Fitness Seller

Wat vinden jullie van mijn trainingsschema ?

Bezoekers in dit topic

SvP0501

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
5 jul 2015
Berichten
2.007
Waardering
2.077
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Heren / Dames

Graag zou ik jullie mening willen weten omtrent mijn trainingsschema , Het is een 3 daags splitschema ( geen vaste dagen door oa onregelmatig werk )

Elke oefening maak ik 4 sets ( 12, 10 , 8 ,6 reps ) , na 2 sets pak ik een gewicht zwaarder )
Voorbeeld : Dumbbell Schoulder Press 12 x 18 , 10 x 18 , 8 x 20 , 6 x 20

Training A : Schouders & Benen

- Dumbbell Shoulder Press
- Leg Extensions
- Cable Row ( upright )
- Dumbell Squat
- Front Cable raise
- Seated Leg Curl
- Side Lateral Raise
- Calf Press

Training B : Rug & Biceps

- Alternate Hammer Curl
- Straight Arm Pulldown
- EZ-Bar Curl
- Cable Crossover ( full range )
- Lat Pulldown
- Preacher Curl
- Seated Cable row

Training C : Borst & Triceps

- Bench Press
- Triceps Dumbbell Kickback
- Flyes ( Dumbbell )
- Triceps Pushdown
- Cable crossover
- Butterfly
- Dip

Voor iedere training als warming up touwtje springen en met elastieken alles los werken
1 x per week een HIIT training ( interval hardlopen of RPM / Spinning )
Buikspieren behoren tot de dagelijkse ochtend en avond workout ( bij opstaan en naar bed gaan ) , Situps & Legraises
 
persoonlijk als je maar 3x per week gaat trainen en zou ik overwegen om bv full body of upper/lower te doen. je gaat je spieren meer kunnen stimuleren ipv alles maar 1x te trainen. moest je zeggen van ik wil toch de brosplit doen dan zou ik eerst je oefeningen andere ordenen en bv eerst volledig rug doen en dan pas je biceps. en als je 12/10/8/6 doen moet je zien dat je maximaal de 12reps met een bepaald gewicht kan die dan zou ik plaats van om de 2sets stijgen in gewicht zien hoe je je voelt en stijgen elke set indien mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Waarom schouders bij benen ?

Lijkt mij, dat als je training B en C wat aanpast dat je dan je schouders voldoende mee pakt.
Wordt dan een PPL dus.

Kun je wat extra gas geven op je benen, of lopen je schouders achter ?
 
Kun je wat extra gas geven op je benen, of lopen je schouders achter ?

Mijn schouders lopen niet direct achter tov de rest maar ik merk dat ik indirect met het trainen van mijn Biceps & Triceps ook me schouders meepak ( als secundaire spiergroep )
En dacht ( voor zover mijn kennis en kunde reikt tov KT ) dat ik beter mijn schouders los kon trainen en dan volle bak dus primair.

Misschien is mijn gedachte wel zo krom als een hoepel
 
Nou ja er zit wel "wat" in, maarre als je bijv. de upright row + de shoulder press bij B en C zet dan heb je een prima dekking op de schouders lijkt me.
Dat is in jou geval (misschien wel in alle gevallen) veel optimaler.

Hebben je schouders ook wat meer rust.
 
Back
Naar boven