MuscleMeat

Wat werkt voor jullie? Bij mij: 1 set per oefening op max gewicht per week! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Riki

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2003
Berichten
262
Waardering
0
Dus train mijn hele lichaam 1 x per week (verdeeld over 4 trainingsdagen). Kan me herrinneren dat ik 10 jaar geleden alles deed wat in flex, mmi em md stond. Dus 2/3 x per week het lichaam. Ik denk dta een boel mensen zonder aas zich over trainen. Ik ben pas weer begonnen maar ben gewoon nieuwsgierig wat voor jullie werkt. Ik probeer zelf max gewicht met perfecte beheersing en met nadruk op het negatieve gedeelte, vroeger groeide ik hierdoor als kool (zonder aas), nadat ik daarvoor eerst 3 jaar 2/3 x per week mijn hele lichaam had getraind (was jong toen, deed wat in de magz stond).

Ik hoor het graag
 
Mag ik vragen wat je routine is? 'Vroeger' Trainde ik ook altijd HIT-achtig.... Nu doe ik gewoon weer even standaard 4x in de week trainen 3 a 4 setjes per oefening.....

Maar ik ben benieuwd wat je doet, gebruik je ook veel supersets, pre-exhausts en rest pause ofzo?
 
Ik doe als volgt, alles op nautilus equipment:

Trainingsdag 1:
15 mins fietsen/wandelen
Borst 2 oefeningen (press en flys)
Buik
15 mins op zo'n langlauf machine
Rug 2 oefeningen (lat pull (eigen gewicht) en lat row)
Schouders 2 oefeningen (press en wide raises)
15 minuten koeldown wandelen

Trainigsdag 2:
45 minuten fietsen
15 minuten op dat langlaufding

Trainigsdag 3:
15 mins fietsen/wandelen
Benen 3 oefeningen (squads, extensions en iets voor je billen(ook een machine weet niet hoed ie heet)
Buik
15 mins op zo'n langlauf machine
Armen 3 oefeningen (dips(eigen gewicht), pulldown (machine) en curl (machine))
15 minuten koeldown wandelen

Trainigsdag 4:
45 minuten fietsen
15 minuten op dat langlaufding

Bij elke oefening pak ik mijn maximum gewicht waar ik zeer gecontroleerd 12 reps mee kan doen, de nadruk ligt dan op het negatieve gedeelte van de beweging plm twee mal zolang als de opwaartste beweging. Met goede voeding erbij groeide ik het hele jaar door, plm 2 kg per maand aan spieren en mijn bf werd ook steeds iets minder. In mijn laatste jaar van de training (4 jaar geleden;ben erg ziek geweest) ging ik van 91 kg naar 109 kg (deed toen ook losse gewichten: squads en deadlifts). Ik train nu sinds 2 weken weer een beetje, heel rustig opbouwen, maar moet zeggen dat ik zeer enthousiast over die nautilus apparatuur ben, en ik geraak alweer een beetje in shape, schijnbaar hebben je spieren idd een geheugen. Ik ben 1.92 dus een gewicht van 110-120 is mijn streven. Niet te fors, mooi geproportioneerd, en een goede conditie, das mijn streven.

Grtz
Ps: woog vanochtend 100.2 kg bij 1.92
 
Laatst bewerkt:
Nou ja als je echt 100kg weegt met een BF van ongeveer?? Ik denk dat als je rond de 10% dat het best netjes is, ondanks het door het vele cardio nogal veel op een 'fitness routine' lijke ipv een routine om maximale spiergroei te stimuleren.... Ik heb moeite het te geloven namelijk. Want 2kg spiergroei per maand kan bijna niet dan zou je in 1 jaar 24kilo SPIER zijn aangekomen. Bovendien vind ik het moeilijk te geloven dat je met al die cardio daadwerkelijk Tot totale failure kan gaan in elk setje... Maar als je pics hebt om het te bewijzen graag!! maar zoals gezegd ik heb er wel een beetje mijn twijfels bij.
 
Frietbakker ik heb nu een normaal postuur, ben net 2 weken geleden begonne, maar was vroeger een freak qua training. Normaal bf%, geen buik. En nee het is geen fitness routine, ik geef 100% alles, maar let op de hoeveelheid sets dat zijn er dus 6 voor dag 1 en 6 voor dag 3, dus in totaal 12 sets in een week. Voor mij werkt dit erg goed. Ik besteed heel veel aan de beweging met max gewicht. Rust van 2-5 min tussen de oefeningen. Ik zal wel fotos maken voor en over een paar maanden weer. Heb bijna het loodje gelegd dus ik begin weer rustig. Maar ik zou zeggen geef het een poging, werkt bij mij in ieder geval zeer goed.

PS: ik was in dat jaar plm 2 kg per maand aangekomen: van 91 naar 109 kg in 12 maanden, minus de 2 maanden vakantie die ik toen heb gehad.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik wil je niet aanvallen hoor, het is mogelijk misschien. En ik zit dus nu op die volume routine weer, maar ik wilde daarna weer eens flink HIT doen, voor de afwisseling, en bovendien heb ik het niet oz op cardio.. Jij wilt afvallen ik aankomen met mijn 72kg en 1m83, op 11% bodyfat ofzo
 
Nee, ik wil mijn oude figuur terug, dus op 109 kg met 8-10% vet.

Grtz
 
nou ja, ik wil je ook niet onmiddellijk afbreken, maar als je zo verder doet zal het niet werken. proefondervindelijk en wetenschappelijk werd dit al bewezen.

ik heb hit gedaan, ik heb nog andere dingen gedaan. HIT in de extremere vorm is geen farce, maar 't is er niet ver van. je moet weten dat er veel andere middelen zijn die je veel sneller veel verder kunnen brengen.
 
Spike, over 6 maanden zal ik foto's maken, (ik gebruik geen aas) kan je kijken of dit gewerkt heeft:)

Grtz
 
hehe, ik spreek over jaartermijnen ;)

kan zijn dat je binnen 6 maanden goed bent vooruitgegaan (hit hoe 'slecht' ook in mijn ogen, is nog altijd véél beter dan gewoon niets doen en ongezond leven, dat is een feit), maar of dat binnen 3 jaar nog het geval zal zijn?
 
heb je nou overigens geen oudere fotootjes?
 
Zal eens aan mijn vriendin vragen, die beheerd de foto's
 
Back
Naar boven