XXL Nutrition

Wat weegt een komkommer? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Justifire

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.768
Waardering
0
Iemand die mij kan vertellen wat een komkommer weegt?
Ben bezig met nieuw schema, moet dus even het gewicht weten.
Karma voor degene die er 1tje weegt.
 
uhmm...bro, een weegschaal misschien? Komkommers zijn er in niet in 1 standaard maat, de één weegt 3 ons, en de ander 6 ons.
 
Centaur zei:
uhmm...bro, een weegschaal misschien? Komkommers zijn er in niet in 1 standaard maat, de één weegt 3 ons, en de ander 6 ons.
Ja lol, ik heb hier ff geen komkommer bij de hand.
Anders was hij zo gewogen.
Is vast wel iemand hier die wel een komkommer en een weegschaal in de buurt heeft en het ff wil vertellen.
Gaat mij meer om een gemiddeld gewicht om mijn schema in te delen, fine tunen komt wel als ik grofweg rond ben.
 
Komkommer afwegen om je Kcal behoefte te berekenen? Een komkommer bevat 6 Kcal per 100 gram, daar moet je dus wel erg veel van eten wil het aantikken. 1 komkommer is denk ik 200 a 250 gram, 12 tot 15 Kcal per komkommer dus.
 
EricR zei:
Komkommer afwegen om je Kcal behoefte te berekenen? Een komkommer bevat 6 Kcal per 100 gram, daar moet je dus wel erg veel van eten wil het aantikken. 1 komkommer is denk ik 200 a 250 gram, 12 tot 15 Kcal per komkommer dus.
Thanxs EricR
Ennuuuhh elke Kcal is er 1 he!!!
En aangezien ik serieus aan het cutten ben word elke Kcal. geteld.
 
Justifire zei:
Thanxs EricR
Ennuuuhh elke Kcal is er 1 he!!!
En aangezien ik serieus aan het cutten ben word elke Kcal. geteld.
Als jij je kcals uit complexe KH's zoals komkommer en ander groen voer haalt, dan hoef je het niet eens voorzichtig aan te doen, want zoveel groente krijg jij echt niet op om over je dagelijkse behoefte heen te gaan.

Een voorbeeldje: Om aan een normale maaltijd van ongeveer 420 kcal te komen, moet je 7 kilo aan komkommer opeten.
 
Centaur zei:
Als jij je kcals uit complexe KH's zoals komkommer en ander groen voer haalt, dan hoef je het niet eens voorzichtig aan te doen, want zoveel groente krijg jij echt niet op om over je dagelijkse behoefte heen te gaan.

Een voorbeeldje: Om aan een normale maaltijd van ongeveer 420 kcal te komen, moet je 7 kilo aan komkommer opeten.
Stel nu dat ik dat doe, dan heb ik dus mooi een overschot van 420 kcal.
 
Het is net als meloenen, de eene weegt bijna de helft van de andere...
Kan je moeilijk standaarmaten op kleven.
 
jezus man. Doe niet zo mierenneukerig over die 14 cals die je extra naar binnen krijgt :eek:
 
KaLe zei:
jezus man. Doe niet zo mierenneukerig over die 14 cals die je extra naar binnen krijgt :eek:
idd
 
Justifire zei:
Stel nu dat ik dat doe, dan heb ik dus mooi een overschot van 420 kcal.
Als jij in 1 maaltijd 7 kilo komkommer wegpropt dan kan je waarschijnlijk gelijk het Guinness Book of Records in.
 
Komkommers weeg je niet, da's gewoon verpakt water.
 
Ik ben ook zeer serieus :cool: aan het cutten maar groente en rauwkost tel ik niet mee. Moet jij ook niet meetellen, je zou er geen spijt van krijgen..
 
Ik zit dit vol verbazing te lezen :eek:
Zit ik hier nu op een BB-board of op een "doe maar wat joh" board.
Elke calorie is er 1, en ik wil het gewoon voor mezelf perfect op orde hebben.
Dat jullie het niet zo strikt doen moet je zelf weten.
 
Wacht maar als je er dalijk achter komt dat je ook negatieve groente hebt, dus dat je inplaats van de kcal erbij moet te tellen het eraf moet tellen.. :D
 
Brutez zei:
Wacht maar als je er dalijk achter komt dat je ook negatieve groente hebt, dus dat je inplaats van de kcal erbij moet te tellen het eraf moet tellen.. :D
Eraf tellen ? Aftrekken bedoel je :D
 
Dat wilde ik juist in deze serieuze sectie vermijden..
 
Toevallig dat ik mijn komkommers ook afweeg :o

Ben tot de conclusie gekomen dat de gemiddelde komkommer 400 gram weegt.
Aangezien je voor elke komkommer hetzelfde betaald, weeg ik ze altijd. (sommige mensen kijken me dan vreemd aan in de AH :D )
De zwaarste die ik tot nu toe ben tegengekomen is 560 gram.
 
Justifire zei:
Ik zit dit vol verbazing te lezen :eek:
Zit ik hier nu op een BB-board of op een "doe maar wat joh" board.
Elke calorie is er 1, en ik wil het gewoon voor mezelf perfect op orde hebben.
Dat jullie het niet zo strikt doen moet je zelf weten.


mijn verbruik fluctueert ook iedere keer dat ik de trap op loop, dus waarom zou ik moeilijk doen over die paar calorieen uit rauwe groente ? Als het nu doperwten of mais was, maar komkommer... die calorieen verbruik ik al als ik mijn neus snuit :)
 
Brutez zei:
Wacht maar als je er dalijk achter komt dat je ook negatieve groente hebt, dus dat je inplaats van de kcal erbij moet te tellen het eraf moet tellen.. :D

dat zat ik ook te denken. hoewel dat verschil misschien nog wel minimaler is
 
Back
Naar boven