Fitness Seller

Wat wil links en rechts nu eigenlijk zeggen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MeDieViL

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
8 jan 2005
Berichten
12.252
Waardering
559
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
niemand er mee eens dat die termen nog al snel gebruikt worden als het gaat over het immigratiebeleid en dergelijke??? ik ben zelf links met als mening dat de immigratie in onze landen drastisch beperkt moet worden

door alleen dat ben ik toch niet rechts, alle andere rechtste standpunten ben ik helemaal niet mee eens
 
niemand er mee eens dat die termen nog al snel gebruikt worden als het gaat over het immigratiebeleid en dergelijke??? ik ben zelf links met als mening dat de immigratie in onze landen drastisch beperkt moet worden

door alleen dat ben ik toch niet rechts, alle andere rechtste standpunten ben ik helemaal niet mee eens
Over je immigratiebeleid ben je wel redelijk rechts dan, maar waar ben jij het niet mee eens verder....
 
Er wordt in de politieke wetenschap een onderscheid gemaakt tussen economisch links/rechts en ethisch links/rechts. Indien je dus voor een een meer publiek gecontroleerde economie wil maar anderzijds tegen het homohuwelijk dan ben je economisch links maar ethisch rechts.
 
Oorspronkelijk was rechts confessioneel en monarchistisch en behoudend, links tegen inmenging van de kerk op bestuurlijke kwesties en vooruitstrevend. Later is het enigszins verschoven naar nadruk op de rol van de staat. Rechts, zo'n klein mogelijke staat, weinig invloed van de overheid op het handelen van de bevolking en geen/weinig sturing gevend aan de economie daar waar links een grotere rol van de staat aanhangt. Individuele vrijheid vs. solidariteit/gelijkheid gereguleerd door de overheid. Het is waarschijnlijk wat kort door de bocht maar fundamenteel gaat het over de rol van de staat, grote of kleine rol op het dagelijkse leven en economische verkeer, ik heb wel de indruk dat uitleg en gebruik van de termen links of rechts nogal afhankelijk is van de tijdgeest.
 
Waar ik me ook aanstoor is dat omdat iemand het niet met jullie gooi-een-atoombom-op-het-middenoosten attitude eens is hij meteen word afgeschilderd als Linkse hippie. Ik heb niks tegen moslims, ik zie ook het verschil tussen radicalen en 'gewone' moslims.

Dat betekent niet dat ik niet voor beperking van immigratie van andere landen hierna toe ben om maar een voorbeeld te geven. Hier is alles zwart of wit, soms denk ik weleens aan de nazi-staat van Hitler waar ook alles werd afgeschilderd als wij-zij goed-slecht etc.
 
Over je immigratiebeleid ben je wel redelijk rechts dan, maar waar ben jij het niet mee eens verder....

- Ik wil dat het gerecht minder streng is (minder arrestaties in voorarrest)
- legalisatie van drugs (in belgie wil het VB een strengere aanpak)
- meer aandacht voor het milieu
- Meer openbaar vervoer

enkele punten, zijn vooral links dacht ik
 
Links = dom, rechts = slim. Links = hersendood, rechts = springlevend. Links = slecht, rechts = goed. Links heeft oogkleppen, rechts staat midden in de maatschappij.

Maar serieus, scheidingslijn tussen links en rechts is soms lastig te maken maar over het algemeen is een vrije markt, een kleine overheid, zelfredzaamheid, het idee dat welvaart druppelt door alle geledingen van de maatschappij etc rechts gedachtengoed.

Links over het algemeen, meer aandacht voor de zwakkeren (soms te veel), grotere invloed overheden, koppeling loonontwikkeling aan uitkeringen, ruimhartig asielbeleid etc.

Voor de ene zal links te soft zijn, voor de andere rechts te hard. Het is in ieder geval lastig om in het kort echt goed te beschrijven wat links of rechts is. Daarvoor zijn er teveel gebieden waarvan je de rechtse of linkse standpunten moet beschrijven en dan zijn veel linkse of rechtse partijen het binnen links of rechts vaak ook niet eens met elkaar eens.
 
Ik vind het zowieso een raadsel waarom zoveel mensen links stemmen, Toen pim fortuyn nog leefde was het de groote partij en als er verkiezingen waren geweest zou hij die gewonnen hebben en was hij president geworden, maar dit ging niet door omdat hij doodgeschoten werd, en die centrum links maar lachen... ik geloof nog steeds dat er iets afgesproken is maar daar kan ik niet zeker van zijn.En daar kunnen de mensen nu nog op stemmen.Op die linkse honden !! bah
 
Ik vind het zowieso een raadsel waarom zoveel mensen links stemmen, Toen pim fortuyn nog leefde was het de groote partij en als er verkiezingen waren geweest zou hij die gewonnen hebben en was hij president geworden, maar dit ging niet door omdat hij doodgeschoten werd, en die centrum links maar lachen... ik geloof nog steeds dat er iets afgesproken is maar daar kan ik niet zeker van zijn.En daar kunnen de mensen nu nog op stemmen.Op die linkse honden !! bah
En draaf maar weer door, je bent de enige persoon op aarde alleen jouw mening telt......
 
Ik vind het zowieso een raadsel waarom zoveel mensen links stemmen, Toen pim fortuyn nog leefde was het de groote partij en als er verkiezingen waren geweest zou hij die gewonnen hebben en was hij president geworden, maar dit ging niet door omdat hij doodgeschoten werd, en die centrum links maar lachen... ik geloof nog steeds dat er iets afgesproken is maar daar kan ik niet zeker van zijn.En daar kunnen de mensen nu nog op stemmen.Op die linkse honden !! bah

Het is een complot!

Het is mij eerder een groot raadsel waarom mensen stemmen op holle vaten die dan ook nog eens zoveel onzin verkopen dat het gewoon lachwekkend wordt. Politici en draaien en keren is standaard maar als het vervalt in het constant verdraaien van feiten en liegen dan vraag ik me af waarom sommige partijen in aanhang groeien. Feiten checken is zeker teveel voor de achterban.

Dat mensen uit onvrede ergens op stemmen is tot daar aan toe maar als mensen niet door onwaarheden prikken valt ze wel aan te rekenen. Partijen die een zeer vertekend beeld van de werkelijkheid geven zijn bezig met het ophitsen van bevolkingsgroepen tegen over elkaar en dat heeft nog nooit tot iets goed geleid.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Links/rechts is eendimensionaal, bovenstaande figuur breidt dit al uit.
 
Het is een complot!

Het is mij eerder een groot raadsel waarom mensen stemmen op holle vaten die dan ook nog eens zoveel onzin verkopen dat het gewoon lachwekkend wordt. Politici en draaien en keren is standaard maar als het vervalt in het constant verdraaien van feiten en liegen dan vraag ik me af waarom sommige partijen in aanhang groeien. Feiten checken is zeker teveel voor de achterban.

Dat mensen uit onvrede ergens op stemmen is tot daar aan toe maar als mensen niet door onwaarheden prikken valt ze wel aan te rekenen. Partijen die een zeer vertekend beeld van de werkelijkheid geven zijn bezig met het ophitsen van bevolkingsgroepen tegen over elkaar en dat heeft nog nooit tot iets goed geleid.

Hier spreekt wijsheid!
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Links/rechts is eendimensionaal, bovenstaande figuur breidt dit al uit.
Zie je dat Arnoldfan, je grote voorbeeld zat horizontaal gezien meer links dan rechts :(
 
En draaf maar weer door, je bent de enige persoon op aarde alleen jouw mening telt......

Blijkbaar niet toen pim bovenaan stond kreeg hij de meeste stemmen en alle meningen zaten dus een beetje hetzelfde als we over de nederlandse bevolking praten, maar toen is er 1 iemand geweest die wel dacht dat z'n mening alleen telde en hem dus om het leven bracht.

Ik zie het nog precies voor me, maar ooit zullen wij lachen.
 
Blijkbaar niet toen pim bovenaan stond kreeg hij de meeste stemmen en alle meningen zaten dus een beetje hetzelfde als we over de nederlandse bevolking praten, maar toen is er 1 iemand geweest die wel dacht dat z'n mening alleen telde en hem dus om het leven bracht.

Ik zie het nog precies voor me, maar ooit zullen wij lachen.
Allah zal jouw smoel dichtnaaien voordat jij de kans krijgt om te lachen, ongelovige.
 
Blijkbaar niet toen pim bovenaan stond kreeg hij de meeste stemmen en alle meningen zaten dus een beetje hetzelfde als we over de nederlandse bevolking praten, maar toen is er 1 iemand geweest die wel dacht dat z'n mening alleen telde en hem dus om het leven bracht.

Ik zie het nog precies voor me, maar ooit zullen wij lachen.

De LPF stond in de meeste peilingen op de tweede of derde plek. Bij de laatste TNS-Nipo peiling enkele dagen voor de moord op Fortuyn stond de LPF op 25 zetels. Dat werden er bij de verkiezingen 26.
 
Allah zal jouw smoel dichtnaaien voordat jij de kans krijgt om te lachen, ongelovige.

Allah mag van mij doodvallen, en zijn aanhangers erbij.
Denk je nou echt dat als pim doodgeschoten word, nederland verder kan gaan met islamiseren ?

De lafste daad ooit in de geschiedenis en zo is nederland jaren later een links land geworden die moslims met open handen opvangen, nou... jullie zijn helemaal knettergestoord geworden.
 
Allah mag van mij doodvallen, en zijn aanhangers erbij.
Denk je nou echt dat als pim doodgeschoten word, nederland verder kan gaan met islamiseren ?

De lafste daad ooit in de geschiedenis en zo is nederland jaren later een links land geworden die moslims met open handen opvangen, nou... jullie zijn helemaal knettergestoord geworden.
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Sorry, wat je net beweerde was zo belachelijk dat ik er alleen maar om kan lachen. Als je dat echt meent ben imo niet veel beter dan Hitler/Stalin noem maar wat andere namen die te maken hebben gehad met genocide.


Grow up.
 
Back
Naar boven