XXL Nutrition

Wat zijn de Beste Supplementen: Top 10 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Persoonlijk vind ik het eigenlijk te gek voor woorden dat heel veel mensen enorm vermoeid als 'kasplantjes' door het leven gaan, terwijl hun B12-voorraad bijna gedeplete is. Zelfs tot en met het ziekenhuis is er niets aan gedaan ondanks dat bijv mijn hematocriet waarde dramatisch laag bleek te zijn. B12 is bijv ook verantwoordelijk voor de aanmaak van rode bloedlichaampjes.
 
11. eigenlijk hetgene wat ik dus NIET neem = geen gluten, geen zuivel en geen snelle suikers als ik niet train of geen refeeds plan. Dit heeft enorme gezondheidsverbeteringen met zich meegebracht, waaronder het niet meer nodig hebben van bekende gewrichtssmerende supplementen.

geen zuivel? Zuivel is toch heel gezond? Tenzij je lactose intolerant bent natuurlijk?


Mss een idee om te vermelden hoeveel een supplement kost ook. Indien dit goedkoop is en in iemands top 10 voorkomt, ga ik dat sowieso kopen :).
 
Creatine
Whey
Multi's
Ephedrine (of stackers)
 
Zeker is zuivel gezond, maar niet als je er (semi-)allergisch op reageert. Strikt genomen verdraag ik het wel, maar in beperkte hoeveelheden.
Als je wel zuivel verdraagt is het een fantastisch voedingsmiddel en zowel weipoeder als caseïnepoeders zijn uitstekende supplementen. Indien je lactose niet verdraagt , maar niet allergisch reageert kan je je dus uitleven met die supps.

Feitelijk kan je puur op basis van melk en bloed een uitstekende fysiek opbouwen (of beter: erg lang worden) , kijk maar naar de Masai.
 
hm ik heb nu een heel lijstje gemaakt a/d hand van die punten.

Zo heb ik o.a een aantal creatine producten gebruikt & weightgainers die ik hier wil plaatsen maar sommige daarvan vond ik niet zo goed, dat heb ik er ook duidelijk bijgezet + waarom.

Mag ik die ook gewoon erbij posten dan?
 
Mag idd, van goed naar minder goed, waarom niet.
 
bij mij staat crea [cee&no] op 1 geeft een goede pomp tijdens het trainen en je hebt meer kracht en kan zwaarder pakken opgedeelde 2 heb ik amino's en whey eiwit voor een beter herstel en opbouw van je spieren daarnaast gebruik ik magnesium,vit.B6 en multivitamine tabs omdat je die gewoon nodig heb als je hard traint. magnesium helpt om de zenuwen te versterken vit b6 is goed voor je stofwisseling met name bij afbraak en opbouw van eiwitten verder snelle suikers na de training omdat je spieren na een intensieve training weer snelle koolhydraden nodig heeft. zo af en toe neem ik als ik niet genoeg gegeten heb een massgainer om toch nog aan de nodige calorien te komen.
tijden voor inname
crea smorgens vroeg en 30min voor training
amino's 10 gram voor en na training
whey eiwit 3,5x p/d s'morgens hele schep voor de trianing halve na de training hele schep en voor slapen gaan hele.
vitaminen assortiment s'morgens multievitaminen
de rest een beetje verdeeld over de dag,
snelle suikers tijdens en na de training.

mijn persoonlijke ervaringen zijn
dat ik met deze suplementen toch wel aardig groei ik ben in de afgelopen maanden van training van 87kg naar 93,9kg gegaan ben zo'n 20 maanden bezig met trainen heb niet constant amino's geslikt en crea maar ben er nu weer mee begonnen want ze doen bij mij echt wel wat.

ik hoop dat julie er wat aan hebben MAZZEL:coffee:
 
Creatine Monohydraat

Dit heb ik lang geleden eens geprobeerd... Ik lette helemaal niet op mijn voeding en was toen toch na een jaar ofzo 6-7 kilo bijgekomen en daarna twee/drie jaar niets meer getraind (liever uitgaan en achter de meisjes zitten... je kent het wel), dan teruggegaan naar mijn basisgewicht. Nu train ik weer sinds een jaar en ben ik al 10 kilo bijgekomen. Ik heb gisteren Kre Alkalyn gekocht, aangezien het nog beter zou moeten zijn dan het product dat ik nu ga bespreken. Een evaluatie daarvan zal wellicht een andere keer bij een ander onderwerp volgen, aangezien ik er nog aan moet beginnen.

Creatine Monohydraat (de pil-vorm met 200 pilletjes per pot van Maximize) (1 gram per pil)

Wat is het beste tijdstip en dosering?
Een inname van ongeveer 20 gram verdeeld over 3 doses (‘s morgens, ‘s middags en ‘s avonds) gedurende 5 tot 7 dagen. Hierdoor bekomt men een snelle stijging van de concentratie in de spieren en daarna wordt de toediening voortgezet met een dagelijkse dosis van 3 tot 5 gram. Best te nemen een halfuur voor de training.
Met welke andere supplementen is het best te combineren?
Met weight-gainer, proteinen, amino's,... de hele hoop dus! Ik heb het samen met whey proteine genomen.
Men beweert vaak dat het samen met glucose moet genomen worden, maar een onderzoek dat ondersteund werd door de Vlaamse Overheid heeft duidelijk laten blijken dat de opslag van creatine inderdaad wordt bevorderd, maar enkel wanneer meer zeer grote hoeveelheden glucose inneemt, namelijk 400 gram per dag. Vanuit experimenteel oogpunt was dit experiment interessant om het verschijnsel te kunnen beschrijven, maar de regelmatige consumptie van zulke hoeveelheden glucose kan schadelijk zijn voor de gezondheid. (ontstaan van diabetes!!! bij gebruik van zulke hoeveelheid)
In welke omstandigheden kan je het gebruiken (spier opbouwen, vetverlies, gezondheid,...)?
Spier opbouwen, zwaarder trainen, langere en meer reeksen op een hoger gewicht en enkele kilo's snel bijkomen!
Wat zijn de pro en contra (o.a. prijs en prijs/kwaliteit)?
17 euro kostte het voor zo'n pot en prijs/kwaliteit subliem gewoonweg (voor de responders zoals mijzelf)
Waarom vind jij het een goed (of beste) supplement?
Het verhoogt de pump in je spieren, waardoor ze sneller groeien (heb dit echt willen merken, dat het niet enkel vocht is dat wordt opgehouden, maar ook meer massa echt doordat je meer gewicht kan pakken en dat die massa kan groeien doordat het kapsel rond je spieren dankzij die verhoogde pump wat uitzet). Je zal ook extreem blij zijn met je snelle progressie qua training, maar daarom neem je het mss best pas als je dreigt een plateau te bereiken (sommigen nemen het veel te snel naar MIJN mening)
Wat zijn je persoonlijke ervaringen met het supplement (smaak, spierwinst, vetverlies...)?
Smaakloos en ten minste niet zo extreem slechtsmakend en tandknarsend als de poedervorm (precies of je hebt een halve kilo zand tussen je tanden met poeder). Spierwinst zeer snel en langdurend als je stevig blijft trainen. Ik heb dankzij monohydraat creatine vrij goede borstspieren gekregen dankzij de extra reeksen benchpress die ik kon pakken!

Uit onderzoek blijkt dat een groot deel creatine-monohydraat al wordt omgezet tot creatinine (de onbruikbare afvalvorm) alvoor het je maag bereikt als je het oplost in water of andere vloeistoffen. Volgens mij heeft deze pilvorm daar geen (of minder) last van en daarom dat het beter werkt als de poedervorm (plus je kent je dosis héél precies omdat het precies 1 gram creatine per pil is). Ik heb na één pot pillen eens poeder geprobeerd, maar dat was gewoonweg minder handig en veel slechter van smaak. Direct terug naar pillen gegaan!

De Kre Alkalyn die ik gisteren gekocht heb kost 35 euro voor 120 tabletten van 750 mg. De dosis is 4 pilletjes per dag vanaf dag 1 (dus geen oplaadperiode). Zou naar het schijnt tot 10 keer krachtiger moeten zijn als de gewone monohydraat. Ik ben benieuwd!
 
@ Muay Thai

4 pilletjes a 750 mg is veel. Al onze klanten gaan zeer hard op slechts 2 capsules.
Pas als je rond de 100kg of daarboven weegt kan een derde of vierde capsule wenselijk zijn.
Ervan uitgaande uiteraard dat je goede Kre-Alkalyn hebt gekocht.

Sorry, is een beetje off-topic:o
 
Mooie reacties hoor, ben benieuwd wat er nog bij komt. {W}esley heeft het iig goed begrepen :)
 
meschien een idee om een top 10 te maken van alle berichten die hier staan? ;)
 
meschien een idee om een top 10 te maken van alle berichten die hier staan? ;)
Van alle posts wordt er in een poll door de leden één winnaar gekozen die de meest complete uitleg kan geven. Prijs voor deze week:

* 500 Karma punten
* Tegoedbon om te gebruiken bij Sportfood.nl van €5 bij een bestelling onder de €50 en €10 bij bestelling boven de €50.
;)
 
@ Wazzup

Er zitten veel waarheden in je verhaal, maar enige nuanceringen zijn gewenst.

Om te beginnen zijn er 2 categorieen supplementen:

1) De supplementen die je dagelijkse voeding kunnen aanvullen zoals eiwitten, weightgainers en multi-vitaminen.
2) Supplementen die je prestaties kunnen verbeteren zoals Creatine.

Oh helemaal mee eens. Voeding is zelfs zo belangrijk dat ik het eigenlijk in het geheel niet zie als een supplement. Whey, weightgainer, lijnzaadolie, allemaal geen supplementen, (als in een aanvulling op je voeding) maar een ONDERDEEL van je voeding.

Wat ik dan wel zie als dure, nutteloze supplementen...

tribulus,
NO (oh het doet zeker wel wat, maar wordt je er groter van ?)
Chitosan
HMB
saw palmetto
vanadyl
etc. etc etc.
 
1:creatine
2:whey
3:ZMA

top3 voor mij .
voor de rest ken ik geen supplementen .
de ZMA werkt erg goed bij mij.
heb de uitgebreide Z-bol versie .
heb meer energie en slaap beter.
ook voel ik me kracht toenemen.
 
vreemd ik kan geen wijzigingen meer maken in mijn post. ???
Staat nog een layout foutje in.
 
1. CEE

- 5 gram , 10 minuten voor de training. One mean energy machine!

2. Water
- Misschien zien mensen het als voeding, maar met 2 liter per dag kom je gewoon niet weg. 3-5 liter per dag zullen je lichaam een perfecte conditie geven om nog meer zware gewichten te liften.

3. R-ALA

- Zwaar fan van tijden lage KH dieeten. Zorgt voor optimale opname van je voedingstoffen. 3x daags 200 mg.

4. Tribilus

- Iedereen haat het , en niemand vind het werken. Ik nam het 6 weken lang op 4 gram per dag en ik was hard, vol en lekker vasculair.

5. Amino's

- Natural Anabolics van Dave Draper. Ik nam 20 caps per dag. Doseringen van 5 caps met een stukje fruit + 0.5 liter water. Dit nam ik tussen de maaltijden door. Ik werd hard en mijn afweersysteem was vele male hoger.

6. L-Carnitine

- Tijdens cut-periode , 1500 mg voor je ochtend cardio. Heerlijk die energie boost !!

7. Whey

- Spreekt voor zich lijkt mij

8. Vitargo

- Veel beter dan dextrose in mijn ogen. Het nemen van dextrose na mijn training zorgde voor een vochthomp 1e klas. Met vitargo heb ik hier veel minder last van.


Sorry maar dit is toch wel alles eigenlijk :D
 
Back
Naar boven