XXL Nutrition

Wat voor cardio doe jij?

Bezoekers in dit topic

cardio=naar de frigo gaan om eten!!
 
als je 1500e kkcal low carb eet, en 2500 verbruikt = 1000 verschil.
ls je 2500eet, en 1000kcal extra aan cardio verbruikt = 1000 verschil

in het bovenste geval verbrand je (veel) meer vet dan de onderste.

Dat lijkt me logisch. In het eerste geval zit je zonder carbs.

spaarstand is onzin fabeltje trouwens.
dat beschrijft het BFFM idd, BFFM heeft ook niet alles goed ;)

Dus ik mag in principe eten rond mijn maintenance en hoef me dus niet veel aan te trekken van hoeveel kcal ik verbrand?
 
hoebedoel je die laatste zin?

Dat lijkt me logisch. In het eerste geval zit je zonder carbs.

tja...zo logisch lijkt het niet toch voor de beginnende afvaller...;)
 
hoebedoel je die laatste zin?

Als ik de hoeveelheid kcal dagelijks inneem die ik nodig heb om mijn gewicht te behouden (maintenance niveau dus), kan ik dan zonder zorgen een redelijke hoeveelheid kcal verbranden (door cardio en KT) zonder in spaarstand te komen?

Want dan is de netto kcal die ik dan nog overheb (wat ik heb opgegeten - wat ik verbrand heb) toch lager dan mijn maintenance niveau en wss ook een stuk lager dan het cut niveau.
 
spaarstand is een fabeltje/slap excuus voor dikke mensen,

k ken zat mensen die diep cutten (1500-2000kcal low carb) en die komen toch ook niet wat dan ook "spaarstand" zou zijn.

het begrip komt van het TOTAAL aanpassen van je lichaam aan je voedsel inname, en ondanks dat je je hormonen een rol spelen, is het grotendeels nog je spiermassa die je BMR bepaald. als je TE lang Te diep cut, dan zal je zoveel spiermassa gaan verliezen dat je misschien nog maar 1500kcal per dag verbrand, maar dan hebben we het over 1500kcal voor een een lange tijd (veel maanden) zonder enige KT.
met gewoon goed geplande KT en genoeg proteine inname is "spaarstand" geen probleem (zelfs niet op 1500cal)
 
Ik doe niet aan cardio. :D
 
Bij cardio krijg ik het idee van 50+ uitgezakte huisvrouwen die op een loopband lopen te zweten en het dan niet afvegen, ik pak die stang vast hele hand onder het slijm gatver :(
 
Off-season gebruikt ik mijn lessen RPM en BodyPump als cardio. Wat inhoud dat ik 4uur per week RPM en 1 uur Pump geef..

Naar een wedstrijd toe wordt dit aangevuld naar de ochtend een 20 min HIT of 60min hellende loopband en uiteindelijk komt daar na de KT een 30min cardio op 70% bij naast de cardio die ik off-season doe..
 
coïtus, fietsen, wandelen.
 
spaarstand is een fabeltje/slap excuus voor dikke mensen,

k ken zat mensen die diep cutten (1500-2000kcal low carb) en die komen toch ook niet wat dan ook "spaarstand" zou zijn.

het begrip komt van het TOTAAL aanpassen van je lichaam aan je voedsel inname, en ondanks dat je je hormonen een rol spelen, is het grotendeels nog je spiermassa die je BMR bepaald. als je TE lang Te diep cut, dan zal je zoveel spiermassa gaan verliezen dat je misschien nog maar 1500kcal per dag verbrand, maar dan hebben we het over 1500kcal voor een een lange tijd (veel maanden) zonder enige KT.
met gewoon goed geplande KT en genoeg proteine inname is "spaarstand" geen probleem (zelfs niet op 1500cal)

But can exercise be detrimental to weight or fat loss? In the case of a crash diet, the answer is yes. At least one study has found that the addition of a large amount of aerobic activity (roughly 6 hours
per week) to a protein sparing modified fast increased the drop in metabolic rate that occurred. It didn’t increase weight loss over the length of the study (4 weeks) either. Basically the caloric burn of the
exercise led to an adaptive decrease in metabolic rate (of course, the exercise also burned excess
calories so the end result was the same).

^^

ter verduidelijking.
 
^^

ter verduidelijking.

Because while exercise may not greatly affect the total amount of weight lost on a diet, it can
affect the composition of what is lost, that is fat versus LBM. Depending on a host of variables, including
the type and amount of exercise and the extent of the diet, some studies find that exercise (weight
training more so than aerobic exercise)
can alter the proportion of what is lost: more fat is lost and less LBM is lost (in some cases, LBM is gained).
So even if total weight loss is the same (or even decreased), more fat is lost in the exercising
group. Assuming your goal is fat loss and not just weight loss, exercise shouldn’t generally be seen as
detrimental. That is, even if your total weight loss ends up being decreased because you’re exercising,
a greater fat loss more than balances it out. Right?
Het lijkt me eerder dat exercise (KT en cardio) voornamelijk een invloed heeft op wat verbrand wordt (vet ipv massa).

Maar hoe dieper je in het rode gaat (dus onder je dagelijkse maintenance) hoe minder efficiënt het wordt. Zoals onderstaand wordt beschreven.

As mentioned above, once you’ve generated a monster daily caloric deficit, burning a few
hundred more calories through aerobic activity
is unlikely to have much of an impact. I should mention
that lighter dieters (usually women) often need to add aerobic activity along with a caloric deficit to
achieve reasonable weekly fat loss.
 
je hebt ook lyle mcdonald book?
 
2x week 1uur HIT met de fiets en nog 2x week 2 uurtjes op gemiddelde hartslag.

Verder weinig stilzitten.
 
Bij cardio krijg ik het idee van 50+ uitgezakte huisvrouwen die op een loopband lopen te zweten en het dan niet afvegen, ik pak die stang vast hele hand onder het slijm gatver :(

Probeer maar eens HIIT, dan denk je niet meer aan 50+ uitgezakte huisvrouwen..:P
 
Back
Naar boven