XXL Nutrition

Wat weerhoudt de naturel bodybuilders ervan om te gaan juicen? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ik ben 41 en train al sinds mn 16de. heb op mn 25ste ooit een kuur gedaan en ben daarna zeker 5 jaar geen stap meer vooruit gekomen in kracht en in massa.
Dus als je kuurt denk eraan dat je het moet blijven doen en niet om ff een zomertje mooi te wezen of om even over dat bepaald gewicht te kunnen.
Je haar valt er wel degelijk van uit, acné komt er zonder twijfel en persoonlijkheidsstoornissen ook. al dan niet tijdelijk....
Bezint eer ge begint! Je kan natural echt wel ergens komen, en als je ooit enkele maanden uit bent door een ernstige blessure is er geen enkel probleem om te herbeginnen.
Ik weet zeker dat dit voor gebruikers niet zo is.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 41 en train al sinds mn 16de. heb op mn 25ste ooit een kuur gedaan en ben daarna zeker 5 jaar geen stap meer vooruit gekunnen, niet in kracht en niet in massa.
Dus als je kuurt denk eraan dat je het moet blijven doen en niet om ff een zomertje mooi te wezen of om even over dat bepaald gewicht te kunnen.
Je haar valt er wel degelijk van uit, acné komt er zonder twijfel en persoonlijkheidsstoornissen ook. al dan niet tijdelijk....
Bezint eer ge begint!

Toepasselijke avatar.
 
Ben te jong en kan nog genoeg massa pakken naturel, misschien over 4 jaar ofzo beginnen met kuren.
 
Kvind het gewoon wel tof om te kijken tot hoever ik mijn lichaam kan pushen :) daarom naturel
 
heeft geen zin voor mij kuren. Ik ben al voor de 3de keer begonnen en gestopt met bb. Inflating en deflating. Zonde eigenlijk, maar ja... Ik train nog steeds graag en uiteindelijk begin ik dan ook altijd weer :)
 
aan dat antikuur sentiment van de naturals hier doe ik niet mee, want de beste fysieken hier op het forum zijn ook vaak et mensen die naar DBB standaarden te vroeg zijn begonnen.
Het enige wat e weerhoudt zijn sides als gyno en haaruitval, voor beiden gevoelig. Anders zou ik al lang begonnen zijn, ook al heb ik mijn natuurlijk potentieel nog lang niet behaald, en daar zou ik met mijn motivatie nog jaren op kunnen wachten.
 
Heb pas nog eens geinformeerd of het iets voor mij zou zijn.
Werd sterk afgeraden omdat het dan mijn eigen testproductie compleet stil zou leggen.
Na de kuur zou dat met mijn leeftijd ook niet meer makkelijk op een acceptabel niveau komen. Tevens ben ik nu meer blesure gevoeliger dan vroeger dus zwaarder trainen zou dan ook een verhoogt risico voor blesures zijn. Kortom ik ben er nu te laat mee.
En als ik eerlijk ben durf ik het ook niet meer aan
 
Ten eerste vindt ik mezelf te oud om nog te beginnen met kuren en ten tweede zou ik liever hebben dat mensen over een jaar of twee zeggen dat ze me er van verdenken dat ik AAS gebruik, dan dat ze gelijk hebben en het dus voelt als cheaten. (zeg maar zoals met plastische chirurgie)
En dan heb ik de mogelijke medische gevolgen nog niet eens meegenomen.
 
Hoe weerhouden jullie het als het soms zo verleidelijk is? Als je bijvoorbeeld als naturel zelf met een deftig voedingsschemaen optimaal en hard trainen er wel gains komen, maar wanneer je een van je vrienden of zo een gastje in de gym na 1 cycle, met zonder een deftig voedingsschemagains haalt waar jezelf bijna een jaar hard moet voor trainen...

En als je dan over de nadelen leest,dat als je veilig en met verstand een paar cycles doet er zelf bijna/tot geen zijn.

Toch, blijf ik hard er voor gaan maar je steekt er zelf zoveel tijd en werk in ( je leven bijna )

Ik blijf er voorlopig nog af, want ik wel zelf kijken hoe ver ik naturel kan... maar het blijft toch soms moeilijk

Als je iemand zonder voedingscheme en deftig trainingsschema na zijn kuur terugziet zie je al snel waarom het niet zo verleidelijk is, de kilo's gaan er even snel terug af als dat ze erop zijn gegaan. Mits onverstandig gebruik dan wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1) het gaat om het proces, niet om het eindresultaat
2) Wat heb ik er aan (gehad) als ik straks een jaar of ... 40 - 50 ben? Die risico's die er aan zitten, wil ik niet nemen.

twee punten zijn meer dan genoeg voor moi om het niet te doen.

Desalniettemin heb ik heel veel respect voor degene die het wel (goed!) doen. Je moet de juiste balans vinden tussen rust, trainen en eten. Ook een hoop laten, wat ik niet zou kunnen. Ik vind het knap dat ze dat kunnen.
 
Vooral voor mij zelf...ik wil gewoon op een gezonde manier mijn doelen bereiken. Ik steek liever ongelooflijk veel energie & tijd op mijn natuurlijke grens te behalen, dan dat ik meteen de spuit erin jaag. Geen beter gevoel dan al dat werk terug te zien in een afgetraind lichaam. Genoeg jongens in mijn gym die de spuit er veel te vroeg hebben ingezet en nu gewoon geen meter meer vooruit komen. Of jongens die aan de AAS zitten met 70kilo en uiteindelijk op 75kilo belanden. Gewoon zonde.
 
vooral voor mij zelf...ik wil gewoon op een gezonde manier mijn doelen bereiken. Ik steek liever ongelooflijk veel energie & tijd op mijn natuurlijke grens te behalen, dan dat ik meteen de spuit erin jaag. Geen beter gevoel dan al dat werk terug te zien in een afgetraind lichaam. Genoeg jongens in mijn gym die de spuit er veel te vroeg hebben ingezet en nu gewoon geen meter meer vooruit komen. Of jongens die aan de aas zitten met 70kilo en uiteindelijk op 75kilo belanden. Gewoon zonde.

+1
 
Idd, op het begin kan je gewoon zoveel zonder hulpmiddelen...
 
Kvind het gewoon wel tof om te kijken tot hoever ik mijn lichaam kan pushen :) daarom naturel

Dit idd! Als ik niet verder kan komen natural dan heb ik bereikt wat ik wou, hoef zeker geen jay cutler te worden, vind ik geeneens mooi
 
Dit idd! Als ik niet verder kan komen natural dan heb ik bereikt wat ik wou, hoef zeker geen jay cutler te worden, vind ik geeneens mooi

Nou jij bent al wel een aardig eindje op weg volgens mij. pfffff:eek:
 
Vooral voor mij zelf...ik wil gewoon op een gezonde manier mijn doelen bereiken. Ik steek liever ongelooflijk veel energie & tijd op mijn natuurlijke grens te behalen, dan dat ik meteen de spuit erin jaag. Geen beter gevoel dan al dat werk terug te zien in een afgetraind lichaam. Genoeg jongens in mijn gym die de spuit er veel te vroeg hebben ingezet en nu gewoon geen meter meer vooruit komen. Of jongens die aan de AAS zitten met 70kilo en uiteindelijk op 75kilo belanden. Gewoon zonde.

Dit dus :).

+ Het feit dat ik echt vind dat je dan 100% BB'ing gericht moet leven en heb daar al helemaal geen zin in :p. Zie het nut ook niet altijd in om zo'n risico's te nemen met je lichaam gewoon om voor een tijdelijke periode er wat beter/harder bij te staan en wat kg's te pakken.
 
Anabolen interesseren me werkelijk geen hol.

Zelfs een paracetamol pak ik liever niet.
 
Ik heb liever kwaliteitsmassa dat gemakkelijk te onderhouden valt dan dat ik steeds opnieuw moet kuren om mijn massa te vergroten/vast te houden.
 
Ik heb liever kwaliteitsmassa dat gemakkelijk te onderhouden valt dan dat ik steeds opnieuw moet kuren om mijn massa te vergroten/vast te houden.

Inderdaad, elke kg die je zonder pakt, is ook meteen harde massa.
Ik heb al vaak genoeg gezien en gehoord dat mensen kappen na een kuurtje omdat ze zichzelf mentaal kapot maken. Het is leuk zolang je die gains(kracht en lichamelijk) blijft opbouwen. Maar zodra het kuurtje is afgelopen... raken ze in een dipje. Niet meer zo sterk, niet meer zo fit, niet meer zo ripped als eerst.
 
Inderdaad, elke kg die je zonder pakt, is ook meteen harde massa.
Ik heb al vaak genoeg gezien en gehoord dat mensen kappen na een kuurtje omdat ze zichzelf mentaal kapot maken. Het is leuk zolang je die gains(kracht en lichamelijk) blijft opbouwen. Maar zodra het kuurtje is afgelopen... raken ze in een dipje. Niet meer zo sterk, niet meer zo fit, niet meer zo ripped als eerst.

Volgens mij zijn dit ook vaak de mensen die sowieso iets minder in hun vel zitten.
Ken aardig wat mensen die kuren en 1 daarvan is mentaal ****ed, maar logisch als je al depressief bent voor je gaat kuren.
 
Back
Naar boven