AndroidHealthClinic

wat werkt voor jou het best? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Robin1

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
2.768
Waardering
0
Welke manier van training werkt voor jou het best? (HIT, high volume ed...) En wat werkt er nou totaal niet?
 
ehm ik doe nu high volume altijd goed gewerkt dus nooit zin gehad om te veranderen..

Hit lijkt me ook niet wat...
 
Ik heb HIT erg lang gedaan, in het begin wat volume en nu ook weer op advies van 3XL toen, ik heb ook HeavyDuty gedaan maar dat vond ik iets te weining om gewoon lekker te trainen.
 
heb HIT geprobeerd, niets van gemerkt.
heb hoog volume geprobeerd, ben ik toch 15kg mee gewonnen.
heb gewoon volume gedaa, toch goed voor een aantal kilo...

wat het best werkt?
Alles

zo simpel is het.
Staar je niet blind op 1 methode, maar wissel af. periodizing is wat het best werkt vind ik.

en nu ik powerliften doe en feitelijk constant afwissel in gewichten en reps/sets sta ik bijna nooit still (nu wel met men blessure maar kan toch lekker opnieuw 100kg squatten).


lees mijn laatste artikel om mijn idee ervan te hebben :)
 
wat totaal niet werkt is hetzelfde jaar in jaar uit doen zonder verandering
 
Ow, is dat zo??? Vertel eens waarom ik hierop een uitzondering ben dan? Volg reeds 1,5jr hetzelfde schema en ga nog steeds als een raket. Het eerste half jaar ben ik wezen uitproberen en daaruit heb ik gevonden wat voor mij het best werkt. En was nog niet van plan veranderingen aan te brengen...
 
Je zal toch nooit volledig hetzelfde doen Robin? Ik bedoel, misschien dat de basis hetzelfde blijft (is bij mij ook zo) maar je varieert soms toch een oefening of het aantal herhalingen?
 
Het aantal herhalingen blijft ongeveer hetzelfde. Het gewicht gaat daarmee progressief omhoog. Het enige variabele is dat ik soms een van de oefeningen weg laat en van de rest dan wat meer sets doe. Voor de rest blijft het hetzelfde (oefeningen en reps)...
 
Eigenlijk kan ik zeggen dat alles wat ik geprobeerd heb tot op zekere hoogte werkt.


Hieronder zit zowel HIT als high volume. Het enige wat voor de meesten niet werkt is constant hetzelfde doen
 
Voor mij werkt HIT en pre-exhausting zoiezo totaal niet...
High volume rules...
 
Kan iemand me ff vertellen wat high volume inhoudt??

Zoiets als 3-4 oef per spiergroep en dan setjes van 4-6-6-8 of 4-6-8-10 zoiets?
 
Een hoog volume dus... relatief veel sets en niet te laag in je reps.
 
Ik train op gevoel. De basis blijft in de loop van weken wel gelijk, maar het aantal sets en reps wisselt. Ik probeer er iedere training uit te halen wat er in zit en dat is niet altijd hetzelfde.
 
En de oefeningen zijn trouwens ook wel wisselend. Borst begin ik bv met een rechte- en een schuine drukoefening, maar die doe ik afwisselend met dumpbells of met die vaststaande halter(hoe heet dat ding ook al weer?). Vervolgens nog wat wisselende fly-achtige oefeningen.
 
Je moet wel een plan hebben hoor! Anders kan je nooit je progressie bijhouden, of analyseren wat het best werkt voor jou. Van trainen op gevoel ben ik eigenlijk helemaal geen voorstander.... dan zou je kunnen zeggen naaah benen laat ik deze week zitten nu weer ff lekker borst, en dan doe je dat de week erop misschien weer... enzo verders....
 
Ik train toch het liefst high vloume.
Ik doe een vast schema wat spiergroep en aantal oefenignen betreft, maar de soort oefening wissel ik wat af. Werkt goed voor mij. :)
 
HIGH VOLUME RULEZ!! Heb dankzij Robin zijn High Volume trainingen een plateay verbroken (woog toen 75 kg) 4 maanden later 95 kg !!! En mijn BF is maar met een paar procenten omhooggegaan!!
 
Originally posted by roebbengert
HIGH VOLUME RULEZ!! Heb dankzij Robin zijn High Volume trainingen een plateay verbroken (woog toen 75 kg) 4 maanden later 95 kg !!! En mijn BF is maar met een paar procenten omhooggegaan!!

20 kg in 4 maanden tijd? Vind ik een beetje veel hoor.
 
Um.. ik ben er achter dat ik beter voor kracht op weinig hh kan zitten en daar waar ik gewoon vet kwijt wil, op veel hh. Bij nader inzien blijkt de mythe dat je plaatselijk vet zou kunnen verbranden, toch min of meer op waarheid te berusten.
Bovendien zijn die plekken juist de delen van mijn lijf waar uithouding belangrijker is: heupen, gluteus, buikspieren (en evt. kuiten, maar da's omdat die al ontwikkeld genoeg zijn).
Voor rug, borst, quads, hams zowel kracht als uithouding, dus afwisselen. Basis oefeningen (squat, leg press, DL, bankdrukken) op kracht, isolatie-oefeningen iets meer op uithouding (leg extension, leg curl bijv.)
Voor schouders, triceps, biceps en onderarm alleen op kracht.

Espi
 
Ik ben nog niet ervaren genoeg (in de BB hè ;)) om zoveel verschillende methodes uitgeprobeerd te hebben. Heb het eerste (klein) half jaar op 3 setjes à 8 reps gezeten (en 2 setjes voor kleinere spieren), werkt op zich goed. Nu ga ik wat minder reps doen, omdat ik een paar maanden meer op kracht wil werken, vooral voor de rug om me vaker te leren optrekken. Ben benieuwd of dat ook iets voor mijn groei doet (positief of negatief). Niet iedereen groeit het beste op 8 reps, dus wie weet. Anders heb ik later meer kracht om weer zwaarder met 8 reps te gaan trainen, dus goed is het altijd :)
 
Back
Naar boven