XXL Nutrition

Wat voor voeding tijdens de rustweek?

Bezoekers in dit topic

Antropoid

El Jefe de la tribu
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
88
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Soms na een paar weken bulk hou ik een rustweek. Maar in die week blijf ik dan net zo eten als de weken ervoor. Maar is dit eigenlijk wel verstandig aangezien je de carbs hier niet meer nodig hebt en je misschien wat meer proteine voor beter herstel zou kunnen gebruiken.

Mijn vraag is dus wat voor dieet/voedingsrichtlijnen houden jullie aan tijdens een rustweek?

denysis zei:
Soms na een paar weken bulk hou ik een rustweek. Maar in die week blijf ik dan net zo eten als de weken ervoor. Maar is dit eigenlijk wel verstandig aangezien je de carbs hier niet meer nodig hebt en je misschien wat meer proteine voor beter herstel zou kunnen gebruiken.

Mijn vraag is dus wat voor dieet/voedingsrichtlijnen houden jullie aan tijdens een rustweek?

Je houdt een rustweek na een aantal bulkweken, maar je blijft nog steeds hetzelfde eten, dus je blijft bulken ???

nee man, hij eet miss dan maar 75% van wat hij eerst op zijn bordje legt. De verhoudingen KEV blijven het zelfde. Moet dan alles uitgespeld worden?

Als die rustweek ook inhoudt dat je dan niet traint, dan zeker meer in je KH snijden. Evt. eiwit ophogen maar hoeft niet.. je kunt ook gewoon alleen in KH snijden.

Espi

gewoon je schema aanhouden. die cals heb je nodig voor je herstel. je word er niet vetter door.

Inderdaad, gewoon hetzelfde houden. Misschien iets minder KH en wat meer eiwitten, maar zoveel zal dat ene weekje niet uitmaken. Moet natuurlijk niet zo zijn dat je om de 4 weken (ofzo) een weekje rust neemt.

Idd gewoon door eten

Als je een shake na je training hebt staan, die dan niet natuurlijk.

Jopie

Thanks allemaal! eiwitten omhoog KH naar beneden word het dus.

@Jopie
Mag ik wel een postworkout shake nemen na een potje heftige coïtus???

Zekers :eyebrow:

hangt wel af van dat je vrouw of man bent.
man moet je extra eiwitten nemen,
en als vrouw wat extra koolhydraat`s
;)

jopie

zowiezo een shake minder. dus calorien zien opte vullen en wel hoog houden. zit zelf op rustdagen en rustweken hoger in de onv vetten en eiwitten en kort op de kh. zowiezo na training en voor traiing kh maar is nu dus niet zozeer nodig

dandyman zei:
zowiezo een shake minder. dus calorien zien opte vullen en wel hoog houden. zit zelf op rustdagen en rustweken hoger in de onv vetten en eiwitten en kort op de kh. zowiezo na training en voor traiing kh maar is nu dus niet zozeer nodig

Wat voor voeding voor onverzadigde vetten neem je dan meer?
De dingen die mij nu te binnen schieten zijn:

Pindas,cashewnoten,amandelen,zonnebloempitten,vette vis, pindakaas,lijnzaadolie.

mee eens, maar waar dan in te bakken?

had eerst PAM, maar alle pannen koeken aan met die zooi. jammer genoeg:(

ROOMBOTER mensen.. bevat MCTs en SCTs...

zie: www.nutritiondata.com
en: http://www.nutritiondata.com/facts-001-02s003p.html voor ongezouten roomboter.

Per 100 gram 81 g vet en daarvan is maar liefst 30 gram ONVERZADIGD.Veel beter vet dan veel mensen denken.
Van dat verzadigde vet: 51 gram dus is maar liefst 11,5 gram SCT of MCT (22,5% van de verz. vetten dus), dus snelle vetten die zich als KH gedragen omdat er geen gal voor nodig is.

(zie ook mijn draad over MCTs waar jullie oelewappers geen aandacht aan hebben besteed: druiloren!!!!!!!!!

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=10561&highlight=MCT%2A

ALs ik deze post weer door lees is het onbegrijpelijk dat jullie dit niet gezien of gelezen hebben en sterker nog geen commentaar hebben geleverd :nono:

Espi

hey we gaan niet schelden he!!

en vind je het gek dat we het niet lezen. Een g*dster*ing lang verhaal met allerlei moeilijke woorden en vage afkortingen. Vat het gewoon ff samen (zoals je nu gedaan hebt) dan bereik je meer mensen :)

En Dandyman.. die PAM lijkt me rotzooi.
En bovendien.. je had het hier in NL OOK kunnen kopen. En niet erg duur ook nog. Het is gewoon
Baukje bakblikinvetter. Heb een bus voor de aardigheid gekocht (iets minder dan 3 euro), maar de inhoud bevalt me niet zo: minderwaardige olie denk ik.
Inhoud: plantaardige olie, plantaardige was, lecithhine en drijfgas.
Heb ze net gebeld en ze moest het al navragen.. begint al goed: goedkoopste van het goedkoopste natuurlijk!
Raapolie zit er in. De dame aan de lijn was heel vriendelijk en zal nog navragen welke wassen het betreft en eveneens of je er eitjes mee mag bakken in een koekenpan. Ze gaf nl. veiligheidshalve aan dat het alleen voor het bakken van cakes ed. was.
Bij nader inzien vind ik het vreemd dat jouw PAM alles aan laat koeken, daar dit produkt speciaal bedoeld is om een cake etc. NIET te laten aanbakken.. nou ja!

Laat het weten als ik meer weet...

Espi

denysis zei:

Als je een goed samengesteld dieet hebt, waarvan de cals niet te hoog boven je verbruik zitten, dan zou ik gewoon die week hetzelfde blijven eten! Maakt echt niet veel uit hoor, je lichaam heeft de cals hard nodig.

Esperantisto zei:
En Dandyman.. die PAM lijkt me rotzooi.
En bovendien.. je had het hier in NL OOK kunnen kopen. En niet erg duur ook nog. Bij nader inzien vind ik het vreemd dat jouw PAM alles aan laat koeken, daar dit produkt speciaal bedoeld is om een cake etc. NIET te laten aanbakken.. nou ja!

Laat het weten als ik meer weet...

Espi
tja, heb m ook hier in nederland aangeschaft maar is echt iets vd laatste tijd dat alles aankoekt in de pan. dus:dunno:

maar let us know idd:thumb:
ps, die MCT kan je toch ook als sup kopen meen ik

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven