Fitness Seller

Wat zijn die mysterieuze oranje lichtbollen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
De afgelopen weken is er door een groot aantal mensen in Nederland op verschillende plaatsen een bepaald type UFO gezien. Alle getuigen melden oranje-lichtgevende vliegende objecten die soms dingen lijken te laten vallen, of zelfs lijken te landen. Niet alleen in Nederland zijn de UFO's gezien, maar ook plaatselijke kranten uit Engeland, Amerika en Australië melden dat in die landen de objecten zijn waargenomen. Hieronder volgt een samenvatting waarvan een gedeelte al op xerson.nl stond.
De Nederlandse meldingen kwamen binnen bij ufoplaza.

Zevenaar

Op 4 september jongsleden zag een 50-jarige vrouw uit Lobith rond 21:25 bij het stadspark van Zevenaar een oranje-gele lichtbol aan de hemel. Twee minuten later verscheen er een tweede bol, die volgens de getuige tienmaal zo groot als een vliegtuig was. Dit object vloog geleidelijk van west naar oost. Volgens de vrouw liet het object iets vallen. Ze zegt: "Er viel tweemaal iets verlichts van af, naar beneden. De eerste keer iets feller, de tweede keer iets minder fel. Een uur ervoor toen het nog niet donker was hebben we een rare knal gehoord, maar we weten niet of dit er mee te maken had"

Ook een 24-jarige man en zijn buren waren getuige van het fenomeen. Hij geeft bij de melding dat het fenomeen plaatsvond rond 21:45. "Het object vloog in rechte lijn vanuit oost naar west. Tijdens deze vlucht liet het object tweemaal een object recht naar beneden vallen. Dit is een hoek geweest van ongeveer 90 graden, dus voor mijn gevoel sluit dat heel duidelijk een komeet of vallende ster uit. Het object was geel-oranje van kleur en bewoog ook te langzaam om een komeet te zijn. Het leek echter ook niet op een vliegtuig of helicopter. Hiervoor ontbraken de knippperende lichten", zegt de getuige.
De objecten die de UFO liet vallen vielen recht naar beneden van de oranje bol af. Nieuwsgierige bewoners liepen naar de rondweg om te kijken wat het vreemde object was. Ook de politie die toevallig in de buurt was is getuige geweest van het fenomeen. Deze zal nog contact opnemen met de bewoners.

Vorige week zagen bewoners uit Zevenaar ook vreemde objecten. Een 15-jarige scholier zag op 1 september vanaf zijn woning aan de Schellenkransstraat een schaalvormig object, dat zich schokkerig voortbewoog. Een andere getuige uit Duiven-Zuid, een dorp wat een paar kilometer onder Zevenaar ligt zag een heldere oranje bol die langzaam over de huizen trok.

De oranje lichtgevende UFO's werden ook in augustus gezien in andere plaatsen.

Simpelveld
Op 28 augustus omstreeks 01:00 's nachts, werden in Simpelveld een aantal ongeïdentificeerde oranjelichtgevende objecten waargenomen. Een 17-jarige student nam vanuit zijn woonhuis aan de St. Nicolaasbergweg maar liefst acht vreemde lichten waar in een kwartier tijd.
"Ik heb meerdere vliegende objecten in de vorm van fel oranje lichten in de verte zien vliegen. In de richting die ik uitkeek zag ik telkens meerdere oranje lichten achter de horizon verdwijnen, weer omhoog komen en samen voegen met de anderen. Dit kon ik zeer goed waarnemen omdat in de richting die ik uitkeek namelijk een grote heuvel is. Daar kon ik zien dat de lichten zich naar onder en boven bewogen," vertelt de getuige.

Het ging in totaal om vier kleinere en vier grotere objecten. De objecten hingen soms stil, bewogen van links naar rechts en soms van beneden naar boven. De kleineren voegden zich samen bij de groteren.
De student denkt dat de objecten geland zijn, maar kan dit niet met zekerheid zeggen. "Wel zijn meerdere naar beneden gegaan en achter de horizon verdwenen en weer omhoog gekomen," aldus de getuige, die ook zijn waarneming meldde aan de eXplorion Sterrenwacht op de nabijgelegen Brunssummerheide.

Kerkrade
Een 37-jarige IT-manager uit Schinnen nam de volgende dag rond 21:00 een geeloranje bol waar in Spekholderheide bij Kerkrade. Dit ligt slechts slechts 4 km verderop van Simpelveld.

Hij was op bezoek bij een vliegtuigkenner. De getuigen zagen een geel-oranje bol die op het oog iets groter was dan een gemiddelde ster. De "ster" trok de aandacht omdat deze in constante snelheid van links naar rechts bewoog.

Toen er een vliegtuig naderde vloog het object in de richting van Duitsland. Volgens de getuigen werd het object achtervolgd door het vliegtuig, mogelijk een AWACS. Na enige tijd volgde er een knal, en vielen er als een bliksemschicht twee brandende onderdelen van het object naar beneden. Het object en het vliegtuig werd door huizen aan het zicht onttrokken.

Zeerijp
De oranje bollen lijken zich ook in het noorden van het land te manifesteren. Twee dagen later, na de waarnemingen in Limburg nam een 50-jarige huisvrouw uit Zeerijp in de provincie Groningen om 11 uur 's avonds een vreemde oranje bol aan de hemel waar.

De vrouw bevond zich op 31 augustus bij een boerderij tussen Zeerijp en Garsthuizen. Het object was volgens de getuige ver verwijderd, en zichtbaar in de richting van Bedum. Ook hier bewoog de bol zich horizontaal opzij en daarna weer terug. Daarna bewoog de bol zich omlaag, mogelijk om te landen. Het object was ongeveer drie minuten zichtbaar, waarna het verdween, mogelijk achter een wolk. Het object was volgens de getuige geen vliegtuig.

Brummen
Reeds eerder, op 13 augustus, zag een groot aantal getuigen uit Brummen de oranje UFO's. Een 18-jarige studente zegt dat ze de lichten rond 22:30 over zagen vliegen. Ze stond op het punt met drie vriendinnen richting Zutphen te fietsen om daar uit te gaan, toen haar vriendin Elke de objecten opmerkte en zei: "Kijk, kijk, rare lichten in de lucht".

Ook haar ouders en broertje waren getuige van het fenomeen. Ze zagen twee fel oranje objecten. Deze vlogen volgens het meisje van zuid naar noord, met een onderlinge afstand van ongeveer 500 meter. Het was bewolkt en de sterren waren niet te zien, dus de objecten vlogen onder de wolken door.

Andere onafhankelijke getuigen zagen de UFO's ook. Een 52-jarige vrouw was met haar man en zoon, en haar buurman en zijn vrouw aan het barbecuen rond dezelfde tijd. Ze dachten aanvankelijk dat het een laser van de Flophouse, een uitgaansgelegenheid was, maar later kwamen de oranje lichten dichterbij. Ook zij zagen ze vanuit het zuiden naar het noorden vliegen, alleen zij meldden dat de objecten op een gegeven moment met een haakse bocht richting het oosten van koers veranderde.

Deze getuigen zagen later nog een tweede groep aanvliegen die dezelfde koers volgden, waarna ze na drie minuten uit het zicht verdwenen. De objecten maakten volgens alle getuigen geen geluid.
Daarnaast kreeg Ufoplaza nog meer meldingen binnen. Drie getuigen, een 28-jarige verkoopster, haar vriend en een vriendin hebben zaterdag 13 augustus ook de fel oranje objecten gezien in Brummen. De waarneming werd vanaf de Zwaluwstraat gedaan.

De vrouw zegt: "Er kwam uit de richting Arnhem een oranje licht aan, we zaten t.v. te kijken en mijn vriend zag vanuit z'n ooghoek iets door het raam. Toen hij goed ging kijken concludeerde hij dat er iets vreemds aankwam. hij zei dan ook; Wat komt daar dan aan? Mijn vriendin en ik keken ook uit het raam en toen zijn we naar buiten gelopen. In de achtertuin aangekomen zagen we het dichterbij komen". Het leek op het vuur wat normaal een hete-luchtballon vult wat door de lucht heenvloog, het maakte geen geluid en er zaten geen knipperlichtjes op zoals je bij vliegtuigen en satellieten ziet. Het was ook geen vuurbal en ook geen luchtballon, aldus de getuigen.

Ze hoorden andere mensen in de buurt ook verrast de objecten opmerken. "Het ging in de richting van Zutphen en bleef nog lang zichtbaar we hebben het ongeveer 10- tot 15 minuten kunnen zien. We hoorden meerde mensen in de buurt dat ze het zagen, we hebben deze mensen echter niet gesproken."
Niet alleen die drie getuigen zagen de UFO's, ook een 23-jarige grafisch medewerker en haar moeder waren getuige van het schouwspel vanaf de A. kuijperstaat. De objecten maakten intelligente bewegingen, dat wil zeggen dat het duidelijk was dat ze bestuurd werden: "De eerste twee zijn komen aanvliegen rond 22.30. Dit weet ik niet precies, want mijn moeder heeft deze zien aankomen en heeft mij gebeld. Deze vlogen onder elkaar de bovenste was iets verder. Toen ze aan kwamen vliegen waren ze fel gekleurd oranje-rood. Een heel fel licht. De bovenste ging stil staan de onderste die wat achter liep schoof eronder door en ging op 8 uur staan en veranderde (heel rustig) naar 6 uur".

Daarna kwamen er nog een paar objecten aan aldus de getuigen: "Na ongeveer 15 min. kwam er weer een zelfde verschijning vanuit Dieren richting Zutphen (baan). Wederom heel fel oranje roodachtig, ze gingen naar hetzelfde punt en verdwenen op de dezelfde manier. Daarna kwam de 4de en deed hetzelfde. Het licht was erg fel en op het moment dat ze stil gingen staan verzwakte het licht."

Naast bovenstaande getuigenverslagen, nam ook een 41-jarige horeca-onderneemster uit Doesburg, 10 km onder Brummen de objecten zaterdag waar rond 22:05. Vanuit haar woning in het centrum van het plaatsje deed ze haar waarneming. Ze verklaart: "Ik keek naar buiten omdat ik iets hoorde. Vervolgens zag ik links van de kerktoren twee fel oranje gele lichten. Het leek wel of ze steeds feller werden. Ik twijfelde aan mezelf. Ik was zo gefocusd op de lichten en toen ging het uit en weg waren ze. Ik ben vervolgens naar buiten gegaan om te kijken of ik ze nog ergens zag".
De lichten waren volgens haar driemaal zo groot als vliegtuiglampen.

Engeland
Niet alleen in Brummen, maar ook elders op de wereld worden grote felle oranje lichten in de lucht gezien. In Cheltenham in ons buurland Engeland zijn bij de politie een aantal meldingen binnengekomen van dezelfde objecten als die in omgeving Brummen in Nederland gezien zijn, dit [Link niet meer beschikbaar] de Gloucestershire Echo.

De politie van Gloucestershire kreeg meldingen binnen van in formatie vliegende fel oranje objecten. De UFO's werden vorige week zondag om 10:30 waargenomen.
Kevin Downes, een natuurkundeleraar zegt: "In de eerste instantie dacht ik dat het vuurwerk was. Als natuurkundige was ik gefascineerd en nieuwsgierig wat deze oranje lichten konden zijn."

De 52-jarige vervolgt: "Ze bewogen zich voort evenwijdig aan de horizon. Er waren een stuk of 12 van hen. Op een gegeven moment zag ik iemand zijn auto parkeren. We gingen erheen en vroegen of zij het ook zagen, om uit te sluiten dat we het ons niet verbeeldden. "

Ook de anderen bleken de mysterieuze lichten te zien. "De lichten kwamen dichterbij en stopten toen ze boven ons hingen. Daarna vlogen ze uit elkaar en vervaagden".

Ian Statham, manager van de Gloucestershire luchthaven in Staverton zegt dat het geen vliegtuigen waren. "Lichten op een vliegtuig zijn rood, wit of groen. Niet oranje. Daarnaast pulseren de lichten op een vliegtuig".

Een andere getuige bevond zich aan de Malvern Road waar ze een diner gaf met haar echternoot Malcolm. De 67-jarige vrouw zegt: "Ik keek naar buiten, en zag daar deze prachtig mooie oranje lichten komend vanuit het oosten. Ze vlogen in formatie en leken op kleine lantaarns."

Het is uitgesloten dat het meteoren waren. Rod Salisbury, secretaris van de Cotswold Astronomical Society zegt: "Meteoren zijn slechts een korte tijd zichtbaar omdat ze verbranden". Ook waren het geen satellieten. "Satallieten bewegen, maar zijn wit als ze het licht van de zon reflecteren. Daarnaast zijn ze niet zo fel, en zijn zeker geen 20 minuten zichtbaar", legt hij uit.

Verenigde Staten
Ook boven de VS worden de bizarre oranje bollen waargenomen die onlangs boven het Gelderse Brummen, Engeland en overal ter wereld zijn gezien. Een van de UFO's schijnt zelfs geland te zijn, aldus de [Link niet meer beschikbaar]. Een lokale ufo-expert werd opgewonden toen hij foto's van het onverklaarbare fenomeen zag dat zich vorige week door de lucht bewoog. De foto's werden genomen door Lyle Jeff, een 17-jarige student uit Standing Rock nabij Gallup, New Mexico.
Robert Allen, de "ufo-expert" heeft de vreemde oranje-lichtgevende UFO ook gezien vorige week, vanuit zijn huis in William Acres. Het object was een fel oranje lichtpunt wat zich in 90 seconde van west naar oost door de lucht bewoog waarna het uit zicht bewoog.

Het hele dorp waar Lyle Jeff woont heeft het object meerdere malen gezien. Hij merkte een zeer fel object op in de lucht, helderder dan alle sterren. Toen hij keek begon het te bewegen en kwam dichterbij en maakte vreemde bewegingen. Zijn moeder Stephanie was er bij. Ze zegt dat het object achter een heuvel verdween, waar het volgens haar geland zou kunnen zijn.
Het dorp is van plan sporen van het object te zoeken. In het verleden zijn er zijn andere landingen van buitenaardse schepen gerapporteerd in de buurt van Gallup. Robert Allen weet waar ze naar moeten zoeken. "Cirkels, verbrande grond en straling". Maar, zegt Allen, "het kan ook zijn dat het schip nog niet opgestegen is en er nog staat..."

Thomasville
The Thomasville Times [Link niet meer beschikbaar] dat de oranje lichtbollen ook in Thomasville gezien zijn. Alex Cassity uit Midway is een streng gelovige man, dus toen hij donderdag de vreemde lichten bij zijn huis uit de hemel neer zag dalen, dacht hij dat het de terugkomst van de Here Jezus was.
De tweede gedachte van Cassity was dat het een militaire test kon zijn. "Het was indrukwekkend", zegt hij. "Maar mijn eerste gedachte was de terugkomst van de HERE", lachte hij.

Cassity zag heldere lichten in de lucht die neerdaalden. Hij en zijn vrouw waren thuisgekomen van familie waar ze domino gespeeld hadden. Nadat ze de auto geparkeerd hadden, zag hij een helder lichtpunt hoog in de lucht. "Het was een heldere lucht en zei tegen mijn vrouw dat ze naar boven moest kijken", zegt hij.
Bij de fel goud-oranje lichtpunt verschenen twee andere lichten, en daarna verscheen een serie van vier lichten vlak na elkaar. "Boem, boem boem", zegt hij. "Ze leken op vier-gepunte sterren. De aanblik van het licht was als een gouden verlichting, en het was groot en hoog in de lucht".

Iemand anders, Jean Hutto zag de lichten ook bij haar huis. Haar huis ligt ten zuiden van Thomasville, verder naar het oosten. "Het leek als vuurwerk wat neerdaalde naar de aarde", zegt ze. "Ik belde mijn dochter en vroeg haar of zij vuurwerk aan het afsteken waren. Ze antwoordde en vroeg of ik gek was, maar ik wist wat ik zag".

Hutto zegt dat ze vliegtuigen overheen heeft zien cirkelen, en ze hen verschillende nachten heeft gehoord. Niemand claimt echter dat ze een vliegende schotel hebben gezien. Cassity denkt dat de lichten wellicht lichtkogels van een of ander militair vliegtuig waren.

Militaire vliegtuigen vliegen wel eens over Clake County, en ze gebruiken heldere lichtkogels om hittezoekende missiles te misleiden. Gedurende de training is het mogelijk dat een militair vliegtuig die kogels heeft afgeschoten gedurende een oefening donderdagnacht.

Echter de Maxwell-Gunter Air Force Base in Selma heeft geen straaljagers, en functionarissen van de Columbus Air Force Base bevestigen niet dat zij die nacht lichtkogels afgeschoten zouden hebben.
Een andere mogelijke verklaring zou de Leonide meteorietenregen kunnen zijn die in deze tijd van het jaar de lucht verlichten, maar de meteoren worden meestal 's ochtends gezien en zijn slechts zichtbaar als korte streepjes in de lucht.

Australië
De Australische krant The Mercury maakt ook melding van de UFO's. Ook in Australië hebben talloze mensen de grote oranjeschijnende UFO's waargenomen. Ook een politieagent zag het fenomeen. Sommigen geven als verklaring dat het door de wolken kwam.

Op 27 augustus ontving de politie in Tasmanië talloze meldingen van een vreemd fenomeen. De meldingen beschreven het neerdalen van een groot aantal oranje lichten, en negen oranje lichten die in een zig-zagformatie over Hobart vlogen. Niet alleen in Hobart werden de lichten gezien, ook in Moonah en andere plaatsen in Tasmanië.

De lucht was zwaar bewolkt. Een politieagent die anoniem wil blijven zegt: "Ik heb nog nooit zoiets gezien in mijn hele leven".

Verklaringen lopen uit van een meteorenregen tot het zien van Venus. Het was echter bewolkt, dus dit kon het niet zijn. Een andere verklaring geeft het Southern Cross Observatorium. Die zeggen dat het de wolken waren die door weerkaatsing van grondverlichting een oranje gloed afgaven.
Bron: [Link niet meer beschikbaar]
 
050907_519_Waarneming_Gallup.jpg


Foto new mexico.....
 
Een hele lap tekst lezen met als conclusie dat er een alien-invasie op komst is?:rolleyes:
 
Ja ik schrok ook van die lap tekst. Was een tering werk om het over te typen.
 
Dit klinkt toch best geloofwaardig allemaal, het lijkt me sterk dat al die mensen dit onafhankelijk van elkaar uit hun duim zuigen. Ook interessant dat in sommige gevallen er vliegtuigen achteraan vliegen maar dat de autoriteiten verder zwijgen.

Ik geloof (net als de meeste wetenschappers) dat er een hele grote kans is dat er buitenaards leven bestaat. Gezien de niet te bevatten grootte van het heelal zouden er dan ook vele ver ontwikkelde beschavingen zijn. Het is dus best mogelijk dat ze bij ons op bezoek komen. Het blijft speculeren allemaal, maar het zou absoluut een verklaring kunnen zijn voor dit soort verschijnselen.

Het blijft in ieder geval een fascinerend onderwerp.
 
Dat er buitenaards leven is, staat voor mij als een paal boven water (wat een domme uitspraak zeg). Hoe egocentrisch moet je zijn om te denken dat we werkelijk de enige zijn in dit heelal.
 
beetje vreemd dat er geen hordes beeldmateriaal vrijgekomen is. Wie heeft er nou niet een digitale camera, een telefoon met camera, of desnoods een webcam of gewoon fototoestel?

Verder was het op 4 september rond half 10 te zien, zover ik me kan herinneren was het op 4 september prachtig weer, en boven de 20 graden tot in de late uurtjes, en dan is de enige ooggetuige die buiten loopt, en die bol ziet, een oud vrouwtje? Zat iedereen al thuis voor de kachel ofzo? Gaat niemand s'avonds meer naar buiten rond half 10 als het nog 24 graden is?


B00004UEXL.02.LZZZZZZZ.jpg
 
Laatst bewerkt:
we zijn niet de enige ;) we zijn wel de beste!!! whoei!! :D haha .. kijken of we nog iets kunnen jatten van die buitenaarde rakkers :D
 
Aliens die alleen anaal en oraal genomen willen worden.....ole....feessie compleet.
 
Zelda zei:
Dit klinkt toch best geloofwaardig allemaal, het lijkt me sterk dat al die mensen dit onafhankelijk van elkaar uit hun duim zuigen. Ook interessant dat in sommige gevallen er vliegtuigen achteraan vliegen maar dat de autoriteiten verder zwijgen.

Ik geloof (net als de meeste wetenschappers) dat er een hele grote kans is dat er buitenaards leven bestaat. Gezien de niet te bevatten grootte van het heelal zouden er dan ook vele ver ontwikkelde beschavingen zijn. Het is dus best mogelijk dat ze bij ons op bezoek komen. Het blijft speculeren allemaal, maar het zou absoluut een verklaring kunnen zijn voor dit soort verschijnselen.

Het blijft in ieder geval een fascinerend onderwerp.
De vraag is niet "Is er buitenaards leven?", de vraag is "Gaat 1 van die buitenaardse soorten ooit in contact kunnen komen met ons of wij met hen"

Als je de grootte van het heelal en de schatting van het aantal sterren beschouwt dan kan je niet anders dan met 100% zekerheid zeggen dat er ontelbaar vele hemellichamen zijn die even gunstig of zelfs beter gelegen zijn om leven mogelijk te maken dan onze aarde, ik spreek over honderdenmiljoenen, dus mensen moeten me niet zeggen dat er geen leven is.
Vind het ook fascinerend trouwens, van mij ga je geen UFO verzinseltjes horen maar ik geloof er wel rotsvast in.

edit, wat dit verhaal betreft , geloof ik dan weer niet, hoe vaak zijn het geen natuurlijke factoren of willen ze ons in de doeken doen :)
 
Wie weet is het wel een extreem geheim nieuw militair vliegtuig, die nu de komende de maand(en) wereld wijd wordt getest. Ookal eens op Discovery dingen over gezien, erg interessant
 
Yzord zei:
Dat er buitenaards leven is, staat voor mij als een paal boven water (wat een domme uitspraak zeg). Hoe egocentrisch moet je zijn om te denken dat we werkelijk de enige zijn in dit heelal.

huh? god had toch alleen de mens gemaakt? :D :D :D :D
 
ze vliegen in V-vorm, dus t zullen wel ganzen zijn ( met een zaklamp, kaart en kompas):D
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
Hey, WTF. Maandagavond heb ik serieus zoiets gezien.

Ik stond buiten om een uurtje of half 1 een peukie te roken :o en zag een vrij felle oranje-geleige lichtbol met een vrij grote snelheid door de lucht gaan. Het gedraagde zich in alle opzichten als een satteliet, maar was, afgezien van de vreemde kleur, net iets feller dan normaal. Hij leek ook sneller te gaan, maar dat kan mijn verbeelding zijn geweest. "Hmm, vreemde satelliet" dacht ik nog bij mezelf en stond er verder niet meer bij stil.


Maargoed, het zal wel een of ander nieuw experimenteel ding van de VS zijn.
 
Freaky shit man :eek: Lijkt me vet als het echt waar is.
 
oranje bol in de lucht? zeker te lang in de zon gekeken... ;)
 
Yzord zei:
[Link niet meer beschikbaar]

ik zal ook eens een opname maken van een vuurvliegje onder het mom van: "ik heb een ufo gezien!! :eek:"
 
Dont shoot the messenger ;)
 
Back
Naar boven