AndroidHealthClinic

Wat vinden jullie van karate

Bezoekers in dit topic

Zijn wij niet gewoon te log en niet lenig genoeg voor deze toch wel op souplesse en snelheid gebaseerde sporten?
Zou niet weten waarom, heb tot een jaar toe spagaat en split gekunt, jammer genoeg krijg ik steeds last van rechter bilspier dus ben daar meegekapt. Wat snelheid betreft, tuurlijk boet je wat in als je zwaarder wordt, maar een log en langzaam figuur heb ik echt niet, zelfs niet als ik 120+ weeg.
 
gezien dat in karate zelf veel stijlen compleet niet op elkaar lijken(en je nog verdere onderverdelingen hebt), moeilijk uit te maken.

shotokan vind ik niks waard, zeker de no-contact versie in België.

Kyokushinkai vind ik enorm leuke stijl maar ik heb er wel mijn hand mee gebroken. Zou het nog wel eens willen doen moest het niet zo ver zijn.

bij goju-ryu was er ook niks qua sparren in de les die ik meegedaan heb maar ken ik te weinig om echt een oordeel over te vellen.

Kyokushin heeft zeker een kans tegen muay thai.

Met dat laatste ben ik t eens.
Qua staande vechtsporten is muay Thai meester.
 
x2

Het is wel zo dat er bij Kyokushin karate niet naar het hoofd gestoten mag worden en er niet geclinched mag worden (niet dat Nederlanders uberhaupt kunnen clinchen) waardoor de vechtafstanden heel anders zijn.

op wedstrijd.

Tijdens het sparren doe je dan handschoenen aan als je op gezicht wil.
 
wat vinden jullie van karate? :D zoja zou je het graag willen doen? ask me! ik train zelf veel! vraag wat je wilt vragen!:cool:

Karate is dom,,, als ik een vechtsport zou doen, dan zou het kickbox zijn :D
 
Ik persoonlijk snap niet waarom mensen ueberhaupt nog vechtsporten als karate beoefenen. Een dikke 20 jaar geleden kon je niet anders, omdat stijlen als MMA en Krav Maga toen nog niet bestonden cq niet beschikbaar waren voor het grote publiek. Waarom zou je een vechtsport als karate gaan beoefenen waarin je vechtstijl zo gelimiteerd is dat je er nooit want aan hebt, mocht het zover komen dat je je IRL moet verdedigen. Tenzij je het natuurlijk leuk vindt om 'tikkertje' te spelen in wedstrijden. De esthetisch mooiste vechtsport is en blijft kickboksen/muay thai imho.
 
Nu ken ik niets van vechtsport maar de arrogantie om je eigen voorkeur beter te vinden dan een andere vechtsport is volgens mij onzin. Ik neem aan dat elke martial art een eigen reeks van technieken en voordelen heeft. Heb me wel ooit laten vertellen dat jiujitsu veelzijdiger is dan karate en daarom mogelijk een betere keuze is als je daar naar op zoek bent.
 
Ik persoonlijk snap niet waarom mensen ueberhaupt nog vechtsporten als karate beoefenen. Een dikke 20 jaar geleden kon je niet anders, omdat stijlen als MMA en Krav Maga toen nog niet bestonden cq niet beschikbaar waren voor het grote publiek. Waarom zou je een vechtsport als karate gaan beoefenen waarin je vechtstijl zo gelimiteerd is dat je er nooit want aan hebt, mocht het zover komen dat je je IRL moet verdedigen. Tenzij je het natuurlijk leuk vindt om 'tikkertje' te spelen in wedstrijden. De esthetisch mooiste vechtsport is en blijft kickboksen/muay thai imho.

Omdat er mensen zijn die niet alleen een vechtsport beoefenen zodat ze iemand zo efficiënt mogelijk af te kunnen tuigen, maar vanwege de "kunst", het mentale/filosofisch aspect enz.
 
Karate is dom,,, als ik een vechtsport zou doen, dan zou het kickbox zijn :D
Waarom zeg je zoiets als je geen vechtsport doet???
Ik zou zeggen spar eens tegen iemand die kyokushin doet. Dan zal je zien wie dom is :)
 
Ik persoonlijk snap niet waarom mensen ueberhaupt nog vechtsporten als karate beoefenen. Een dikke 20 jaar geleden kon je niet anders, omdat stijlen als MMA en Krav Maga toen nog niet bestonden cq niet beschikbaar waren voor het grote publiek. Waarom zou je een vechtsport als karate gaan beoefenen waarin je vechtstijl zo gelimiteerd is dat je er nooit want aan hebt, mocht het zover komen dat je je IRL moet verdedigen. Tenzij je het natuurlijk leuk vindt om 'tikkertje' te spelen in wedstrijden. De esthetisch mooiste vechtsport is en blijft kickboksen/muay thai imho.

Niet iedereen beoefend een vechtsport met de motivatie zichzelf te kunnen verdedigen.

Vergeet niet dat Kyokushin vechters het ook goed deden in de K1 (Semmy Schilt, Musashi, Andy Hug, Feitosa, Peter Smit en nog wel meer)
 
Semmy ging ook zodra het in zwang kwam over op een vorm van karate met grondgevecht erbij ;) Weet niet meer precies hoe die stijl heette, maar ze hadden van die maffe hoofdbeschermers op met plastic ofzo voor het gezicht.

Bij het beoefenen van een vechtkunst kan ik me nog wel wat voorstellen, maar daartoe behoort karate imho niet. Imho bestaat er een groot verschil tussen een vechtsport en een vechtkunst. Bij een vechtkunst heb je het eerder over kunsten als wu shu, kung fu, of het taekwondo zoals dat vroeger door de Tapilatu's werd getoond.

Ik heb zelf een behoorlijke tijd kickboksen/jiu jitsu gedaan, gewoon omdat er nog niet zoiets als MMA bestond in die tijd. Het enige wat ik zo nu en dan nog wel train als ik in Cebu ben is Eskrima ( filippijns mesvechten ), maar ook dat is meer op praktijk gericht. Ongelovelijk hoe snel die kleine filipino's zijn tegen een nederlander met mijn lengte en gewicht haha :P
 
15 jaar kyokushinkai gedaan.
Was hele leuke tijd.
Ook wedstrijden.
Wel veel blessures
Je wordt er wel hard van;)
 
Echt een topsport, je moet wel even goed kijken naar wat voor trainer je gaat. Je hebt krav maga en commando krav maga (full contact) Ik heb Commando krav maga gedaan en krijg je ook drills, chaos training en je word hard gemaakt. Terwijl bij krav maga zelf het meer een zelf verdediging cursus voor vrouwen begint te lijken, althans in Nederland dan!

Oh is dat Commando Krav Maga? Dan doen wij dat ook. Volgens mij is dat inderdaad minder een formele stroming en gewoon meer trainer afhankelijk hoor.


Zijn wij niet gewoon te log en niet lenig genoeg voor deze toch wel op souplesse en snelheid gebaseerde sporten?

Hahaha goed punt. Ik ben ook zo lenig als een boom maar toch bevalt de sport me uitstekend.
 
Ik persoonlijk snap niet waarom mensen ueberhaupt nog vechtsporten als karate beoefenen. Een dikke 20 jaar geleden kon je niet anders, omdat stijlen als MMA en Krav Maga toen nog niet bestonden cq niet beschikbaar waren voor het grote publiek. Waarom zou je een vechtsport als karate gaan beoefenen waarin je vechtstijl zo gelimiteerd is dat je er nooit want aan hebt, mocht het zover komen dat je je IRL moet verdedigen. Tenzij je het natuurlijk leuk vindt om 'tikkertje' te spelen in wedstrijden. De esthetisch mooiste vechtsport is en blijft kickboksen/muay thai imho.

je doet toch welke sport je zelf wilt?

Als je zoveel jaar aan een stuk traint voor een situatie die je eigenlijk na je 20 ms nog 1-2 keer in je leven nodig hebt(als het dat al is), zonder 100% kans op succes, zou ik mijn tijd toch in iets anders steken.

Daarnaast heeft krav absoluut geen id wat echte wettelijke zelfverdediging inhoudt. Heb ik hier in het km-topic ook aangehaald. Leuke stijl voor in de oorlog in Israel als je je wapen kwijtraakt of in andere landen waar martial law geldt.
 
Laatst bewerkt:
sport doe je toch voor de lol?
Beste zelfverdiging is natuurlijk een pistool.

Op straat zijn er ook geen regels dus waarom zou je daarvoor willen 'oefenen'?
 
Op straat zijn er ook geen regels dus waarom zou je daarvoor willen 'oefenen'?

ik weet nog steeds niet welke achterlijke mongol dit voor het eerst verspreid heeft maar op straat gelden gewoon de wetten van het land waar de straat zich bevindt.

Straatvechten is altijd leuk en stoer tot het eens misgaat en je voor moet komen. "ikkie ni wist meneer de rechter" telt niet.
 
Laatst bewerkt:
haha ik betaal nog steeds elke maand :(
 
. Leuke stijl voor in de oorlog in Israel als je je wapen kwijtraakt of in andere landen waar martial law geldt.

Je hebt krav maga in verschillende graduaties. Heb zelf nog een tijdje bij een IKMF aangesloten club krav maga beoefend en werd er juist op gehamerd dat de verdediging 'proportioneel' diende te zijn, m.a.w. net genoeg doen om jezelf veilig te stellen.

Het doel van de trainingtechnieken zijn om te vluchten, niet om je tegenstander een hernia te trappen.
 
kies de sport (met andere woorden het spelletje) dat je leuk vind.
 
Kyokushin lijkt me wel leuk maar als ik zie hoeveel blessures mijn vriend na een wedstrijd heeft en alle slijtage in zijn gewrichten dan is dat niet handig met mn werk en bodybuilding denk ik ;) Je wordt er inderdaad wel keihard van. De verhalen die hij verteld uit Japan. Ongelooflijk, ik heb er zeker respect voor hoe zij trainen dat zeker...

Dussss ik hou het maar lekker bij het verzorgen van vriendjelief na wedstrijden :P
 
Back
Naar boven