt is het gewoon ook niet genoeg. Voer het dan gewoon langzaam op.

Ben je verder erg actief?
Je onderhoud volgens een berekening is ook maar een schatting. Het houdt geen rekening met je metabolisme, en allerlei andere factoren.

Als je moeite hebt met meer eten voer dan je vetten op.
Bij je ontbijt en avondkwark kan je best een handje noten doen.
Neem een sausje bij je avondeten. Het hoeft echt niet 100% clean te zijn en je kan ook best een keer friet of pizza eten oid.
Eiwitten zijn wel wat hoog. je hebt aan 160 gram al genoeg. Vetten mogen best wat hoger zijn. Het gaat uiteindelijk om de kcal.
Als je op 3200 kcal niet zwaarder wordt is dat niet je onderhoud.
Als je op 3800 kcal niet zwaarder wordt is het gewoon ook niet genoeg. Voer het dan gewoon langzaam op.

Ben je verder erg actief?
Je onderhoud volgens een berekening is ook maar een schatting. Het houdt geen rekening met je metabolisme, en allerlei andere factoren.

Als je moeite hebt met meer eten voer dan je vetten op.
Bij je ontbijt en avondkwark kan je best een handje noten doen.
Neem een sausje bij je avondeten. Het hoeft echt niet 100% clean te zijn en je kan ook best een keer friet of pizza eten oid.
Hoeve
 
Hoeveel gram vetten raad jij mij dan aan? Noten gaan er altijd wel in.
 
De 1 gr per kg aan vetten is een minimum. Hoeveel je kan nemen is ook afhankelij kvan het aantal kcal wat je in totaal neemt.
De een gaat goed met minder vetten de ander met meer. Ik ken zat mensen die bulken op 2 gr per kg aan vetten omdat ze meer moeten eten.
Zelf zit ik al gauw aan 4gr per kg omdat ik voor mijn gewicht belachelijk veel aan kcal moet binnen krijgen (opname / stofwisselingsproblemen).

Maar ik zou me met de hoeveelheid die je kennellijk moet eten niet druk maken als je op 1 a 2 gr per kg BW zit.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Da's wel veel zeg..4 gram per kg. Hoe ben jij er achter gekomen dat jij die opname/ stofwisseling problemen hebt? En hoe zien jouw macro's er uit?
 
Maar bedankt, ik ga m'n eiwitten wat mindere en vetten wat verhogen. Ik slik trouwens ook nog Omega 3 ,multies en cla capsules 2 maal daags.
 
Da's wel veel zeg..4 gram per kg. Hoe ben jij er achter gekomen dat jij die opname/ stofwisseling problemen hebt? En hoe zien jouw macro's er uit?
Is een beetje apart geval. Meer info liever via PM als je dat zou willen.
 
Ja hoor . Ben wel benieuwd.
 
Back
Naar boven