Fitness Seller

Wat zijn de groenten voor in de CUT!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

blanex

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2003
Berichten
809
Waardering
0
Zoals de titel al zegt. Wat zijn de beste groente in de cut, want er zijn zeker wel wat groenten waar verdomd veel KH (uitgaande van 100gr, zoveel is dat niet) in zitten.

Ik begin:

Rijst (das toch groente? )
Broccoli
 
asperges
koolsoorten
sla
tomaten
komkommer
paksoi
bloemkool
spinazie
paddestoelen (is geen groente maar wel goed :))

groente 'minder' geschikt zijn o.a.
knollen, spruitjes, wortels, uien, courgette (meer KH)

maar nog steeds beter dan rijst . . .
 
asperges
koolsoorten
sla
tomaten
komkommer
paksoi
bloemkool
spinazie
paddestoelen (is geen groente maar wel goed :))

groente 'minder' geschikt zijn o.a.
knollen, spruitjes, wortels, uien, courgette (meer KH)

maar nog steeds beter dan rijst . . .

nou in courgette zit maar 2 gr kh in en in spruiten meen ik 4 of 5 die zij toch wel goed en heel gezond
 
ui, minder goed? :eek:
 
ik eet dan elke dag Broccoli
 
gewoon verse groenten van het land en niet in blikjes want daar zit meestal toegevoegde Kh in ( suiker)
 
Huh? Ben ik nou heel dom of wat..? Das toch geen groente??

Nah, er zijn ook hele volksstammen die denken dat aardappelen groente zijn... echt leuk als je lekker te eten denkt te krijgen en ze zetten je rijst met aardappellen voor.

on topic.. sommige groente bevatten meer KH dan andere. Als je niet zero-carb gaat maakt het niet zo veel uit, zelfs niet in de cut.

Als je graag mieren doet, begin dan met het weren van zaken als capucijners, bruine bonen, mais, doperwten en wortels.
 
Mais-> ook minder goed! Heel lekker.. maar veel KH
 
Kcal van (de meeste) groente is te verwaarlozen omdat het vaak meer energie kost om de groente te verwerken dan dat het oplevert (vanwege de vezels).
 
Als je graag mieren doet, begin dan met het weren van zaken als capucijners, bruine bonen, mais, doperwten en wortels.

:D

kapucijners, bonen en doperwten zijn peulvruchten
mais is een graan

verder maakt niet zo vre-se-lijk veel uit. maar een gram is een gram . . .
 
Peulvruchten en mais zijn inderdaad de groentes met in verhouding de meeste KHs per gram. Deze kun je in de cut dus beter vermijden als je je kh gewoon uit je rijst/pasta haalt.
Verder moet je naar mijn mening niet mieten tussen groentes als broccoli/asperges/kool e.d. want ze bevatten amper khs en ze kosten vaak meer energie dan dat ze opleveren door de hoeveelheid vezels!!

Hier nog een lijstje met waardes:

The Calorie Counter (engels)

CALORIETABEL.NL - de snelste Calorieenwijzer! Vind hier snel hoeveel calorien een product bevat. Calorieen, calorietabel, calorienwijzer, energiesticker, gratis calorietabel, calorientabel, calorieentabel, calorienwijzer, slanke recepten, calorieen, (nederlands)

Dus niet zeuren en gewoon die groentes eten ;)
 
Ik at in de cut 1 kilo wortels per dag. En ging gewoon goed. En af en toe was het 500 gram broccoli en 500 gram wortels. maar ja ben niet extreem ver gegaan qua cutten omdat ik me zelf nog te klein vind om degelijk te kunnen cutten.
 
Ik at in de cut 1 kilo wortels per dag. En ging gewoon goed. En af en toe was het 500 gram broccoli en 500 gram wortels. maar ja ben niet extreem ver gegaan qua cutten omdat ik me zelf nog te klein vind om degelijk te kunnen cutten.

Wees maar voorzichtig:
Voeding
 
Asperges:

De asperge is de ideale groente om af te vallen. 100 Gram geschilde asperges bevatten maar 12 calorieën. Bovendien ontslakken ze het lichaam. Het hoge gehalte aan calium en asparaginzuren bevordert de nierwerking en dus de ontwatering. Dit effect wordt versterkt als je het kookwater NIET weggooit maar afgekoeld opdrinkt. Bovendien bevatten asperges vitamine A, C,E en foliumzuren die zorgen voor een mooie huid en versterking van het immuniteitssysteem.
 
Zoals de titel al zegt. Wat zijn de beste groente in de cut, want er zijn zeker wel wat groenten waar verdomd veel KH (uitgaande van 100gr, zoveel is dat niet) in zitten.

Ik begin:

Rijst (das toch groente? )
Broccoli

Kijk eens, met zoeken of in mijn favo kijken kom je een end :http://forum.dutchbodybuilding.com/f18/lijst-vochtafdrijvend-voedsel-10664/?highlight=appelazijn

Maar WTF rijst een groenten, is gd een zetmeelcomponent dat in het rijtje van aardappels thuis hoort.

maar waar om groenten met veel koolhydraten er in?
dat wil je toch juist zo min mogelijk in de cut?:rolleyes:
 
Back
Naar boven