AndroidHealthClinic

Wat voor cardio doe jij? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
Welke vorm van cardio is voor jou het meest geschikt?

Lopen op een loopband, lopen in de natuur, fietsen op een hometrainer of fietsen in de nattur, roeien, crosstrainer? of anders?

Op welk tjdstip van de dag doe je dit? hoe lang? Met welke intensiteit? Hartslag?
 
Kwartiertje HIIT na de KT (4x per week dus). Doe het om mijn conditie een beetje op peil te houden.
 
hardlopen op een loopband meestal. In het weekend op een Finse piste.
 
meeste cardio is counterproductive.
 
Joggen in de natuur.
 
fietsen naar school en werk en stage (zadel wat lager doet wonderen)

wandelen naar de winkel om voer te kope

zwemmen voor de lol
 
bij low kcal dieeten. bij high carb kan het geen kwaad.

Dit begrijp ik niet echt hoor. Als je een lage kcal per dag inneemt, dan ben je toch aan het cutten. Zolang je niet een acuut tekort creëert waardoor je in 'spaarstand' terecht komt, is er toch geen probleem? En BFFM beschrijft dat het beter is om het vet te verbranden dan het te 'verhongeren'.
 
Ik doe sinds april 2 tot 4 keer per week (ligt ook aan het weer )fietsen met m'n mountainbike. Ongeveer 45 minuten (max. een uur) per keer met een gematigd tempo (gewone fietsers haal ik in, racefietsers halen mij weer in) Ik doe dit alles een beetje op gevoel en het werkt vrij goed bij mij :)
 
Dit begrijp ik niet echt hoor. Als je een lage kcal per dag inneemt, dan ben je toch aan het cutten. Zolang je niet een acuut tekort creëert waardoor je in 'spaarstand' terecht komt, is er toch geen probleem? En BFFM beschrijft dat het beter is om het vet te verbranden dan het te 'verhongeren'.

met laag bedoel ik ECHT laag, dus low carb (<75gr) Bij velocity diet wordt cardio afgeraden, bij keto wordt het afgeraden...lijkt me duidelijk toch.

spaarstand is onzin fabeltje trouwens.
dat beschrijft het BFFM idd, BFFM heeft ook niet alles goed ;)

als je 1500e kkcal low carb eet, en 2500 verbruikt = 1000 verschil.
ls je 2500eet, en 1000kcal extra aan cardio verbruikt = 1000 verschil

in het bovenste geval verbrand je (veel) meer vet dan de onderste.

als je echt interaante boeken wilt lezen moet je eens naar die van Lyle Mcdonald kijken ;)
 
Ik fiets naar mijn werk dat is z'n 20/25 min
En ik doe spin een halfuur op hartslag 130/140 soms rond de 150, 4/5x per week.
 
bulk doe ik crosstrainer (30-50min)
cut vooral loopband (50min op 10-12km/u)
en minimaal 1x in de week HIIT
 
op trainingsdagen 30 min na kt

niet trainingsdagen 60 min

doe bijna alles op de crosstrainer ;)
 
Crosstrainer of buiten joggen.
 
crosstrainer en loopband incline
 
na de training even kwartiertje half uurtje zwemmen.
1-2x in de week kickboxen, 3x per week even joggen door bos, bijna elke dag 7km naar school fietsen met 35km/h.
 
Bij goed weer 3x per week naar het werk fietsen = 2x 40 min. per dag.
Op vrije dagen vaak fietstochten in de duinen tussen de 55 en 75 km of Spaarnwoude,
rondje Amsterdam met de grachtengordel etc.
Anders 2x per week om 07:00 HIIT 20 min. op de crosstrainer max. hartslag 177 tot 182.
Overdag of 's avonds 2 tot 3x per week crosstrainer 30 tot 40 min. na kt op een heuvelprogramma of loopband op interval of heuvel voor 30.min.
Hartslag varierend van 140 tot 165.
 
Weer zo´n topic?

Ik doe geen cardio ofzo, alleen voetballen enzo
 
Back
Naar boven