XXL Nutrition

Wat voor Proteïne shakes zijn goed....Vaak geen vraag van de prijs!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
14 jan 2017
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Er is vaak de vraag welke Proteïne producten zijn goed en waar zit in wat je nodig hebt en voor betaald.
Duur betekend niet altijd goed en goedkoop betekend niet altijd slecht.
Het is eigenlijk best makkelijk.... Een simpele berekening maakt het duidelijk.
Je deelt het aantal grammen aan Proteïne door de aantal grammen dat een portie bevat. Deze score moet boven 0.70 zijn dan is 70% eiwitten in jou shake. En verbazend dat de Proteïne van Action op een score van 0.80 komt en dus 80% eiwitten heeft. Maar vaak zijn in de goedkopere shakes veel suikers, als je dus niet fanatiek op je kohlehydrate hoeft / wilt letten dan is dit een uitstekende keuze. En anders vind ik persoonlijk de Whey Isolate van Stakker een super product met hoogwaardige ingrediënten.
Noch een keer om de berekening duidelijk te maken.
Als bij voorbeeld een portie 30 gram heeft en in deze portie 22 gram eiwitten zitten (deze info staat op de verpakking), dan ziet de berekening als volgt uit.
22 gedeeld door 30 is 0.73 dus 73% eiwitten.
Veel plezier bij het berekenen... ;)
 
Wat op de verpakking staat is helaas niet altijd helemaal waar. Ik koop mijn whey dus bij XXL want labtest = goed!
 
Wat op de verpakking staat is helaas niet altijd helemaal waar. Ik koop mijn whey dus bij XXL want labtest = goed!
Wat erop staat hoort waar te zijn, van uit de wet is dit het zelfde als je lab onderzoek...Dit hoort ook waar te zijn. Er zijn zeker in alles zwarte schapen maar in de regel hoort dit te kloppen en zo niet kun je deze bedrijven aanklagen, als je dit via de States doet kunnen hun zo uit de running zijn. En als je dan het zwarte ziet kun je ook zeggen dat een labonerzoek zo te koop is.
 
Wat op de verpakking staat is helaas niet altijd helemaal waar. Ik koop mijn whey dus bij XXL want labtest = goed!
Dit, plus aminospiking. Is het wel correct wat er op de verpakking staat, maar is het compleet gemanipuleerd.
 
Vond het trouwens een hele leuke berekening, zit je in groep 8?


Tering jantje moet niet gekker worden, dit kan iedereen toch wel bedenken... No offence verder
 
Vond het trouwens een hele leuke berekening, zit je in groep 8?


Tering jantje moet niet gekker worden, dit kan iedereen toch wel bedenken... No offence verder
Zeker... Ik zit in groep 8 en kijk uit over jou peuterspeelzaal... NO offence Jo...
 
Zeker... Ik zit in groep 8 en kijk uit over jou peuterspeelzaal... NO offence Jo...
:roflol::roflol::roflol:
iemand op zn teentjes getrapt. Leuk dat je het hier post, maar zo'n simpele berekening moet ieder persoon boven de 12 wel kunnen maken of niet dan?
Bovendien is het niet alleen maar het aantal grammen eiwit, maar ook hoe de samenstelling van de eiwitten is (aminozuren).

Gelatine is bv 100% eiwit, maar opgebouwd uit een aminozuur waar je lichaam niks mee kan.
 
:roflol::roflol::roflol:
iemand op zn teentjes getrapt. Leuk dat je het hier post, maar zo'n simpele berekening moet ieder persoon boven de 12 wel kunnen maken of niet dan?
Bovendien is het niet alleen maar het aantal grammen eiwit, maar ook hoe de samenstelling van de eiwitten is (aminozuren).

Gelatine is bv 100% eiwit, maar opgebouwd uit een aminozuur waar je lichaam niks mee kan.
Zeker op mijn teentjes getrapt. Ik hoor zo vaak de vraag over de % dat ik zelf ook vaak niet kan geloven dat iemand het niet begrijpt. Maar ja niet iedereen is een ster in logica, dus zo dacht ik ....Maak het ff duidelijk.
En als jou toon iets anders was geweest, zou mijn antwoord ook anders uitzien.ik leef naar het motto... Zo als je mij benaderd zo ben ik ook tegen jou. Best simpel en werkt uitstekend. Ik ben in principe eerst vriendelijk voor ik iemand tegen het scheenbeen trap.
 
ik ben echt keihard in voor een relletje, is alweer lang geleden

hoe dan ook bedankt voor je verlichtende kwestie
 
ik ben echt keihard in voor een relletje, is alweer lang geleden

hoe dan ook bedankt voor je verlichtende kwestie
Hahahaha....Ja dat heb ik in de gaten dat je in bent voor een relletje....Lol....Duidelijk.... Misschien minder testo en een paar keer per week naar een vechtsport... Werkt voor mij, minder agressief en als het dan moet... Helpt de vechtsport ook en is het leuk om ff uit te proberen wat net geoefend is... :)
 
ben niet zo van de contactsport, daar ben ik me te blessuregevoelig voor
 
Zeker op mijn teentjes getrapt. Ik hoor zo vaak de vraag over de % dat ik zelf ook vaak niet kan geloven dat iemand het niet begrijpt. Maar ja niet iedereen is een ster in logica, dus zo dacht ik ....Maak het ff duidelijk.
Zegt ook wel wat over de intelligentie van de mensen waarmee je omgaat :rolleyes:
soort zoekt soort was het toch? :o

*konhetnietlaten* relletje :roflol:
 
Nou nou, baanbrekende berekening hoor.
 
Goed topic weer hoor! Van hoog niveau!
 
Zegt ook wel wat over de intelligentie van de mensen waarmee je omgaat :rolleyes:
soort zoekt soort was het toch? :o

*konhetnietlaten* relletje :roflol:
Hahaha.....And why you have to make a statement...? Om duidelijk te maken dat je ook in die peuterspeelzaal zit...Lol....Dat is gelukt. Dan heb ik toch liever mijn "onderbelichte" mensen om mij heen, die hebben soms nog wat nuttigs te zeggen....Lol... Maar ja misschien lukt jou dat ook ooit.... Nuttig.... Zoek het ff op, lijkt niet in jou vocabulaire voor te komen....Hahaha... Grappig..Ik ben benieuwd wie zich als volgende belachelijk maakt. Eindelijk een leuk forum... Vroeger moest je daar voor naar de kermis.... Lol... Nu zijn jullie er....
 
Ik dacht dat ik het saai had op mijn zaterdag avond.
Bedankt
 
Eh, waarom kijk je niet gewoon naar de eiwit ratio per 100 gram eiwitpoeder? Geen berekeningen nodig...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven