AndroidHealthClinic

Wat vinden jullie van mijn voedingsschema?

Bezoekers in dit topic

Prihor

Novice
Lid geworden
17 apr 2019
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
76kg
Vetpercentage
14%
Beste forumleden,

Ik zal me eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum.
Ben een jongen van 20 jaar oud die sinds een klein jaar bezig is met sporten.
Aangezien de zomer eraan komt en ik ongeveer 14-15% vetpercentage heb zou ik graag willen cutten.
Ben 1,82m en 76 kg.
Ik sport 5 dagen per week.
2 dagen hiervan zijn cardio waarbij ik 500-600 kcal verbrand.
3 dagen zijn krachttraining waarbij ik 1-1,5 uur redelijk intensief krachttraining uitvoer samen met mijn maatje.

Ik kwam op een site uit op onderhoud 3245 kcal en droogtrainen 2596 kcal, is dit redelijk?
In het schema net even wat minder kcal.
Ook heb ik geen idee of 400-500 kcal cardio juist overdreven is of juist te weinig.
Naast het sporten heb ik een kantoorbaan, dus ik zit 5 dagen per week stil;)

Tevens vroeg ik mij af hoelang je moet cutten?
Van 15% vet naar 10% bijvoorbeeld kan denk al gauw enkele weken of wellicht maanden duren?

Mijn schema heb ik als volgt opgesteld (hierbij gebruik gemaakt van al eerdere geplaatste schema's, dus als hij bekend voorkomt voor iemand kan dat daaraan liggen):



Alvast dank voor jullie reacties!

Groetjes,
Robin

voedingsschema.PNG
 
Foto’s van hoe je er nu ongeveer uitziet?
 
Je lichaam bedoelde ik
 
Ben je niet bang dat als je nu gaat cutten je eindigt op -70kg ofzo? Of maakt je dat niet echt uit? marina1975 kan je misschien wel helpen voor je voedingschema :p maar volgens mij ziet dat er wel goed uit behalve dat je eiwitten wel omlaag kunnen en je vetten hoger
 
Neehoor daar ben ik niet bang voor. Wil graag een laag vetpercentage niet alleen voor 't zogenaamde strandlichaam, maar ook om te kijken of het ervoor zorgt dat mijn gynaecomastie (mannelijke borstvoeding) er minder van wordt.

Eiwitten zal ik wat lager instellen:)
 
Reminder voor morgen :)
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Ik zou vetten iets hoger pakken (70-75 gram), eiwitten is 200 gram meer dan zat; de rest carbs. Verder zou ik meer groenten en fruit eten en gevarieerd. Zelf zou ik prefereren een gewoon bord avondeten te pakken (rijst/pasta/aardappels met groenten en vis/vlees). 3x p/d visolie lijkt mij niet nodig mits je vetten goed zijn. 1x kan wel prima. Als je zo weinig vitaminen eet, zou ik wel iets suppleren. Voorkeur heeft echter dit uit voedsel (groenten en fruit) te halen.
Zoals hierboven gesteld, als nu gaat cutten, zal er niet heel veel overblijven. De berekeningen v.w.b. de kcal-inname zijn richtlijnen; je zult zelf moeten ondervinden wat je echte onderhoud is. Als je spiermassa wil aanzetten, zal dit tijdens de cut niet echt gaan (hooguit wat beginnersgains). 3x p/w krachttraining vind ik wel een minimum. Cardio er bij is sowieso goed.
Hoelang je moet cutten hangt af van hoe diep je cut en tot hoever je wil gaan. Stel je eet elke dag 500 kcal beneden de onderhoud, komt dit overeen met 3500 kcal per week, wat neerkomt op ca. 0,5 kg p/w. 5% er af is een kleine 4 kg, dus zou dan ca. 8 weken duren.
 
Schema is op zich wel prima. Maar bovenstaande is ook al gezegd. Minder eiwitten heb je genoeg aan. 200 gram max al. Vetten zou ik ook wat hoger pakken dan nu en als je gevarieerd eet en ook 1 a 2 x per week vette vis is 3 visolie capsules prima.

Onderhoud blijven berekeningen en zal ej moeten bepalen door gewoon het aantal kcal te gaan eten en zien wat het doet.

Een cut kan je nooit echt accuraat zeggen hoe lang het duurt. Denk alleen niet dat jeveel moet gaan cutten nu omdat er nog niet genoeg massa overschiet op dit moment. Ik zou dan eerder op onderhoud eten en trainen zodat je langzaam aan toch wat vet kan verliezen.
Dan lekker massa bouwen en volgend jaar voor de beach boy look gaan. Dan hou je in ieder geval wat meer massa over. Mits je goedbulkt en massa op bouwt.
 
BB_ marina1975 bedankt voor jullie tips. Eiwitten zal ik op max. 200 gram gaan instellen, scheelt ook weer wat in de kosten;) Verder zal ik de vetten wat opschroeven.
Zal kijken wat het de komende weken met mijn lichaam/gewicht zal doen. ik hou jullie op de hoogte!
 
Back
Naar boven