Fitness Seller

Wat vinden jullie van karate (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JordanJansen

Novice
Lid geworden
8 mrt 2012
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
71kg
wat vinden jullie van karate? :D zoja zou je het graag willen doen? ask me! ik train zelf veel! vraag wat je wilt vragen!:cool:
 
Waarom schrijft men 'karate' en geen 'kara te'..?
 
Nee kara = leeg, te = hand, 2 woorden.

Jaa snap ik, ik wist niet je het bedoelde, karate is ook met lege handen vechten, vechten met een denkbeeldige tegenstander als oefeningen kata genoemd :) en voer ze uit met je kumite :)
 
omdat het gewoon als karate geschreven wordt
 
meerdere mensen doen hier aan vechtsport? :D
 
Muay thai vs Karate wat zou winnen? :D muay thai ziet er wel strak uit
 
Krav maga en mma gedaan, ga binnenkort beginnen met boksen.
 
Nice, wil dat ook gaan doen, zeer effectief ook.


Echt een topsport, je moet wel even goed kijken naar wat voor trainer je gaat. Je hebt krav maga en commando krav maga (full contact) Ik heb Commando krav maga gedaan en krijg je ook drills, chaos training en je word hard gemaakt. Terwijl bij krav maga zelf het meer een zelf verdediging cursus voor vrouwen begint te lijken, althans in Nederland dan!
 
Ik vind het niks.
Dat kan natuurlijk.
Echt een topsport, je moet wel even goed kijken naar wat voor trainer je gaat. Je hebt krav maga en commando krav maga (full contact) Ik heb Commando krav maga gedaan en krijg je ook drills, chaos training en je word hard gemaakt. Terwijl bij krav maga zelf het meer een zelf verdediging cursus voor vrouwen begint te lijken, althans in Nederland dan!
Trainde je in Noord-Holland? If so waar?
 
Muay thai vs Karate wat zou winnen? :D muay thai ziet er wel strak uit

gezien dat in karate zelf veel stijlen compleet niet op elkaar lijken(en je nog verdere onderverdelingen hebt), moeilijk uit te maken.

shotokan vind ik niks waard, zeker de no-contact versie in België.

Kyokushinkai vind ik enorm leuke stijl maar ik heb er wel mijn hand mee gebroken. Zou het nog wel eens willen doen moest het niet zo ver zijn.

bij goju-ryu was er ook niks qua sparren in de les die ik meegedaan heb maar ken ik te weinig om echt een oordeel over te vellen.

Kyokushin heeft zeker een kans tegen muay thai.
 
Kyokushin heeft zeker een kans tegen muay thai.

x2

Het is wel zo dat er bij Kyokushin karate niet naar het hoofd gestoten mag worden en er niet geclinched mag worden (niet dat Nederlanders uberhaupt kunnen clinchen) waardoor de vechtafstanden heel anders zijn.

Heb wel eens gespard met Kyokushin gasten en dat zijn wel harde jongens hoor, die toernooien gaan er harder aan toe dan thaibokswedstrijden vanwege het draaien van meerdere wedstrijden zonder bescherming (alleen bitje en toque).
 
Zijn wij niet gewoon te log en niet lenig genoeg voor deze toch wel op souplesse en snelheid gebaseerde sporten?

Want Overheem is te log voor vechtsporten?
 
Goede sport, heb zelf 8 jaar kempo en 2 jaar kickboksen gedaan daarna ben ik gaan fitnessen. Je leert er trouwens ook goed van vechten, er zijn daarom ook weinig mensen van me school die van mij kunnen winnen met sparren ook al ben ik niet een van de grootste en dat is altijd fijn!
 
Back
Naar boven