MuscleMeat

wat vragen bij keuze power rack

Bezoekers in dit topic

smalle2117

Novice
Lid geworden
26 sep 2016
Berichten
25
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
66kg
hey,

Had eerst gedacht om een multi squat/bench rack te kopen maar better safe than sorry dus het wordt toch een power rack:)

Kdoe stronglifts5x5, sinds begin deze maand bezig met voeding op orde te krijgen.(dervoor 6 maanden wat rond zitten kloten en stoeme blessures opgelopen da wilt ge nie weten:o)

om mij in de zomer niet kapot te zweten ben ik van plan het in de kelder te zetten dus max hoogte rack is 2.10m
nu wordt het daar wel een beetje vochtig,vooral in de zomer. Weet niet zeker of dat materiaal gaat roesten na aantal jaren? schijven wrs wel maar dan ist maar zo:d

qua opties graag:
-een pullup/monkey bar
-dip bars weet ik niet: meeste dipbars zijn zo'n 60cm breed en mijn schoudertjes zijn 45cm breed:(
voorlopig doe amper dips, heb derjuist is geprobeerd tussen 2 opklaptrapjes. Op 45cm kon ik er 10, op 60cm maar 4 en het voelde niet echt lekker in m'n schouders.
- kuiten zou ik er ook graag in trainen. Doe nu standing one leg raises met rugzak vol zware dingen + 1hand met dumbbel maar dat is niet echt handig:D

Heb de meeste sites bekeken en dan kom ik bij deze 3

-50503ktl van powercage.nl 415euro (verzendkosten Belgie) Powercage
-Heavy Duty HD1 van Fitnessseller 400euro " Heavy Duty HD-1 Power Rack
-Body solid GPR378 tweedehands: [Link niet meer beschikbaar]
GPR378 POWER RACK - Body-Solid Benelux

Wat is een faire prijs voor een tweedehands powerrack, 2/3 nieuwprijs?



Die van powercage is iets steviger maar iets minder mooi als de hd1. Buitenmaat rack is met 124cm nogal groot, dan heb je iets minder speling om is scheef te gaan wat ik wel is voor heb bij bench of squat:d
weet ook niet wat hier de afstand tussen de gaten is?

hd1 heeft monkeybar en 6cm afstand tussen gaten

die van body solid is steviger en balktype spotters en afleghaken
aan de fotos te zien is die al gedemonteerd dus vervelend om te zien of het allemaal in orde is
en wrs wilt die dan ook wel van zijn latpulley attachement af(nieuwprijs 400euro)
echt wel prijzig... Is body solid qua kwaliteit vergelijkbaar met barbarian?


Wat zouden jullie doen/aanraden? en zijn er mss nog cages die ik over het hoofd heb gezien
 
Bij een cage van 205a208cm en een plafond van 210cm worden pull ups/chin ups nogal pijnlijk voor je hoofd...

Sja er is vochtig en vochtig. Zo'n rack zal niet meteen gaan roesten maar je zal hier en daar de verf wel beschadigen door het gebruik. Bij Powercage kan je alles op maat laten maken en eventueel je rack thermisch laten verzinken.

Let ook op dat je alles door het trapgat krijgt. Die racks van powercage zijn voor een groot deel gelast en de uprights zitten aan elkaar vast. Zijn dus 2 grote delen.

Hoeveel ruimte heb je in de kelder?
 
Laatst bewerkt:
Voor dips raad ik deze aan. PowerMark 665 Dip Stand kopen? Helisports is hét adres

Zeer stabiel en goede, dikke handvatten.
die bar-afstand is idd ideaal, bedankt

Bij een cage van 205a208cm en een plafond van 210cm worden pull ups/chin ups nogal pijnlijk voor je hoofd...

Sja er is vochtig en vochtig. Zo'n rack zal niet meteen gaan roesten maar je zal hier en daar de verf wel beschadigen door het gebruik. Bij Powercage kan je alles op maat laten maken en eventueel je rack thermisch laten verzinken.

Let ook op dat je alles door het trapgat krijgt. Die racks van powercage zijn voor een groot deel gelast en de uprights zitten aan elkaar vast. Zijn dus 2 grote delen.

Hoeveel ruimte heb je in de kelder?

ffkes zien of iedereen wel wakker is:cool: nee serieus bedankt om mij daarop te wijzen domdomdom:o
halterstang op de aflegbouten en daaraan pull upps is mss een oplossing?

eerder beetje vochtig, tis ni dat het water van de muren druipt

trapgat is op het eerste zicht ruim genoeg(wrs stoot ik wel mijne kop met dat erin te manoevreren:D) en kelder is 4m op 8m
 
Al 7 jaren plezier van het body craft powerrack.
 
Back
Naar boven