XXL Nutrition

Wat zou jij graag nog een keer doen? (niet krachtsport gerelateerd) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

:thumbup:
Inschrijfformulier, VOG + gesprek(ken) met de vereniging (ballotage)?
Kheb het lang geleden al eens geprobeerd maar toen kreeg ik geen VOG.
Openbaar dronkenschap op m'n 18e was blijkbaar op m'n 24ste een probleem voor het verkrijgen van een VOG..het was niet al te lang na die schietpartij in Alphen aan den Rijn dus dat zou er ook wel mee te maken hebben gehad.
Maar nu ben ik ouder en zou het geen probleem meer moeten zijn.
 
Kheb het lang geleden al eens geprobeerd maar toen kreeg ik geen VOG.
Openbaar dronkenschap op m'n 18e was blijkbaar op m'n 24ste een probleem voor het verkrijgen van een VOG..het was niet al te lang na die schietpartij in Alphen aan den Rijn dus dat zou er ook wel mee te maken hebben gehad.
Maar nu ben ik ouder en zou het geen probleem meer moeten zijn.

Heb je daar dan ook geen problemen mee gehad met werk zoeken? Vragen tegenwoordig altijd om een VOG. Of geldt er een andere VOG voor werk?
 
Kheb het lang geleden al eens geprobeerd maar toen kreeg ik geen VOG.
Openbaar dronkenschap op m'n 18e was blijkbaar op m'n 24ste een probleem voor het verkrijgen van een VOG..het was niet al te lang na die schietpartij in Alphen aan den Rijn dus dat zou er ook wel mee te maken hebben gehad.
Maar nu ben ik ouder en zou het geen probleem meer moeten zijn.
licht aan de rol in de schietpartij , overigens is je verlof afhankelijk van de verenging je krijgt over het algemeen een proefperiode van een jaar gevolgd door een stemming (ballotage) pas na lidmaatschap verkregen te hebben kun je een officieel verzoek tot wapen verlof indienen . ondertussen ben ik al meerdere jaren een verlof houder .En had dat ook nooit verwacht ben ook altijd een boefje geweest .
 
Er is een verschil tussen VOG of een VGB

VOG = verklaring omtrent gedrag , af te halen tegen betaling bij de gemeente , is niets meer dan een vlugge check of er geen overmatige strafbare feiten staan die van belang voor het werk kunnen hebben

VGB = verklaring geen bezwaar , dan wordt er een uitdraai gemaakt van oa aantal politiesystemen en wordt jij door de mangel gehaald of je geen strafblad hebt , of als dat wel het geval is of dat nog belemmering is voor he werk

Een snelheidsoverschrijding met invordering rijbewijs zal voor een schietvereniging minder zwaar wegen dan verboden wapenbezit of mishandeling met vuurwapen

Ga je bij overheidsinstantie aan de slag dan is naar gelang je functie en de gevoeligheid van informatie waar je bij kan een AIVD of MIVD ( militair ) van toepassing ,
Sommige mensen hebben ook nog een AIVD + screening:cool::cool:
Dan wordt naast al het bovenstaande ook je familie + schoonfamilie even gecontroleerd op het hebben van strafblad of andere criminele feiten
 
licht aan de rol in de schietpartij
Dit ging over deze schietpartij, dat zette de toenmalige regels onder druk. https://nl.wikipedia.org/wiki/Schietpartij_in_Alphen_aan_den_Rijn
Sommige mensen hebben ook nog een AIVD + screening:cool::cool:
Dan wordt naast al het bovenstaande ook je familie + schoonfamilie even gecontroleerd op het hebben van strafblad of andere criminele feiten
Standaard in Monaco als je een aanvraag doet om er te wonen. En bij bepaalde aanvragen worden niet alleen de eerstegraads familieleden maar ook de tweedegraads & derdegraads familieleden gecontroleerd.
 
Heb je daar dan ook geen problemen mee gehad met werk zoeken? Vragen tegenwoordig altijd om een VOG. Of geldt er een andere VOG voor werk?
Nee joh, openbaar dronkenschap stelt geen drol voor. Kwas niet eens dronken maar dat maakt voor de strafmaat helaas niet uit. Maar bij het verlenen van een VOG voor een schietvereniging zijn ze natuurlijk een stuk strenger. Helemaal toen die mafkees in dat winkelcentrum ging schieten. Een schipholpas kon ik bijvoorbeeld wel gewoon krijgen. Het blijft blijkbaar 8 jaar staan.
 
Nee joh, openbaar dronkenschap stelt geen drol voor. Kwas niet eens dronken maar dat maakt voor de strafmaat helaas niet uit. Maar bij verlenen van een VOG voor een schietvereniging zijn natuurlijk een stuk strenger. Helemaal toen die mafkees in dat dat winkelcentrum ging schieten. Een schipholpas kon ik bijvoorbeeld wel gewoon krijgen. Het blijft blijkbaar 8 jaar staan.
Als ze vragen waarom en/of wat de motivatie is dat je wilt leren schieten, al enig idee wat je dan zegt?
 
Als ze vragen waarom en/of wat de motivatie is dat je wilt leren schieten, al enig idee wat je dan zegt?
Zeggen dat ik een tyfushekel aan tuigmocro's heb?


:roflol:

Nee maar ben er altijd al geïnteresseerd in geweest. De hele techniek erachter vind ik mooi. Het blijft een mooie discipline die helaas soms negatief in het nieuws komt door bepaalde mafklappers.
 
Zeggen dat ik een tyfushekel aan tuigmocro's heb?


:roflol:
WzipSqhl.jpg
 
Doomsday preppen.

Zal dat een bonafide reden zijn? :thinking:
Ook een goeie voor op de to-do lijst, sowieso iets van een bug-out bag samenstellen met survival en first aid spul.
 
Laatst bewerkt:
Geigerteller en beschermende pakken voor het geval er een fallout komt
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven