Fitness Seller

Wat zijn de beste sf films die jij ooit hebt gezien?

Bezoekers in dit topic

Enzyme

Zwalgertozer
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
8.046
Waardering
141
Ik heb er nu een paar nice titels bij in mijn comedy collection.
Nu had ik ook gehoopt wat must see SF titels erbij te krijgen die ik nog niet ken.

Dus na o.a El smufo's wat is de grappigste film die jij ooit hebt gezien?
Nu het...wat zijn de beste SF films die jij ooit hebt gezien topic.

Ik trap af met.

Alien...All versions incl AvP
Alien (1979)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Artificial Intelligence: AI (2001)
29_1_b.jpg


Twelve Monkeys (1995)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The Fifth Element (1997)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Starship Troopers (1997)
189669~Starship-Troopers-Posters.jpg
 
- star wars 1 t/m 6

- dune (miniserie versie)

- Serenity

- I robot
 
Ultieme Science Fiction epos is uiteraard Starwars, Empire strike back en Return of the Jedi.

12 monkies vind ik persoonlijk erg sterk in elkaar zitten qua plot en sterk geacteerd. Zelfde geld voor Blade Runner, sinister sfeertje.

Alien is puur top amusement. Terminator 1 en 2 zijn mischien meer action flicks maar toch science fiction genoeg om hier te plaatsen denk ik, gewoon top actie science fiction. Niet al te diepzinnig maar gewoon goed in wat het wilt zijn.

Robocop hoor ik in dit soort lijstjes te weinig. Sterke enigszins maatschappij kritische film, kil en bruut met vleugje zwartgallige humor. Starship Troopers (Ook van Verhoeven wordt niet door iedereen op maat ingeschat, of ik denk er mischien te veel achter maar vond hem vooral geweldig vanwege de kritische noot richting het westerse militarisme en haar propaganda. Buiten dat ook gewoon een top vermaak qua visuals.

Voor m'n gevoel hoort ook The Matrix hier. Ik heb er een beetje een haat liefde verhouding mee, deze film stoort me door z'n drukke warrige plot en overkill aan visual effects maar zit toch ook wel steengoed in elkaar.

Op de een of andere manier wordt Donnie Darko vaak als een science fiction film gecategoriseerd, enkel om die reden wil ik deze erbij vermelden. Naar mijn mening is dit gewoon een brilliante speelfilm met een vleugje horror/science fiction.

Ohja en uiteraard Battlestar Gallactica maar dat is vooral jeugd sentiment, dit is een verfilming van de serie uit de jaren 80. Een beetje een mix tussen Starwars en Star Trek met coole metalen robotten sprekend als soundwave uit de Transformers (tekenfilm fyi)
 
Battlestar Gallacita ... jeugd sentiment XXL ....hoezo oldskool :D
 
Er zijn maar enkele meesterwerken.

Dit zijn ze:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Beste SE voor die tijd, mooi mysterieus, visueel spektakel.

196786~Close-Encounters-of-the-Third-Kind-Posters.jpg

Goed verhaal, schoolvoorbeeld van een Spielbergiaans meesterwerk.

B00000ILDD.01.LZZZZZZZ.jpg

Claustrofobisch spannend.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Deze film heeft een steengoed moralistisch verhaal.

etth3.jpg

Jeugdsentiment (letterlijk en figuurlijk)

Schiet me niets meer binnen, uiteraard vul ik dat weer aan....
 
Battlestar Gallacita ... jeugd sentiment XXL ....hoezo oldskool :D


Ik weet nog dat ik toen op de basisschool zat en ik tekende op school die schotelachtige ruimteschepen van de vijanden die lasers afvuurden. Ze werden bestuurd door goudkleurige robots met een rood "Knightrider" lampje op hun voorhoofd! :D Het klonk zelfs hetzelfde!!!! Nou, het blijkt denk ik geen toeval te zijn, want de bedenker van B star G is dezelfde als van Knight Rider Glen Larsson!

Ze heetten cylons of zo.....

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

We vonden het toen keigaaf!!!! Achteraf gezien.....nu ik ze zo bekijk.....zie ik deze gasten op een boot.....in een eventement ergens in Amsterdam.....arggghhhhh!!!:eek::eek::eek:
 
sowieso predator als dit er ondervalt, ben ik niet zeker van?
 
Laatst bewerkt:
"close encounters " en "alien vs predator"
 
Onbetwiste nummer 1
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[IMDB]2001: A space oddysey[/IMDB]

Riddley Scott zijn meesterlijke tweeluik in dit genre;

alien_1979.jpg

[IMDB]
Alien[/IMDB] in 1979



[IMDB]Blade Runner[/IMDB] in 1982

Verder nog eervolle vermeldingen voor Lucas' [IMDB]StarWars[/IMDB], Fritz Langs [IMDB]Metropolis[/IMDB] en Camerons [IMDB]Terminator[/IMDB] en [IMDB]T2[/IMDB], en [IMDB]The Matrix[/IMDB] hoort er eigenlijk ook wel tussen!
 
the abyss vond ik ook wel vet

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


the thing

436.jpg



sphere volgens mij ook wel aardig.

sphere_ver1.jpg


eerdergenoemde kan ik me ook goed in vinden :)
 
Niet echt een film, maar de nieuwe serie battelstar galactica vind ik wel te pruimen als ook stargate SG1, stargate Atlantis, Star Trek Voyager en Star Trek Enterprise.

Films:

Artificial Intelligence

Independance day

I Robot

Jurassic Park

Sphere

X-men/Spiderman/Hulk movies

....
 
Alien(s) - behalve AvP wat een domme k*t film
Predator
Matrix 2
Starship Troopers
Enemy Mine
 
Debbie does Dallas
Jane Bond and Octopussy
Miami Spice
 
dat zal toch altijd nog steeds de Star Wars 6-ologie zijn:D!

ook vind ik Independence day een ijzersterke:D
 
1 RoboCop

2 Terminator 2

3 predator 1

4 oude star wars films 4,5 en 6

5 ET

6 Blade Runner

7 fith Element

8 Aliens
 
Back
Naar boven