AndroidHealthClinic

wat vinden jullie van mijn voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
7:00

- 1-2 bruine boterhammen met stroop of kipfilet of kaas
- 1 glas melk

10:00

- 2 bruine boterhammen met stroop of kipfilet of kaas
- banaan of appel

12:00

- 4 bruine boterhammen met stroop of kipfilet of kaas
- mandarijn
+ pak vruchtennectar

15:00-16:00 (wanneer ik thuis ben v school)

- noodels of liga
- banaan of mandarijn
+ glas vruchtennectar
+ halve liter glas water
17:00

-gewoon normale maaltijd.. elke dag iets anders.
eet 1x per week rijst/spagettie/gekookte aardappele/gebakken aardappelen/friet. en soms eet ik savonds alleen brood (als ik moet werken van 16:00 tot 20:00)
+ glas water bij t eten.

train van 18:00 tot +- 20:00 meestal.
drink constant beetje water onder t trainen.

20:00

stuk fruit en glas vruchtennectar of melk

21:30

ligatje met glas water

23:00 slapen.

ik eet dus best gevarieerd en minimaal 2 stuks fruit te per dag, en zoveel mogelijk groenten bij t avond eten.

ik kan me avond eten jammergenoeg niet helemaal zelf bepalen.. ik moet eten wat smam klaamaakt.... maar ik heb r wel beetje kunnen beinvloeden, vroeger aten we naast friet ook nog 2x per week gefrituurde aardappelen.

soms eet ik maar 6 boterhammen op een dag, en soms eet ik er 15... ligt eraan hoeveel honger ik heb.
 
Laatst bewerkt:
Wat is je doel?

Je eet bijna alleen maar koolhydraten/ suikers
 
Idd. Wat is je doel, hoe zie je er nu uit? En je zult voor spieropbouw toch wat meer eiwitten moeten eten. Je zit veel te laag in je eiwitten.
 
inderdaad, als je er globaal naar kijkt dan eet je weinig eiwitten in verhouding met de rest.
Wat je zelf even zou kunnen doen, anders gaan hier 10 man ermee aan de gang, is uit rekenen hoeveel je nu binnenkrijgt aan koolhydraten (suikers) eiwitten en vetten.

Als je de posting leest van Olimantado dan zie je wat ik bedoel.
 
Verder klopt je training niet je traint van 6 tot 8 uur beetje erg lang.Omdat na 45 min 1 uur je testosteron zakt en je cortisol stijgt.
 
Originally posted by Zwier
Verder klopt je training niet je traint van 6 tot 8 uur beetje erg lang.Omdat na 45 min 1 uur je testosteron zakt en je cortisol stijgt.

ik bedoel dus ongeveer.. ik buurt soms nog met wat mensen tussendoor. als ik alleen train .. bv woensdagsmiddags.. dan doek er maar een uur en een kwartier over ... omdat ik dan minder te buurten heb en nergens hoef te wachten omdat er zowat niemand is.

verder ga ik denk ik een pot eiwittenshake halen, want ik zie nu idd dat ik te weinig eiwitten binnen krijg + ik denk dat ik voortaan elke dag 1 gekookt eitje meeneem.

mijn doel is kracht + massa opbouw.

ik heb gisteren foto's gemaakt... niet superfoto's omdat ik sommige zelf genomen heb, en zijn met een webcam gemaakt.hier staan ze:

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2439
 
1 gekookt eitje zal niet veel doen. Een snel whey eiwit in de ochtend en na het training heb je zo al 80 gram eiwit extra.

Verder of je nu buurt of niet je training moet binnen een uur zijn de tijd daarna kan je zo goed als nutteloos beschouwen.
 
is dat bewezen dat wat je na een uur trainen trained dus nutteloos is? of is dat jouw mening.. ?

hmm, mijn moeder neemt ook altijd magere kwark mee... denk dat ik gewoon elke morgen een schaaltje van eet + een gekookt eitje. en dan gaak van de week ff langs hier in eindhoven om een eiwit shake te halen.


btw. kun je me miss wat informatie geven over testosteron en cortisol.. wat betekenen deze begrippen... (train pas iets langer dan een jaar)
 
ok voedingsschema is aangepast.
ik ga nu voortaan 3-4 glazen melk meer drinken. eet fortaan elke avond een grote kom magere kwark + elke dag 2-3 eitjes (gekookt natuurlijk)

... strax gaak n pot eiwitshake halen en volgende maand creatine.
 
Gooi die eitjes maar weer weg dan met 2-3 per dag.
De enige manier dat je merkt dat je 2-3 eitjes naar binnen hebt gewerkt wordt dan door de lucht die verspreidt wordt via je eigen uitlaat.
Ga ook niet alle proteine uit je eiwitshakes halen.
Gooi wat meer vis en kip in je dieet en als TOEVOEGING pas de shakes.
Whole foods moeten je basis zijn.
 
Originally posted by bestoldschool
Gooi die eitjes maar weer weg dan met 2-3 per dag.
De enige manier dat je merkt dat je 2-3 eitjes naar binnen hebt gewerkt wordt dan door de lucht die verspreidt wordt via je eigen uitlaat.
Ga ook niet alle proteine uit je eiwitshakes halen.
Gooi wat meer vis en kip in je dieet en als TOEVOEGING pas de shakes.
Whole foods moeten je basis zijn.


wil je zeggen dat eitjes niet goed is?...
ik eet meestal alleen t witte op (eiwit is dat)

dat zijn toch eiwitten.

of bedoel je dat ik meer eitjes moet eten om voldoende eiwitten eruit te kunnen halen?

en over vis... smam haalt soms wat van die krabstickjes van de aldi...denk dat ik zelf maar es boodschappen ga doen... wat kwark/vis/kip kopen.

ennuuhh.. kip.. ik eet alleen beetje gebakken kip of kipfilet op de boterham (kweenie hoe dat bereid is..) maar hoe zou ik kip t beste kunnen bereiden ?
 
Laatst bewerkt:
Die eitjes zijn wel goed, maar het aantal dat je naar binnen werkt kan hoger, aangezien je eiwit inname nogal laag is.
Wordt maar eens bekend met een voedingstabel en kijk maar eens hoeveel KVE er in alles zit wat je eet zodat je een beetje een idee hebt wat je doet.
En laat het eigeel er maar in zitten.
Sommige mensen doen voor elke 6 eieren die ze naar binnen werken 1 of 2 eigeel laten zitten.
 
ik heb nu 4 eieren op. ga strax nog wat eitjes koken. ben zo uit van school en ga dan ff goed boodschappen doen :)

btw. ik had gehoord dat je kip moet koken...dan zijn ze t beste bereid? is dat zo? of is er een betere manier?
 
Gewoon kippenborstfilet in een pannetje en braden... :p
 
aha... maar weet iemand een site oid.. waar ik kan zien hoeveel eiwitten ik moet eten... en dus ook weet hoeveel eieren/kip/vis moet eten om voldoende binnen te krijgen?.. b.v.d.
 
minimaal 2 gram per lichaamsgewicht wordt vaak gezegd...
 
Originally posted by f*cking ecto
minimaal 2 gram per lichaamsgewicht wordt vaak gezegd...

hmm ik weeg dus ong 71-72 kg.
ik heb sinds gisterenavond me voedingsschema verandert.
heb gisteren dit gegeten voor eiwitten:

-2 eieren
-grote kom magere kwark
-paar krabsticks

vandaag heb ik dit gegeten:

-4 eieren (pak er strax nog 1 na t sporten)
-grote kom magere kwark
-zalm uit blik.. op waterbasis (kep er een paar gekocht)
-1 liter melk
- en verder vlees bij t avond eten

dit is wat ik vandaag op heb aan eiwitten. zou dit voldoende zijn?
 
mag ik een link plaatsen daarvoor..? Is al weer een tijdje geleden dat ik die plaatste. Kun je wat grammen etc mee uitrekenen.
[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven