Fitness Seller

Wat voor bedorven voer eet jij?

Bezoekers in dit topic

Zolang er geen haar opstaat of gek geurtje aanzit eet ik het gewoon op.

Ik heb wel eens een straf biertje gedronken dat 7 jaar over datum was, was wel een apart aroma moet ik zeggen :)
 
Ik eet nu musli wat zeker al 3 jaar ergens in een trommeltje heeft gestaan. Op zich smaakt het nog redelijk, maar me maag is al flink aan de rommel. Dus zal morgen/vanacht wel weer feest worden op de pot.

Zit eerder tussen je oren.
 
Zolang er geen haar opstaat of gek geurtje aanzit eet ik het gewoon op.

Ik heb wel eens een straf biertje gedronken dat 7 jaar over datum was, was wel een apart aroma moet ik zeggen :)

Logisch. Gaat gisten als een gek :D Is dan geen pilsener meer, maar een kasteelbiertje hehe
 
Logisch. Gaat gisten als een gek :D Is dan geen pilsener meer, maar een kasteelbiertje hehe

Zoiets ja, het was een Reinaert Tripel, wat een aroma, amai.
 
ik haalde laatst kipfilet uit de vriezer maar tijdens het bakken kwam er wel een bedorven lucht van af, iig anders dan anders, het smaaktje ook bedorven maar heb het wel opgegeten.
Volgende keer gooi ik het mooi weg bah
 
ik haalde laatst kipfilet uit de vriezer maar tijdens het bakken kwam er wel een bedorven lucht van af, iig anders dan anders, het smaaktje ook bedorven maar heb het wel opgegeten.
Volgende keer gooi ik het mooi weg bah

Ja waarom doe je dat dan ook? Sukkel. Kan je leker voedselvergiftiging krijgen. Last van gehad?

Altijd uitkijken met vlees/gevogelte ja.
 
Was gister bij m'n vriendin en wilde daar nog wat kwark nuttigen voor het slapen, had daar gelukkig nog een half bakje staan alleen was de THT datum van 10 dagen daarvoor. Toch maar weggegooit en een nieuwe bak opengemaakt die ik gelukkig bij had.
 
Hmm, ik heb nog een kratje bier in de kelder staan met een stuk of 10 volle flesjes, houdbaar tot mei 2001. Deze zijn nog in ouderwetse guldens betaald. Ooit eens tijdens een verhuizing kwijt geraakt en een tijdje terug weer boven water gekomen. Binnenkort maar eens eentje proberen dan :) .

Wel eens een dicht pak melk drie maanden in de koelkast laten staan. Geopened en rook niet vreemd, was nog steeds vloeibaar en smaakte nu niet echt vies (alleen maar genipt uiteraard, ga geen glas melk drinken wat drie maanden over tijd is, maar als ik het niet had geweten.........).

Zolang het niet pluist en niet opnieuw is gaan leven, probeer ik het wel. Goed voor de weerstand zeg ik altijd maar ;) .
 
een paar weken over datum eet ik nog wel eens op, maar 3jaar?! hardcore!!! :roflol:

Tja ik was ff dagje bij me ouders, en de musli was er op. En ik wist dat ik nog een bakkie had staan van heel erg lang geleden op me oude slaapkamer.

Zit eerder tussen je oren.

Zou best is kunnen, ik had van te voren een shakie bij me maatje genomen. Zat magere melk in (rilril) een of andere smaakloze eiwit (rilril) met brinta (kots).
 
Ja waarom doe je dat dan ook? Sukkel. Kan je leker voedselvergiftiging krijgen. Last van gehad?

Altijd uitkijken met vlees/gevogelte ja.
ach ff goed doorbakken en de bacteriën zijn dood.
En nee geen last van gehad. En dat verwachte ik ook niet. Maar wist ook niet zeker of het bedorven was. Het ruikte alleen anders dan anders en smaak ook. Het was namelijk nog bevroren toen ik het opbakte. Dus mischien dat het aar aan lag ?
 
Ja waarom doe je dat dan ook? Sukkel. Kan je leker voedselvergiftiging krijgen. Last van gehad?


Kan toch geen kwaad als het goed doorbakken is. Lekker is anders, maar ziek zul je niet worden.

En bij kwark zie je en ruik je toch gewoon als het nog goed is...

Vroeger aten ze wel vaker bedorven dingen, vooral oudere mensen zijn hier sterk in, als je dit regelmatig doet kun je hier wel tegen.

Zoals dat feest waar iedereen een salmonellavergiftiging had opgelopen, behalve 1 oud vrouwtje van 90, die kon er gewoon tegen :)
 
Kan toch geen kwaad als het goed doorbakken is. Lekker is anders, maar ziek zul je niet worden.

En bij kwark zie je en ruik je toch gewoon als het nog goed is...

Vroeger aten ze wel vaker bedorven dingen, vooral oudere mensen zijn hier sterk in, als je dit regelmatig doet kun je hier wel tegen.

Zoals dat feest waar iedereen een salmonellavergiftiging had opgelopen, behalve 1 oud vrouwtje van 90, die kon er gewoon tegen :)

Ik heb het niet over kwark, maar over bedorven vlees. Waarom zou je dat eten?
 
Vrij onzinnige discussie hier, vind ik.

Bedorven (schimmel, geurtjes enz) = niet opeten.
Niet bedorven (alles ziet en ruikt nog smakelijk) = opeten.

Overschrijding van de houdbaarheidsdatum doet er dan niet zoveel toe. Is gewoon verplichting voor producent.

Sommige voedingswaren zullen wel sneller bedorven zijn dan andere. Uiteraard. ;)
 
Ik heb het niet over kwark, maar over bedorven vlees. Waarom zou je dat eten?

Ik zei dat het geen kwaad kon als je het goed doorbakt, daarbij, een licht geurtje is nu niet zo erg, mensen hebben al wel ergere dingen moeten eten als dat...
 
Bij mij thuis zeiden ze ook, zolang er geen haar opstaat en niets vanzelfs wegkruipt dan ist nog eetbaar.
Als een blik gebombeerd staat kieper je het ook best weg. :D

Eerlijk gezegd ga ik nu ook niet de yoghurt of kwark van 10 dagen overtijd weggooien.
 
Ik zei dat het geen kwaad kon als je het goed doorbakt, daarbij, een licht geurtje is nu niet zo erg, mensen hebben al wel ergere dingen moeten eten als dat...

Dus jij denkt dat, als je een rauw stukje kip hebt waar een centimeter schimmel opstaat, dat dan goed bakt, het weer helemaal goed is.

Gewoon een kwestie van geluk dat je niet goed ziek word dan. Je kan dan zo 2 weekjes op bed liggen en 10kg lichter achteraf :D
 
Ik zei dat het geen kwaad kon als je het goed doorbakt, daarbij, een licht geurtje is nu niet zo erg, mensen hebben al wel ergere dingen moeten eten als dat...

Maar waarom zou je dat doen? Gooi het dan gewoon weg.

Als vlees echt bedorven is (en grijs van kleur ipv rood/bruin)... Ik weet niet, als je het bakt wordt het echt niet opeens niet-bedorven ofzo.
 
Back
Naar boven