Fitness Seller

Wat zijn de beste oefeningen voor je borst?

Bezoekers in dit topic

Ik vind fly machines lastig , er zijn Er in mijn gym 3, maar allemaal ben ik aan de lange kant voor. Cable crossovers doen het. Voor mij wel prima, icm bench en mp. Dips voelen goed maar verneuken mijn schouder.

Deed ook wel incline bench en small grip, maar die zijn er voor nu even uit.

P. S. Ik krijg regelmatig spierpijn van hoog volume flat bench.
Fly machine is ook een tricky exercise, mensen denken er te makkelijk over, dat minder kracht zetten via de polsen wordt vaak niet genoemd maar is echt belangrijk, je kan wel als een pop de beweging maken hoe het algemeen wordt uitgelegd en dit zie ik mensen ook doen in de gym, maar er dient ook gevoel in te zitten, voelen wat je doet, je moet de borst wel voelen en die voel je pas echt als je het heel langzaam en gecontroleerd doet en dus minder kracht via je armen en polsen zet.
 
Laatst bewerkt:
decline cable press
 
Spierpijn zegt vooral iets over de nieuwheid van de oefening.

Wat doe je nu, en hoe houd je nu bij hoe je vooruit gaat?


Dan moet je gewoon op dieet
Ik doe nu:
Dag 1 Push:
Bankdrukken flat
Bankdrukken Incline
Bankdrukken Decline
Cable crossover
Cable Fly’s of Dumble Fly’s

Triceps alles met cable’s.
Shoulder press,
Arnold Shoulder press,

Dag 2 Push:
Dumbell press,
Bankdrukken Incline en Decline
Kabelstation bovenlangs en van onderlangs

Triceps weer alles met cable.
Shoulder press zelfde maar met apparatuur.
Gevoelige schoudertjes 👀

En idd wat jij zegt, Afvallen voor me manboobs. ik heb ze niet super erg maar het stoort me gewoon maarja me vet percentage zit rond de 18-20%. Zal even een meting moeten laten doen weer is.
 
Ik vind het wat aan de vele kant. Zou gewoon plat bankdrukken, schuin dumbell press (Of andersom/afwisselen) en kabels doen. Of 3 andere oefeningen met minimaal 1 oefening met zware presses en 1 oefening met fly's. Maar dan wel zwaar he. Dan pak je 30 zware setjes per week. Is meer dan zat. Nu train óf veel te veel belast je je borst teveel óf je traint te licht. En zet die hele gedachte met boven en onderkant borst trainen in perspectief. Het is echt in de marge man. Zwaar trainen en steeds zwaarder gaan op 3 oefeningen is mijn advies.
 
Fly machine is ook een tricky exercise, mensen denken er te makkelijk over, dat minder kracht zetten via de polsen wordt vaak niet genoemd maar is echt belangrijk, je kan wel als een pop de beweging maken hoe het algemeen wordt uitgelegd en dit zie ik mensen ook doen in de gym, maar er dient ook gevoel in te zitten, voelen wat je doet, je moet de borst wel voelen en die voel je pas echt als je het heel langzaam en gecontroleerd doet en dus minder kracht via je armen en polsen zet.

Dat is het “gevaar” van machines, je lichaam aanpassen aan de gedwongen beweging ipv de beweging aanpassen aan je lichaam zoals bij vrije gewichten mogelijk is.

OT, imo zijn zware flye bewegingingen in de rep-range waarin je je press bewegingen uit zou voeren de beste oefeningen voor de borst.
 
Ik doe nu:
Dag 1 Push:
Bankdrukken flat
Bankdrukken Incline
Bankdrukken Decline
Cable crossover
Cable Fly’s of Dumble Fly’s

Triceps alles met cable’s.
Shoulder press,
Arnold Shoulder press,

Dag 2 Push:
Dumbell press,
Bankdrukken Incline en Decline
Kabelstation bovenlangs en van onderlangs

Triceps weer alles met cable.
Shoulder press zelfde maar met apparatuur.
Gevoelige schoudertjes 👀

En idd wat jij zegt, Afvallen voor me manboobs. ik heb ze niet super erg maar het stoort me gewoon maarja me vet percentage zit rond de 18-20%. Zal even een meting moeten laten doen weer is.
Sommigen vinden dit overkill voor een relatief kleine spier. Ben benieuwd hoeveel je doet voor grote spieren/spiergroepen zoals rug en benen?
 
Dat is het “gevaar” van machines, je lichaam aanpassen aan de gedwongen beweging ipv de beweging aanpassen aan je lichaam zoals bij vrije gewichten mogelijk is.

OT, imo zijn zware flye bewegingingen in de rep-range waarin je je press bewegingen uit zou voeren de beste oefeningen voor de borst.
Correct.
 
Sommigen vinden dit overkill voor een relatief kleine spier. Ben benieuwd hoeveel je doet voor grote spieren/spiergroepen zoals rug en benen?
Is het sowieso niet slim om grote spiergroepen te trainen om je lichaam in brede zin aan te zetten tot spier groei dmv groeihormoon dat je meer aanmaakt als je grote spiergroepen intensief traint?

Daarnaast is het geen gezicht: flinke armen en chest, maar van die pootjes van een krielkip.
 
Back
Naar boven