AndroidHealthClinic

Wat vinden jullie van karate

Bezoekers in dit topic

genoeg (ex) topmma-ers die deze stijl als achtergrond hebben.

Schildt, El guapo, GSP, ...

---------- Post toegevoegd Wed 14 Mar 2012 om 18:36 ----------

Je hebt krav maga in verschillende graduaties. Heb zelf nog een tijdje bij een IKMF aangesloten club krav maga beoefend en werd er juist op gehamerd dat de verdediging 'proportioneel' diende te zijn, m.a.w. net genoeg doen om jezelf veilig te stellen.

Het doel van de trainingtechnieken zijn om te vluchten, niet om je tegenstander een hernia te trappen.

de civ versie deed bij mij mooi mee met ballen trappen, ogen uitsteken en strot inslagen. Relatief weinig info voor wat er wel kon en wat niet. Neem je dat weg heb je in principe kickboxen.

De bodyguard versie was wel een stuk geflipter.

Iemand onder extreme stress(straatgevecht) een situatie laten inschatten is mooi op papier, in praktijk is dat quasi onmogelijk. Mede de reden waarom krav maga zich beperkt tot simpele bewegingen.
 
Laatst bewerkt:
Heb wel eens een paar keer gespard met een kerel die karate beoefende en met ons mma kwam doen.

Veel te aanvallend (makkelijk te ontwijken, rug vrij etc) en op de grond niks waard (hangt ook natuurlijk zwaar van de persoon zelf af).
 
en op de grond niks waard

Oh god....

Ik ging een keer met Messi een potje tennissen, niks waard die kerel....


Dat jij een keer heb gespard met een kerel die een vorm van karate deed en er niks van bakte zegt helemaal niets. Ik denk dat 80% van alle mensen die zeggen (en vooral degene die er stoer mee doen) dat ze kickboksen er niks van bakt.
 
Oh god....

Ik ging een keer met Messi een potje tennissen, niks waard die kerel....


Dat jij een keer heb gespard met een kerel die een vorm van karate deed en er niks van bakte zegt helemaal niets. Ik denk dat 80% van alle mensen die zeggen (en vooral degene die er stoer mee doen) dat ze kickboksen er niks van bakt.

Just sayin, don't need no hate.


Hij deed het al redelijk lang, daarmee.

Grote mond ditdat.
 
Karate is awesome. 6jaar lang gedaan en ook al ben ik er 3jaar vanaf, de meeste bewegingen en technieken heb ik nog wel redelijk onder de knie.

Het jammere is dat vaak de leraar bepaalt of de sport leuk is. Wij deden ongeveer 40/45 min puur techniek oefenen en dan 20/15min het in de praktijk brengen met sparren. Helaas ging de leraar weg en kregen we binnen 5maanden 3 nieuwe leraren die er een hele andere en saaie stijl op nahielden waar je misschien ook maar 15min OM DE LES sparrde.

En we deden veel cardio. Als ik cardio wil doen, ga ik wel buiten rennen of fietsen, ik kom daar voor zelfverdediging/vechttechnieken te leren. Uiterraard is cardio een belangrijk onderdeel van de vechtsport zelf, maar dat kun je ook in je vrije tijd doen. Sparren en technieken oefenen niet of heel moeilijk.
 
Ik heb 4 jaar Koykushin karate gedaan, zeker een aanrader als je echt hard wilt worden. Twee keer in de week bont en blauw thuiskomen, maar dat vonden me ouders niet zo leuk ;p. Ik heb er echt veel van geleerd en mijn zelfvertrouwen is door karate ook flink omhoog gegaan.

De lessen bestonden meestal uit 30 minuten technieken en kata's oefenen en 90 minuten full contact sparren no equipment (op een tok na).
 
Karate is awesome. 6jaar lang gedaan en ook al ben ik er 3jaar vanaf, de meeste bewegingen en technieken heb ik nog wel redelijk onder de knie.

Het jammere is dat vaak de leraar bepaalt of de sport leuk is.
Wij deden ongeveer 40/45 min puur techniek oefenen en dan 20/15min het in de praktijk brengen met sparren. Helaas ging de leraar weg en kregen we binnen 5maanden 3 nieuwe leraren die er een hele andere en saaie stijl op nahielden waar je misschien ook maar 15min OM DE LES sparrde.

En we deden veel cardio. Als ik cardio wil doen, ga ik wel buiten rennen of fietsen, ik kom daar voor zelfverdediging/vechttechnieken te leren. Uiterraard is cardio een belangrijk onderdeel van de vechtsport zelf, maar dat kun je ook in je vrije tijd doen. Sparren en technieken oefenen niet of heel moeilijk.

Amen to that. Afgelopen vrijdag hebben wij voor t eerst met deze groep bij Krav Maga lopen sparren. Toen ik nog karate deed (heuullll lang geleden :P) was dat elke les het geval. Dat zat er bij mij dus nog goed in, en bij de rest totaal niet. Vond ik erg leerzaam. Je ziet dat heel veel oefeningen en technieken pas echt helder worden op het moment dat je t serieuzer gebruikt. Deze les zag je dan ook gelijk al heel duidelijk verschil tussen zij die er vrijdag bij waren, en die t niet waren.

Anyway, Ik vind Krav een hele vette sport en bijzonder leerzaam.
 
Back
Naar boven