XXL Nutrition

Wat voor fiets heb jij?

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Daar ik niet kan meepraten over auto's en het wel lijkt alsof er niemand hier een pronte fiets heeft behalve ik en Scighera, nu een rondvraag naar fietsen..

post even mijn antwoord op de auto-vraag hieronder!

Espi
 
geen auto, maar 2 fietsen..

Had er 3 maar mijn laatste aanwinst, een vouw-racefiets Airnimal Chameleon (3000 pleuro heeft ie me gekost!) is eind maart gestolen.
Omdat het de eerste Airnimal was, die hij opbouwde, staat er een foto van op de webstek van de importeur (ik had 'm rechtstreeks uit GB besteld, de goede man heeft er toen 1 voor zichzelf gekocht).
Was net als de randonneur (zie hieronder) uitgerust met naafdynamo (dubbele verlichting), vlinderstuur en zeer licht stalen Tubus drager, daarom toch wel 12 kg schoon aan de haak. Vering net als Brompton met elastomeer. Zie ook www.airnimal.com.

c3kcitzVp0HEpGy5J0PXF2dVa1lryZgM.jpeg


Nu rijd ik al mijn tochten met een Avaghon Griffon, bouwjaar 1997, die me destijds 4000 gulden kostte en aan onderhoud en verbouwingen een gelijk bedrag gekost heeft.. mja, met ong 70.000 km op de teller. Is geen racefiets, maar een randonneur, zij het dat deze er uit ziet als een hybride wegens de ATB velgen (racebandjes) met vlinderstuur (wegens RSI). Hier een plaatje. O ja, max behaalde snelheid hiermee was 72 km/uur met volle bepakking (plm 25 kg) in de bebouwde kom van Dunedin. Heb de 65km/uur wel talloze malen overschreden denk ik.. Schoon aan de haak zonder bagage of bidons etc. met maar 1 achterdrager en racebandjes: 13,8 kg.. geen wonder, dat ik als een baksteen gelost wordt op de heuvels.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

En dan heb ik nog een Brompton , die ik voor woon-werk verkeer per OV gekocht heb in 1996. Ik kan er niet meer dan hooguit 15-20 km achter elkaar mee rijden zonder pijn in handen of achterste, maar verrekte handig ding als je een hekel aan lopen hebt en bijv een stedenreis maakt.

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Espi... als ik een auto had gehad, had ik nu 100 kg gewogen!
 
hahah, eentje van 150 gulden , 2e hands, die ongeveer 2 maanden geleden volledig de tering in getrapt is bij een fietsenstalling, ik kon met mn pa de grootste buigingen weer rechtzetten, maar nog steeds zit er een slag in t wiel :)
 
heb een afgedankte krel zonder versnellingen die om één of andere mysterieuze reden bijzonder goed bold

:D
 
Ik heb een twee
- een oude krakkemikkige omafiets, daar rijd ik het meest op
- een raleigh mountainbike, ik zal later wel een specs posten.
 
Hier alvast Scighera's fietsje.. hij mag er commentaar op geven!

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Heb een standaard herenfiets batavus om mee naar ede te fietsen dagelijks, en nee ik heb geen auto. Heb ik voor in het bos te crossen een giant mountainbike, kostte toendertijd 1500 gulden. Met voor- en achtervering. Maar merken en andere benamingen weet ik niet, zal wel niet zo spectaculair zijn. Maar ik ben dus ook een fietser.. De auto bewust weg gedaan, aangezien ik voor elke 5 min. de auto pakte en me conditie waardeloos was geworden
 
Als ik zon ding ergens zou laten staan met megaslot zou ie binnen de kortste keren weg zijn, al is t alleen t frame.
 
Een Cannondale 500 met Shimano 105/Ultegra combo voor het racewerk.

En een Trek 8700 mountainbike met een allegaartje van Shimano onderdelen, was vroeger mijn wedstrijdfiets. Frame is van Carbon, na 12 jaar nog steeds in perfecte staat

jrWuMOquem1XzJM3-sW8MfwBruM4dWBZ.jpeg


Plaatje op het web gevonden op http://www.firstflightbikes.com/rigid1.htm , staan nog meer van die klassiekers uit mijn racetijd :) Voel me gelijk oud met mijn 32 jaar.

Zelf nu op zoek naar een nieuwe racefiets via Ebay, met een beetje mazzel zijn de mooiste exotische fietsen als de Pinarello Prince, Colnago C40, Trek 5900 etc te vinden voor prijzen ver onder de absurde prijzen die hier worden gevraagd voor een bike.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn fiets is 4 jaar geleden gestolen. Ik ben te lui om te fietsen :D
 
een ****in gare, gejatte omoe-fiets waarvan ik elke maand wel iets sloop en de boel weer moet fixxen.
 
Heb een batavius vrouwenfiets.
Heeft me maar 50 piekies toendertijd gekocht, is nu 1 bonk roest, maar brengt me waar ik zijn moet. :)
 
[Abeelding niet meer beschikbaar]

Als het een beetje meezit is dit mijn volgende bike, bezig met bieden op Ebay nu. Zelfde frames die op de baan worden gebruikt door o.a. vroeger Chris Boardman.

Corima Puma frame, monocoque carbon, afgemonteerd met Campy Veloce en Campy Zonda wielen. Bike kost nieuw rond de 5000 Euro, met een beetje geluk koop ik die voor 1250 Euro anders 1500.
 
Mijn fiets, gekocht voor 100 gulden en zelf gespoten, sjabloon gemaakt en letter gespoten... best wel leuk een fiets waarvan er geen tweede is op de wereld :D

[Abeelding niet meer beschikbaar]

De onderdelen om op te knappen kostte btw wel veel...
 
Mijn fietsje, heb ook nog een fiets van de TVM Gazelle ploeg, via een kennis aangekomen die prof was.

mijn afbeeldingen.jpg
 
Originally posted by Diver2000
Mijn fietsje, heb ook nog een fiets van de TVM Gazelle ploeg, via een kennis aangekomen die prof was.

Dat zijn zo te zien Spinergy Rev-x wielen, weet niet hoe oud ze zijn maar op 1 site op het web zijn daar niet zo fijne verhalen over te lezen.

[Link niet meer beschikbaar]

Overigens wel een site met een twijfelachtige naam, op diverse forums zijn ze vol lof over die wielen.
 
ik heb een roestige ouwe fiets uit 1970 ofzo...staat in men schuur, doe er niet veel mee, en volgens mij heb ik ook nog ergens een mountainbike bij men ouders staan :D
 
Een Thompson zeus:

Satijn zwart ... mat zwart dus ...

frame : alu 7005DB

vork: rock shock judy

groep: shimano

componenten: ritchey

...

Ma is nog under construction ... zoals de wagen ...

Kan gelijk niks standaard laten is zo saai ...


Ben ook nogal een fiets-freak ... zeker vroeger ...
Ma niet op de baan ... rij liever op 1 wiel of voledig in de lucht ...



:thumb:


GRAVITY SUCKS
 
Ik had 2 fietsen een Schwinn Mesa GS en een MBK stoneclimber met aluminium frame met zowel voor_ als achtervering. zo samen goed voor een 2000 euro maar allebei gestolen :fire:
 
Een specialized mountainbike, in de zomer ga ik soms es op weekend gaan biken naar de Ardennen, .............
 
Back
Naar boven